Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 1

Catch !!

Kanskje samme kjøper som samler småposter som tar litt i dag også, gikk for litt 24 834 aksjer på 111,00 NOK. Kursen har jo ligget på 110 kroner pluss minus et par kroner siden nyttår. Igjen kan ikke all verden om kjøps-strategier i aksjemarkedet, men føles ut som om noen prøver å skrape sammen det de kan uten at det merkes.

Er jeg naiv ? Tar PHO en NOD Larsen på 23 feb?

Tror ikke det, etter jeg har hørt fra DS bare for 6 uker tilbake.

  • tailwind into 2023
  • ny scopes by KS
  • reimbursement som gjelder fra 1.1.23
  • downgrading KS equipment
  • guiding komer tilbake = OPP
  • Cevira oppstart i år (forbehold riktig utvikling i China)
  • samarbeid med øvrige equipment leverandører
  • SOC inspirasjoner for 2024-2025

Jeg har gjerne 1 fugl in hånden enn 10 i luften… hvem vet blir det 3-4 fugl med full klaff på alt. Eller er jeg nå naiv. :parrot: :parrot: :parrot: :parrot:

1 Like

Nej - man er selvsagt IKKE naiv når man passer og plejer den fugl man har i hånden, tværtimod…

Det sagt, så kan man jo samtidig, tillige have håb/mod til også at have lidt fugle på taget, det ene udelukker ikke det andet, udover den forholdsmæssige fordeling af ens investering på disse fugle.

PHO er efter et laaaangt og sejt træk, kommet tættere på den succes, mange har haft et håb om de sidste mange år efterhånden - og kan kun nikke genkende til de punkter du har nævnt, hvor især samarbejde med andre leverandører, i min verden vil være en kilde til en “næsten” sikker stigende kurs.

Og så er der China og Cevira m.m. - , her ser det ud til (men intet sikkert) at det helt store gennembrud er på vej…

2 Likes

Må innrømme at det hadde smakt med en EQUINOR den 23.feb. “KNUSER FROVENTNINGENE”
Nye scope er installert fra september og forhåpentlig tatt i bruk i hele Q4. Vil vi se noe økning i bruker frekvensen og dermed økte inntekter. DNB har ikke forandret sin analyse på 400 mill i 2022 i sin siste oppdatering. Flott om PHO knuser dette. De har og holt på i Canada i et år kommer det noe positivt derfra, samme med Chile og Australia.
Ser som dere at det er noen som ligger og tar i mot det som kommer av store poster, jeg venter nå på at vi får et brudd opp fra dette nivået. Når vi bryter opp kan vi fort se 120 som jeg forstår er neste motstand.

Utvikling siste tiden…
Screenshot 2023-02-08 at 11.57.59

dette er toppen av…

Opgangen kommer - jeg interessere mig mere for modstanden omkring de 160-170 :slight_smile:

120 hadde vi for nokså nøyaktig 3 år siden. :roll_eyes:

Økt brukerfrekvens er superseigt.
Det vil rimelig sikkert ta tid før dette endrer seg veldig, kanskje først når nye scope begynner å utgjøre en betydelig andel av scopene.
Forbedret refusjonsordning fra 010123 vil selvfølgelig dra brukerfrekvensen i riktig retning, men det vil vi uansett ikke se noe til på q4-tall.

1 Like

Ja er dessverre seigt å få den opp men å se en positiv utvikling i inntektene hadde gjort seg. VP for Europa har vært ansatt nå i to år, kan vi se en økning i inntektene der. Som sagt skulle gjerne se at vi knuste 400 mill målet.

Så får vi se om ledelsen denne gang våger seg på en guiding.

Jeg mener at de kommer til å gjøre det. DS ga guiding i des. hos DNB Health.

Hej Norge

MYK skriver: De har og holt på i Canada i et år kommer det noe positivt derfra, samme med Chile og Australia.
Lige nøjagtig disse 3 lande som du nævner er jeg overbevist om at vi ikke får meget drahjælp fra i regnskabet – tilsammen Max 1mill NOK hvis vi er heldige.
Håber selgfølgelig lige som dig at vi tager Equinor.
Meget at det som skal hjælpe på regnskabet ser vi først i q1 og Q2 – Nye Scope, høj refusion, flere udplaceringer, og ikke mindst brugerfrekvensen som SKAL vise markant øgning grundet det nye blå lys.
Ellers er jeg dybt forundret over at Aseris stiger så meget på Ying-Yang børsen – det lugter af insiderinfo og de store poster der er gået bare i år Offbook – tankevækkende :thinking:

Hvis der fra det Norske hold er deltagere på Q4 præsentationen kunne det være rart at vide.
Udplaceringer Januar
Ser vi fremgang i Januar og Feb 2023 efter højere refusion.
Cevira 1. resultat – bliver det forår eller sommer vi hører noget (forventninger)

Dansken
Spændende tider – liker godt fuglene og kalkunen på tager – i sjove Nordmen

1 Like

Det er superseigt å få kursen oppover, handelen ble totalt styrt av ALGOer mot slutten i dag. Like etter åpning i NY slo de til og tradet kursen ned 2 NOK. De har en agenda som vi kan bare spekulere i, volumet er også så ubetydelig at en aktør kan styre dette helt.

Ny klinikk oppført på Cysview ikveld.

Robert Wood Johnson University Hospital; Rutgers Cancer Institute of New Jersey
1 Robert Wood Johnson Place, New Brunswick, NJ 08901

21 Likes

Skal bli interessant å se hvor mange scope som er plassert ut i q4. Jeg mistenker at det havner på 20-25, men ikke gått veldig i dybden på tilgjengelig tallmateriale.

Takk for at du alltid holder oss oppdatert selv om du ikke nødvendigvis eier aksjen selv!

4 Likes

Cevira…

@Snoeffelen vet du hva forventet salgs verdier $$$ er 2024-2025-2026?

Hvis DS kan komme igjen med en guiding på Hexvix for 23-24-25 , så kommer tallknusere kanskje til konklusjon at PHO blir kjøpt opp.

Sinopharm kommer til å kjøre Cevira og antatt Hexvix China, my quess de tar seg en ¨Volvo¨,
Så får de kontroll globalt Hexvix og Cevira.

Eller sier Briarwood og rest av stor eiere nei til en bid på 10-12 mrd NOK?

Studie-protokollen på Cevira ble publisert i mai 2022 i BMJ open access, og er en fin kilde til detalj-informasjon for de som er spesielt interessert.

Info om det kliniske studiet finnes selvsagt på clinical trials dot gov

Og siste vi har hørt av nyheter om Cevira var 9. august 2022 da det ble meldt at Asieris hadde fullført rekrutteringen

https://photocure.com/news/photocure-partner-asieris-announces-completion-of-patient-enrollment-in-cevira-phase-iii-clinical-trial-4325653

4 Likes

Morsomt inneblant å følge med pre-market

idag
Screenshot 2023-02-10 at 08.23.58

igår
Screenshot 2023-02-09 at 08.42.02