Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 1

Mulig. IgÄr sÄ det iallefall ut som det var reelll selging, idag sÄ det litt mer tvilsomt ut til tider, men mulig det bare er noen som er sent ute med frykt og at det er eventuelt noe tvangssalg. Pent er det uansett ikke gitt.

Var ute etter Ä plukke litt aksjer igÄr og lÄ pÄ 91.50 og ventet pÄ en washout, men fikk ikke noe der. Har sett etter en plass Ä legge kjÞp idag ogsÄ, men med det volumet her tror jeg nesten jeg venter til Ä se topp 20 fra der gÄrsdagen er inkludert fÞr jeg gjÞr noe.

1 Like

Det er de som har “minst” Ă„ tape som selger pĂ„ slike nedganger, altsĂ„ smĂ„sparere med noen fĂ„ hundre aksjer. For de store er dette bare en liten dump i veien mot mĂ„let

1 Like

Da mÄ jeg si smÄsparerne har blitt voksne gitt, om det er de som selger og det er omsatt over 2 mill aksjer pÄ litt over en handelsdag nÄ :slightly_frowning_face:

Mange bekker smÄ, oppgangen i desember var det brorparten nordnetkunder som sto bak.

Da har jeg kommet meg inn igjen, men ser jo at snitt pÄ 86 var aaaalllt for tidlig.

For en action. Var nede i 81 et Ăžyeblikk.

Tipper den bremser litt her over 80. Mye volum omsatt mellom 80 og 90 siste mÄneder.

1 Like

Da ble kursmÄlet til Norne oppfylt igjen

Som f at man aldri lÊrer seg Ä ta gevinst!:crazy_face: Blir spennende pÄ torsdag, personlig hÄper jeg at guidingen for 2020 Þker. Vi fÄr se, uansett ikke en kjedelig aksje Ä sitte i iallefall!

Blir ikke overrasket om spettet sitter med 800k aksjer etter dette er over.

1 Like

Det spÞrs nÄr det er over. Tror nok kjendisfaktoren pÄ listene nÄ er lavere enn for en uke siden.

Norske meglerhus regner Photocure fortsatt som et utviklingsprosjekt. Dette mÄ en dag snu slik at selskapet blir tatt seriÞst og slik at vi kan fÄ skikkelig dekning av selskapet. Dette Norne/Edison makkverket kunne vi gjerne vÊrt foruten. SÄ lenge det er mye lettskremte smÄaksjonÊrer (og det mÄ det til tider vÊre mange av)i Photocure vil svingninger som dette fortsette. Det burde tas opp pÄ Q4 problemet med lite innsyn i hva som skjer i selskapet mellom kvartalstallene. NÄr det gÄr nesten 4 mÄneder siden forrige informasjons runde blir selv de med mest innsikt i tvil


1 Like

NÄ er det nok ikke smÄaksjonÊrene som styrer kursen det er profesjonelle aktÞrer. Sist gang falt vel kursen ca. 30 nÄ har den falt 40. Shorterne ventet bare pÄ en god anledning til Ä shorte aksjen da den var rundt 115 -120. I gÄr var anledningen, korona viruset skremte verden.

Fornuftige tanker. Vi fÄr se pÄ neste aksjonÊr utskrift.

PHO er ned ca 4% hittil i Är. Det er ogsÄ MEDI og hovedindeksen. SÄ sett i et sÄnt perspektiv er ikke fallet sÄ voldsomt. Det er den kjendis-styrte og uforklarlige himmelturen som er barbert bort.

2 Likes

Alle burde vite at nÄr Spetalen gjÞr sin inntreden sÄ stiger ogsÄ volatiliteten mye.

For oss som er langsiktige har han gjort sin misjon ved at aksjen har blitt mye mer kjent, og toppnivÄet i chartet har blitt flyttet fra 100 til 120.

SÄ ingen skjede skadd pÄ lenger sikt, bare dumt for de som kom inn blindt pÄ topp

8 Likes

Virker nesten som om litt av kruttet i nedsalget har gÄtt tomt?

2 Likes

Time will show :slight_smile:

Mer balansert bilde mellom kjĂžper og selger.

1 Like

Alltid utrolig hvor fort frykt snur til grÄdighet i aksjemarkedet (og motsatt).

1 Like