Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 1

Hej Norge

Mye tullprat pĂ„ andre fora — men det vil vĂŠre dejligt med en mere specifik opdatering rundt Cevira, nu da den sidste patient er fĂŠrdigbehandlet.
Qua de tidligere omtalte herrefrokoster med diverse CEO kan man vel forvente lidt mellen linjerne snart (lĂŠs 23. Feb.)
SpÊndende med nÊste regnskab og running Butik jan og feb mÄned :wink:

Dansken

1 Like

Artige detaljer,
(basert pÄ tidsrom 01.01-12/2)
3.plass for dagens sluttkurs 113.30
2.plass for hĂžyeste kurs 114,80

Noen dager igjen for Q4.

Regner med at DNB kommer til uka med updatert tanker om Q4.

Det blir en kamp Ă„ knekke 120 :slight_smile:

Screenshot 2023-02-14 at 08.41.16

Vi glir sakte oppover hvis DS ikke skuffer den 23, sÄ fosser vi forbi 120, han pleier og Ä vÊre god til Ä tegne en positiv utvikling fremover. SÄ har vi Cevira som ligger der med alle avlesningene ferdige og matet inn i databasen og kunne publiseres anytime fra nÄ og frem mot sommeren.

NÄr du TheLion hÞrte DS sÄ positiv sÄ kort tid siden som desember pÄ DNB sitt seminar ser jeg det som sikkert at han ikke skuffer den 23.

Figure 4 Accelerated Registration Pathways in China

FIGURE 4 | Accelerated Registration Pathways in China

3 Likes

Ny klinikk pÄ Cysview

HCA Florida Sarasota Doctors Hospital
5731 Bee Ridge Rd, Sarasota, FL 34233

14 Likes

SÄ cevira fase 3 er ferdig og klar for avlesning. Finnes det ett sammendrag av hva de sikter seg inn mot Ä slÄ ift dagens behandling? Slik at jeg vet hva jeg skal forhold meg til.

Hvis der er noe i alt om Cevira uteblir ikke FOMO :shushing_face:

Med en topp 50 som sitter pÄ over 70% av aksjene kan det blir gÞy.

Det finnes vel ikke noen behandling utenom operasjon sÄ det er bare Ä se hvor effektiv behandlingen med Cevira er. Phase II resultatene kan du lese her pÄ trÄden. Du kan og lese hva de skal mÄle her;
Efficacy and Safety of CeviraÂź in Patients With Cervical Histologic High-grade Squamous Intraepithelial Lesions (HSIL) - Full Text View - ClinicalTrials.gov

Nicolai Tangen sier at Ä tjene penger pÄ bÞrs er lett, en kjÞper det folk kjÞper. Vi vil ikke tjene penger vi PHO aksjonÊrer, omsatt 1 aksje 0900 og 54 aksjer 0947. Vi trenger sÄrt gode nyheter hvert fall.

oppdatert 31.1
Q4 forkast DNB.pdf (403,8 KB)

3 Likes

DNB ut med analyse fĂžr q4.

PHOTOCURE BLC placements likely to be strong We expect PhotoCure’s Q4 results to show strong placements of BLC systems and offer a preview of 2023. Earnings should be decent even though we believe most new BLCs (not part of the OPP) were placed at quarterend. We forecast placement of 20 new BLCs (15 rigid and 5 flexible) in the US in addition to the remaining OPP systems. We reiterate our BUY and NOK140 target price. Q4e sales of cNOK112m and EBITDA of cNOK3m. We are slightly above consensus on Q4e revenues but in line on EBITDA. We expect the company to maintain a high (c94%) gross margin for Q4 and raise operating expenses QOQ (in line with guidance after Q3 2022). The results are due at 08:00 CET on 23 February. Obsolescence Protection Package (OPP) systems should be fully installed in Q4. Karl Storz offered the OPP option to customers buying the older version of its BLC last year as it gave customers the option to switch to the new system as soon as it was available. These systems have already been accounted for as ‘new’ systems in the company’s communication and we believe that all OPP systems have now been installed (slightly less than 30 systems, we estimate). In addition, we believe the company has placed 15 new rigid BLCs and 5 flexible systems in the quarter. Most new BLCs should have been placed at end-Q4. This means that the likely initial high use of Cysview could have been pushed into Q1 (as we believed that replacing the OPP systems was of the highest priority for Karl Storz). This should bode well for unit sales of Cysview for Q1e, we believe. Formal 2023 guidance not expected. The company removed its guidance and longterm targets during the pandemic. Our guess is that it will refrain from issuing any 2023 guidance in connection with the Q4 report as certain issues in the aftermath of the pandemic are still unpredictable. In our view, the shortage of hospital staff in certain areas is the lingering issue that affects the company the most and is the one that PhotoCure alone cannot fix. BUY and NOK140 target price reiterated. We believe that as the company moves into 2023, the full effect of the US launch of Karl Storz’s new BLC should translate into strong sales growth. Meanwhile, we have raised our operating expense assumptions because of the higher inflation rates

4 Likes

Tipper Norne sin kommer imorgen eller pÄ fredag.

