Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 1

Bytte av scope må gjennom flere prosesser på hvert sykehus før det blir gjennomført.

Jeg tenker at skeptiske DNB denne gang er helt i tråd med DS sine spådommer i desember.
(jeg må ha feber eller covid for å forsvare DNB :laughing: :rofl:)

1 Like

Det lyder jo nærmest som et juleeventyr :partying_face:

Ja har du et bedre eventyr å fortelle? Tror vi satte ny rekord i bunn omsetning og interesse for aksjen i dag, ser du noe positivt i det?

Ah ja den kom lidt forkert ud - for jeg har jo fuld tro på fortællingen photocure.
Jeg forsøgte nok bare og tale min egen begejstring ned.
Go aften :slight_smile:

Måten de registrerer nye klinikker på Cysview gjør meg veldig usikker. I 2019 mener jeg at det kom nye klinikker jevnt og trutt på Cysview. Nå kom det en røys med klinikker på en gang rundt årsskiftet og så et par klinikker i de siste ukene. Det virker merkelig. Hvorfor skal kun disse to klinikkene registreres løpende hvis det er mange andre nye klinikker som tar i bruk BLC men som ikke blir registrert?

Det har kommet ujevnt også før

Det kommer jevnt ujevnt.

1 Like

Gratis herfra til BGBIO aksjonær, hvorfor herfra fordi PHO har noe likt i iskapet, eller har vi kommet allerede til kjøleskap. Cevira. Det kan være at DNB ikke har Kina med i sine kalkulasjoner men det er vel grunnen at jeg satser her.

PHO verd isch 3mrd NOK, Skal få >3-4 mrd NOK i milepæl og salg royalties ved vellykket Kina Hexvix og Globalt Cevira eventyr.

Topp50 har isch 73%, PHO selv (ansatt) isch 3% … fri flytt isch 25%.

Så lykkes de i Kina?

(PS… glemmer nesten å gjenta at vanlig PHO også skal gi økte inntekter )

Ja det blir trangt i døren når Cevira resultatet kommer, sannsynlighet for positivt resultat er overveldende og minst 95%, Jeg viste over fire veier for å få accelerated godkjenning i China, skulle tro Asieris jobber med det nå da Cevira etter mitt skjønn faller innenfor de kriteria gitt her.

DNB har estimert 15 nye klinikker med de nye scopene og 5 flex. tilsammen 20. OPP systems 30 installerte. Det er ca 200 nye scope produsert av KS og hvor er de blitt av skulle tro at KS ikke produserer for lager. Vi må få en skikkelig orientering av DS hva er ståa angående utskifting av gamle scope.

Vet vi at KS faktisk produserer 2 scope hver dag?
Eller er det så at KS har prod.kapasitet på 2 scope?

Stor forskjell…

Jeg hørte DS sa at KS produserte 2 hver dag.

Norne:

We expect a solid top line growth and a positive EBITDA in the 4Q report
to be presented next week. However, we keep our Hold
recommendation unchanged at a bit higher TP of NOK 120/sh (110), as
we see that much is priced in post the recent share price rebound and
the company is yet to report more growth in top line figures that are
included in our model.

Solid growth and positive EBITDA expected for 4Q
Photocure will release its 4Q22 report on February 23rd. We estimate
revenues of NOK 112m, which represents a rather solid 19% YoY growth
(15% up QoQ post rather weak 3Q). This should help to bring EBITDA to a
positive territory, and we estimate it to land at NOK 3m. The bottom line,
however, should still be in red, as net financial items have a strong impact.

1 Like

Der har vi negative Norne igjen. Som vanlig setter de et kursmål i forhold til dagens aksjekurs uten å gå noe dypere inn i caset. De våkner opp av sin Tornerose søvn og tar blåkopi av deres forrige analyse. Slike værhane analyser kan de spare seg for. De har det lettvint og greit.

1 Like

@kreinh Lukas 6, 41-42.

Så mange folk, så mange meninger. :slight_smile: eller hvem tror på bibelen, avtakende antall ihvertfall.

Lukas 6:41-42 NB

Hvorfor ser du flisen i din brors øye, men bjelken i ditt eget øye blir du ikke var? Hvordan kan du si til din bror: Bror, la meg trekke ut flisen i øyet ditt! - du som ikke ser bjelken i ditt eget øye? Hykler! Dra først bjelken ut av ditt eget øye! Så kan du se å dra ut flisen i din brors øye.

Skjønte ikke den.

Nei, vart kanskje litt sær referanse.

Poenget mitt var at du ikkje nøler med å komme (tidvis bombastisk) med sine synspunkt, men når norne kjem med si analyse så slakter du den. Uten motargument, anna enn at du syns dei legg seg på for låg aksjekurs.

1 Like

Jeg må si meg enig med kreinh, uten noe mer “bevis” enn magefølelse.

Norne skriver at:

" Hold recommendation unchanged at a bit higher TP of NOK 120/sh (110), as
we see that much is priced in post the recent share price rebound "

Jeg gjetter på at om aksjekursen i Photocure hadde vært ca 100 kroner nå hadde de skrevet akkurat det samme, men beholdt kursmålet på 110.

1 Like