Viser til siste melding fra PHO som omhandler en studie som viser at der er klare (signifikante) bevis på at behandlingen utført med BLC også har en medisinsk virkning.
Abscopal effekt . ???
Er der muligheter for i fremtiden å få behandlingen Hexvix (BLC) eller deler av den inn under kategorien medisin og bort fra kategorien medical device.??
Har noen kjennskap til at et selskap har fått bedre betalt for sine produkter ved å ga fra klasifisering medical device til medisin ???
Hva må i så tilfelle til for at dette skal kunne skje?
Eller for å vinkle det litt annaleis :
Hva er vitsen med å kjøre studier dersom der ikke er muligheter for å øke inntektene til selskapet ?
Med forbehold om at jeg husker korrekt så var svaret fra DS på om prisen på hexvix som PHO fikk for en behandling god nok .
De ville tydligvis bli mere happy med øket salgsvolum.
Tror PHO (mora til PCIB) kan bli noe virkelig stort jeg og forstår ikke de som synes dette er en kjedelig aksje.
Så , det som jeg undrer meg over er om det på sikt kan komme noe kapital tilbake til pengekassen til PHO via slike studier en kjører eller er det hele satt i system for å bevisføre at BLC er “best there is” på markedet.
Helt syyyykt imponerende at et norsk selskap forsker frem noe så komplisert som selskapets medisin helt alene og går hele løpet selv uten noe hjelp fra BP og har solgt hexvix i mange år…imponerende.
Blir spennende å høre årsrapporten for 2022 nå og håper på positiv mottakelse .
lykke til
SOC “rett rundt hjørnet”