Dette er hva jeg legger merke til i DNB sin analyse. Hvordan dette kommer frem under Q4 presentasjonen er jeg ikke sikker pÄ, men det mÄ kommuniseres skal vi fÄ interessen tilbake i aksjen. Det kan allerede ha begynt Ä vise seg i Q4 tallene eller at DS kommer med guiding selv om DNB ikke forventer det.

Jeg tror ogsÄ selskapet under presentasjonen kommer til Ä uttrykke klare forventninger om kraftig topplinjevekst gjennom 2023.
Kanskje opplever Pho noe sÄ sjeldent som et kurslÞft etter en q-presentasjon :laughing:

1 Like

Det hadde gledet oss og ogsÄ fortjent etter lang og tro tjeneste.

Syntes DNB har ganske sÄ optimistisk inntekter pÄ 112 millioner. Det som er det viktigste er vel utplassering av nye BCL tÄrn. SÄ interressant ogsÄ at det ikke regner med Cevira i det hele tatt, kan jo virkelig bli en gullkalv, men selvfÞlgelig ikke sikkert. Det er jo en grunn at man mÄ gjÞre fase 3 studier.

112 er rimelig realistisk.

Hvorfor?

  • Omsetningen (redigert:12 mnd vindu) for pho har vel gĂ„tt opp hvert kvartal ( iallfall for Cysview, og mener situasjonen er den samme for Hexvix ( jeg fĂžlger ikke europa sĂ„ tett som usa og ikke orket kontrollere langt tilbake i tid)
  • Eurokursen i q4 er 3,2 % hĂžyere enn i q4 enn q3
  • Dollarkursen er 2 % hĂžyere i q4 enn q3
  • Omsetningen i q3 var 106,8 mill

Med lik omsetning som q3 i lokal valuta (usd/eur), og hensyntatt Þkning i valutakurs mot NOK, og for enkelthets skyld vektlagt cyview og hexvix likt sÄ vil omsetning i q4 vÊre ca 109,6 mill

Redigert:
Ser nÄ at det var en stÞrre innbetaling fra Asieris i q3, slik at reell inntekt fra Hexvix /Cysview var 96,9

Det gir at DNB anslÄr rundt 12-13 % Þkning i inntekt fra q3 til q4.
Da er jeg enig @Bebinvest - det er noe optimistisk fra DNB

1 Like

Synes det er mer tyngde i det DNB kommer med. Norne har til tider virket mer negativ enn positiv i sine analyser av Photocure.

Norne har fulgt Photocure lengst uten tvil.
I all hovedsak har de vel truffet ganske bra med deres estimater mener jeg?

Enig dog i at DNB har mer tyngde i markedet med deres analyser og kursmÄl, men pÄ godt og vondt er min erfaring

Jeg klarte ikke slippe dette helt, og fant i tall.

Hvis man skreller bort innbetalinger fra Asieris, sÄ finner jeg at dette er omsetningen siste 12 mnd for hvert kvartal:

image

Dette er tall i NOK. Det er lett tenke at trenden er stigende utover Ă„ret, men da blir man litt lurt. Det er en valutaeffekt her som sminker NOK-tallene.
NOK har svekket seg utover i 2022, spesielt i h2, noe som gjĂžr at omsetningen i NOK Ăžker gitt samme omsetning i EUR/USD.

Med lik omsetning (i EUR/USD, NOK 99 mill ca )i q4 som for q3 havner Ärsomsetningen for Cysview/Hexvix pÄ ca 377 mill.
I tillegg har de i lÞpet av 2022 hatt innbetalinger fra Asieris pÄ ca 10 mill, og noe smÄtteri pÄ ca 1 mill.
I sum gir dette 388 mill

DNB estimerer 401 totalt

Hvis DNB skal treffe, mÄ omsetningen Þke ganske kraftig i q4, eller det f.eks er en innbetaling fra Asieris som vi ikke kjenner til.

Personlig tror jeg DNB bommer ( for hĂžyt)

2 Likes

Vi er inne i en vente Ä se fase, vi trenger Ä fÄ bekreftet at PHO er nÄ inn i en ny vekst fase. Tror DS sa at KS produserte 2 scope om dagen, det skulle bety at det er produsert ca 200 til nÄ. Det tar sÄledes ikke lang tid Ä skifte ut alle de gamle scopene i US. Europa har vel vÊrt en skuffelse til nÄ hadde vÊrt bra med en positiv overraskelse der. Blir godt Ä fÄ dette avklart ikke mange dagene til.