Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 1

De plaserte aldri sÄ mange skop fÞr i ett kvartal, sÄ hopp i expense er logisk.

1 Like

Jo, men de trenger Ă„ Ăžke revenue mer enn opex om dette skal skalere.

3 Likes

Sikkert lĂžnnsĂžkninger, Ăžkte kostnader pga sterkere dollar? Selv om inntektene omtrent var like var jo unitsalg nesten 10% lavere

Posten til @Savepig viser det meget tydelig.

Mens inntektene har hatt hopp til tider pga. engangsbetalinger fra Asieris. Har utgiftene steget jevnt sammen med inntektene. De MÅ begynne Ă„ flate ut snart.

322 mil i cash ved Q4 21, 268 mil ved Q4 22.

Ser ut som buisness development handler om kjÞp av nytt produkt/innlisensiering ol. ALtsÄ kostander relatert til dette

Dan overbeviste mig jeg sover roligt i nat sikke meget spÊndende 2023 byder pÄ.

De har brukt 20 mill pĂ„ “business development”

Kassa beholdningen holder ihvertfall frem til break even i lÞpet av dette Äret.

1 Like

Dan klarte ikke snakke opp kursen. Hvordan blir det nÄ fremover, spent pÄ det. Holder kursen seg her eller skal vi lengre ned

Marked har alltid rett. SĂ„ TTT, men overall 2023 har flere positive muligheter.

Problemet nÄ er nok at mange vil inn mye lavere enn nÄ. Kommer jo ikke til Ä skje noe fÞr neste Q

Hvis det hadde vart mulig Ă„ vite hva vel eller ikke blir annonsert, da hadde alle vart rik.

Dan fortaltte at read out av Cevira skulle skje i midten av 2023, Asieris har ligget med read-outs hele veien ligget foran skjema. SĂ„ bare den er en mulighet.

Ja mÄ vÊre det i sÄ fall
Kommer jo ikke noe hex/cysview oppdateringer mellom kvartalsrapportene

En slik readout av Cevira blir kommunisert.

Hvis KS fÄr til lÞsning med fleksskope, forventer jeg ogsÄ en update.

90 dgr ingen postiv eller negativ nytt
 kan jeg ikke tro.

DS har mye bedre karisma og gjennomfĂžring av budskap hos einarsons radforsk podcast.
Noen som vet om DS skal til radforsk i nĂŠr fremtid?
Det kommer som regel noe nytt ogsÄ under denne podcasten.

Overreaksjon , men snart historie det ogsÄ.

Denne kvartalsrapporten trodde jeg faktisk pÄ gjennombruddet men det drÞyer litt til ser det ut for.

Sikkert flere med meg som trodde tiden var moden for gjennombruddet og investerte i forkant av kvartalsrapporten og som skulle bare ha en kjapp gevinst og selge seg ut igjen etter kunngjĂžringen av resultatet.
Er det dette som ligger bak det massive kursfallet?

1 Like

Uanset er der ik mange der vil sÊlge sÄ det vender igen.
Overreaktion afgjort men DS var jo heller ik tilfreds med q4 forklaringen med den store mĂŠngde skop installeret tja nu er de der ihvertfald.

Spennende Ă„ se hvordan Briarwood og SEB kontoene reagerer.

Syns DS gjorde en god figur i dagens webcast, kursfallet er helt hodelĂžst.

4 Likes

MissforstÄr markedet PHO sin Q4 rapport dithen at de tror at selskapet er i en "truende " Þkonomisk forfatning?

Selskapet har vel kontanter pÄ bok og dette negative kvartals-resultatet synes jeg DS tydelig ikke blir normalen fremover.
Historie allerede i kommende Q123 ?

Men dersom markedet tror at selskapet sliter Þkonomisk sÄ kan en jo til dels forstÄ kursfallet.

Fikk bare med meg slutten av livesendingen. Men av det jeg sÄ, fÞlte jeg de gjorde rede for utgiftene ganske greit.

De var ganske tydelige pÄ at vekst/Þkt omsetning fremover ville vise seg mer igjen pÄ bunnlinja.

Var noen detaljer som kom frem som man ikke ser ved Ă„ lese rapporten.

Ene var f.eks at dem som byttet skop, i overgangsfasen ikke hadde tilgang til utstyr. SĂ„ man fikk nedetid i overgangsfasen.

Ved press pÄ sykehuskapasitet ble operasjoner prioritert fremfor BLC. Da man kunne lettere skyve pÄ BLC.

Hvis sÄ er tilfelle vil jeg tror noen ogsÄ har skÞvet pÄ noe av dette til etter bedre refusjoner kom i kraft.

Noe det kan tyde pÄ siden dem allerede nÄ kunne fortelle at veksten var tilbake, halveis inn i februar.

Men ingenting av dette vil vi fÄ bekreftet/avkreftet fÞr neste kvartalsrapport.

5 Likes