Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 1

Selv om Photocures fase 2b-studie hadde 262 pasienter var de fordelt i placebo, HAL 0,2%, HAL 1% og HAL 5% (HAL = API = virkestoff = hexylaminolevulinate = samme virkestoff som i Hexvix).

Som betyr at kun 68 pasienter ble behandlet med konsentrasjon 5%, dosen i fase 3 APRICTY-studiet, og dosen som ga klart bedre resultat i 2b-studien enn placebo, 0,2% og 1%.

Videre ble 190 av 262 pasienter i fase 2b “verified by central blinded review (efficacy
population)” og av de 190 var det 103 CIN 1 pasienter og 87 CIN 2 pasienter.

Når vi da vet at forstadier til livmorhalskreft nå defineres som HSIL (CIN2 og 3) og LSIL (CIN 1), targeting group i APRICITY er HSIL, og at de 87 pasienten skal fordeles over 4 konsentrasjoner, så endte man opp i fase 2b med at kun ca 20 pasienter (av 262 innrullerte) hadde et resultat på målgruppe og konsentrasjon man skulle bruke som grunnlag for å vurdere om det var hensiktmessig å gå videre med et fase 3 studie.

Det var sikkert grunnen til at det var litt seigt å få til en avtale med noen som ønsket å gjøre det.

Men det finnes mer data, så for de som tok seg tid til å kikke litt nærmere fant man nok ut at dette hadde potensialet til å bli bra, og det gjorde nok Asieris.

Sjekker man BMJ open access linken og feks referanse nr 26

https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/lsm.22041

Så har man andre studier som viser gode resultater på det som nå er HSIL

“We included eight patients with CIN1, 23 with CIN2, and 36 with CIN3. Treatment was well tolerated. HAL 40 mM with 3-hour application turned out to be the most-effective group with 67% (10/15) complete response rate. The combined complete and partial response for patients with CIN2 was 83% (20/24).”

7 Likes

https://register.epo.org/application?number=EP18737504&lng=en&tab=doclist

1 Like

@solskimm , fint om du skriver en liten kommentar om hva det gjelder når du poster en link, slik at leseren skjønner hva det dreier seg om. Ellers er det fort gjort å misforstå.

Siden temaet på PHO-tråden i det siste har vært Cevira, og du legger ut en link som har med en medical device, PDT, Photocure, og hexylaminlevulinate å gjøre så tror jeg noen kan misforstå.
For hva annet kan det være når det står “device” sammen med all andre ordene, enn nettopp Cevira !

Men dette er altså et kateter for bruk i urin-blæren, bare så det er klart.

4 Likes

Dette er relatert til patenter i et selskap jeg ikke følger eller er investert i lengre, så får det heller være opp til de som har interesse i selskapet å følge opp.

Jeg kan, om ønskelig, slutte å poste endringer i patenter her.

1 Like

Nei for all del, kommer det opp interessante nyheter så må du absolutt poste dem her. Og egentlig er det et generelt tips, eller kanskje oppfordring til alle som skriver noe; en liten setning om kontekst.

5 Likes

Takk for posting.

DS har snakket lenge om å se etter flere type inntekter, en ny device i samme felt kan vel ikke skade? Kanskje han har noe å si mer om dette på Q3?

Har PHO flere patenter i vent der ute?

1 Like

Screenshot 2023-02-10 at 12.40.32

Hvorfor synlig?

Enten en klovn eller en med agenda :sweat_smile:

etter en fantastisk reise fra 2018 til 2021 så valgte jeg å selge meg ut på et fordelsaktig nivå. Nå med alt det spennende som skjer i Kina følte jeg virkelig det var på tide å kjøpe seg inn igjen her. :smiley:

2 Likes

DS sa på DNB Health desember 2022…guided. ´´… vi skal vise dere igjen voksende markedet som dere har sett før 2021´´, det er helt klart i aksjen kursen synlig at markedet forventer sitt av Q4.

Det kom også etter et meget bra Q3. Se igjen presentasjon Q3 (investors. photocure.com)

Lykketil med deres vurderinger.

Ang cevira og tidslinjen, så sa DS følgende på q2 22 presentasjonen august 22.

Transcript fra marketscreener:

2 Likes

Har lest gjennom det som Snoeffelen skrev over her og de referansene som han gav. På meg ser dataen overbevisende ut og skulle tro at phaseIII var bare formalitet som må gjennomføres. At det skal gå vinter og vår og år før dette legemiddelet som kan hjelpe så mange er på markedet er uforståelig. Skulle tro det var litt sunn fornuft i denne godkjennelse prosessen, tiden vil vise.

1 Like

Dette er en behandling som vil være meget viktig for fremtiden til kinas arbeidskraft, så her blir det nok både fasttrack og mere til når resultatene av fase III foreligger.

På HO snakkes om at Cevira utfall ligger rett foran oss… her på TI snakkes vi om sommeren… sprekk på 4-6 måneder. Merkelig.

HO er HO :wink:!

Det er sjelden grunn til å anta et vesentlig mer optimistisk løp enn hva CEO kommuniserer.

1 Like

Vel vet ikke helt. DS har har blitt overrasket selv ved fremgang hos Asieris noe ganger. Kanskje sannheter mht dato ligger i midten? Where smoke is fire. Just waiting for the burst… :slight_smile:

Screenshot 2023-02-13 at 10.45.36

Syns ikke DS har vært spesielt god til å informere om hva som skjer i Kina.

Hva er det som mangler?
Han har jo strengt tatt veldig lite å informere om bortsett fra status på studien, i den grad han har fått aksept fra Asieris om å gå ut med informasjon.

1 Like

Vi kan ikke forlange mer info fra DS han må forholde seg seg til den offisielle linjen, ser fra den FDA eller goverment web siden at antatt slutt på studien er des, 23. Men Asieris har overasket før.

1 Like