Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 1

Så flott at KS instrumenter har endelig kommet på plass :slight_smile:

Noen her som vet hva ABG SC Erik Cassel og Handelsbanken Rickard Anderkrans sier / mener?

PÅ Q3 snakket DS om Moffitt iTampa som ny kunde. Website er på plass.

1 Like

Gjennomgang av Photocure av Pengane Capital Group, en av de større aksjonærene i Pho.
Men det virker ikke som de har fått med seg att Pho har kjøpt tilbake rettighetene fra Ibsen.

Anbefaler dere å se youtube videoen i artikkelen.

1 Like

Noe uklart hvorfor du poster en 3år gammel link @Bonus ?

Beklager… den kom opp under et søk på nettet.
Trudde den var av nyere dato.

Det forklarer jo att de snakker om distribusjonparter (Ipsen)

Men bra forklart om barberhøvel og barberblad sammenligningen.

1 Like

Her et godt innlegg fra finansavisens debabatt om Pho:
"Helt klart positiv til Pho hvor jeg kjøpte mine første aksjer i 1998-99.
Men det investorer bør merke seg er at her er ikke prisingen som i for eksempel kreft-sektoren.
For en behandling inne kreft er det snakk om ca. 1 mill. mens det for Pho sine behandlinger er snakk om fattigslige nok 6-12.000 nok som er peanuts i sammenligning! Dette gjelder dessverre også Cevira.
Her bør man realitetsorienter seg relatert til fremtidig inntjening.

DS guidet i desember hos DNB mellom +20-40% per kvartal frem over. Det er ok business for any company,når de får i tillegg kostnader under kontroll og royalties av Cevira som ikke dreier seg om kanskje 40-100 behandlinger årlig. Se market potensjell her nede.

Topp 50 vet alt det. Finansavisen må skamme seg for det level av forum de tillater.

https://photocure.com/cevira

1 Like

Forsåvidt enig i det. Men Hexviks er en kotastveske som er unik i sinn sammenheng til å påvise kreftsvulster i urinblæren. Kanskje forklaringen er att det er ett diagnose verktøy.
Dessuten var det vel først fra nyttår sykehusene fikk refusjon for bruk av Cysview.

2 Likes

Omsetningen som er i aksjen for tiden, uansett om den er “lav” kan den ikke sammenlignes med fra sommeren 2018 og et drøyt stykke utover.
På den tiden da kursen lå på 20 og 30 tallet var om ikke jeg husker feil omsetningen NOK 100-300k pr dag, så vi NOK 500k en dag så var det relativ høy omsetning å regne.
Så om det innimellom er føles som omsetningen er lav så er alt relativt.

Også har antall ´frie aksjer´ minket etter min mening. Så kommer det god eller dårlig nytt, violadity bør beregnes.

Så langt er det hvergang med lavt volume ned.

Oslobørs bør egentlig forby sånt synes jeg. På langsikt har det ikke noe effekt. Det går som det går. Bare robotter… som tjener med slik.
1off Ned til 109,6
Screenshot 2023-02-20 at 14.10.41

Det er liten omsetning og nesten ikke salgsvilje. Kjøpet ble løftet til 110 og ikke lett å få aksjer.
Ligger vel ca her nå frem mot Q4 så får vi se

Tik tak tik tak…

Tiden går langsomt her i disse dage frem mod tal - jeg glæder mig meget til hvad DS har at berette.
Tingene går min vej for tiden så mon ikke photocure følger strømmen <3

ASCO GU 2023: The Impact of Blue Light Cystoscopy Use Among Patients with Non-Muscle Invasive Bladder Cancer In An Equal Access Setting (urotoday.com)

3 Likes

Er det noen som har helt klart fort seg hva er det markedet/investorene/pressen vil oppfatte som bullish i Q4 og 2022 rapporten på torsdag. Liten tillit til positiv overraskelse skal en ta tradingen som signal. Personlig tror jeg vi må se økning i omsetningen og slå estimatene fra både DNB og Norne. Utplassering av de nye scopene blir og viktig. Noen andre positive nyheter vi ikke hadde tenkt hadde vært flott.

Ett enkelt kvartal sier lite.

Kommer det tegn til positivt trendskifte, så er det bra.
Jeg tenker Schneiders signaler for videre utvikling vil være viktig.

3 Likes

Guiding hadde vært bra. Ting må vel ha stabilisert seg så pass at veksten fremover burde kunne beregnes.

Denne artikkelen beskriver Photocure og beskriver/diskuterer utsikter fremover.

Artikkelen diskuterer Bull-Bear sinarioer og underbygger det godt.

Mulig denne har blitt delt tidligere her på forumet, men den bør leses av de som har interesse av selskapet.

4 Likes

Veldig god fremstilling av potensialet som ligger der for PHO og oss aksjonærer. Det første er markedet; Totalmarkedet er estimert av PHO til å være $2000 million og i 2022 er andelen til PHO på $40 million ca 2%. Pre covid var veksten 50% årlig, DS har uttrykt at målet er å komme tilbake til denne pre covid vekst raten. Det vil ikke ta mer enn 2 til 3 år å komme opp i NOK 1000 mill i omsetning. Håper DS kommer med en guiding på dette. Videre er det ikke tatt med noen verdi for Cevira. Det ligger vel NOK 500 mill potensialet der de neste par årene.

Helt enig @myk . DS vil ha samme markedshare i US som i Nordic som target og det er mange %%%%%% opp. :slight_smile: