Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 1

Synd at flexiskop levering er problematisk når de endelig har fått refusjon. Det å få fart på bruken av flexiskop er det jeg anser som viktigst. Det er nå en gang slik at det utføres 2 til 3 ganger så mange undersøkelser med fleksiskop som rigide skip
Joker nr 2 er Kina, når er det mulighet for at de kommer igangb med blc, har mistet oversikten.

Photocure skuffer igjen. Ikke noe overraskende i det. Men kursreaksjonen var overraskende stor. ille var det da ikke.

5 Likes

Dette skjer først i starten av neste år, og det vil nok ta tid før scope blir utplassert i stor skala.

De to gigantiske jokerne i år er etter min mening:

• Beslutning nedklassifisering scope USA
  • Cevira resultater
4 Likes

Antar at sentimentet blant de fleste retail-aksjonærer nå er at nok er nok med tanke på å håpe på bedring fra kvartal til kvartal. Å selge akkurat nå er muligens å selge på en midlertidig bunn, men antar at det er en kø av investorer som klør etter å kvitte seg med aksjene sine hvis den stiger en del herifra. Meg selv inkludert. Blir spennende å høre om DS tematiserer aksjekurs i dag, selv om det kanskje kan hevdes at det ikke helt er hans jobb å forholde seg aktivt til den. Men dette var en tung dag!

Mye dritt man skal igjennom i denne aksjen, dette må da være tidenes overreaksjon.

1 Like

Norne vil nok senke sitt kursmål til 105?
Ja, PHO har vært en tålmodighetsprøve. Og hver gang det ser lysere ut så dukker uheldige omstendigheter opp og skaper nye vanskeligheter.
Men å selge idag? Det kan da ikke være det smarteste å gjøre?

Ja vi må vel tilbake til Covid tiden for å ha sett en lignende reaksjon.

Ser ut til at eneste måten å gjøre en god handel på Photocure for oss trofaste slitere er at de blir kjøpt opp. Burde være en bra anledning for oppkjøp på dagens aksjekurs.

Tror nok sjansene for oppkjøp er vesentlig mindre i dag enn i går.
Reaksjonen i markedet idag tror jeg også går på svekket tillit til ledelsen av selskapet. Å komme med en sånn apropos «levering av flexible scop stoppet opp ved nyttår» er ikke tillitsvekkende.
Men kursen skal opp igjen på sikt, og tror også mange nå fester sin lit til at Asieris skal komme med positive meldinger ila de neste 6 mnd…det er uansett utenfor Pho sin kontroll.

Tror at reaksjon kan ha mye å gjøre med at DS kommer enn gang senere på banen.

Ble 1500 friske aksjer til på 92,7. tenker det blir å gi grei avkastning.

2 Likes

Det er forståelig at inntektene ikke kommer samtidig som scopene er installert, men de vil komme etter hvert. Det er jo ikke Photocure som selger scopene selv om det nesten virker sånn når man leser meldingen. Når man ikke har noe inntjening å skryte av, så er antall nye scope det eneste positive man kan fokusere på.

1 Like

Tja, om noen av de store skulle velge å kaste kortene blir det skikkelig ille - men langsiktig er dette en super kjøpsanledning, tror jeg.

1 Like

De store investorene evner nok å se forbi kortsiktige problemer. De vil nok være på kjøpern på en dag som dette.

1 Like

DS skal nok få den talt op.
Ps der er billige aktier

Problemet er vel kanskje at de kortsiktige problemene har vedvart i flere år nå…

3 Likes

Det er tydelig at det er shorterne som er på banen, får se nå om de har fått nok
Først et gap på 10 og så den lengste røde streken ned jeg har sett, må da være teknisk kjøp signal med alt det positive som er i emning.

Definer flere år? Jeg har fulgt PHO siden 2018 og det går fremover, med noen utfordringer på veien.

Og ikke minst er jo Cevira en sinnsyk joker oppi det hele.

Ja, det ligger litt der.
Jeg vet ikke om jeg vil kalle det problemer da Pho har, til og med q3 22, levert vekst i årsomsetning hele veien.

Men PHO har vært i en slags tåke siste tre år som de ikke har kommet helt ut av. Det ligger en forventning om an slags ketchupeffekt med sterkere økning i salg.

Jeg tror årsakene er sammensatt. I tillegg til pandemieffekter, har nok ustabile scope fra KS endel skyld. Nå har de åpenbart begynt å bytte ut gamle scope, noe som over tid bør eliminere denne årsaken.
I tillegg vet vi at refusjonsordningen er kraftig forbedret fra 010123.
Dessuten har vi som nevnt div i vente som nedklassifisering scope og en europa-motor som nok vil øke momentumet fremover.

4 Likes

Siste 3 år…. :point_up_2: