Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 1

2 Likes

Ha, ha eller skade skjedd

1 Like

Cevira: ingen skjede skadd

4 Likes

Men mange reparert? :stuck_out_tongue:

1 Like

Slik klarer ikke jeg helt å tenke.
Kjøpte mine første på 29,70 og de siste i den bølgen på 61 da kursen gikk til 63 før den vendte nesa ned og lå mellom 33-60 i månedsvis.(Trader innimellom med en mindre post)
Det er endel av gamet og de som kjøpte på 100 ved oppturen til 103 og var med ned igjen til 75-80 før den tok av til 123 igjen kunne solgt med god fortjeneste.
Men det er viktig å henge seg fast dersom man mener at kursen på sikt skal betydelig høyere, man bør ikke kjøpe for mer enn hva man kan sitte med i turbulente tider som vi er inne i akkurat nå. Dersom Schneider leverer bra på torsdag og Corona frykten avtar vil også de som kjøpte på 110+ kunne komme greit ut av det om ikke lenge tenker jeg.
Omsetning og interesse for Photocure er nå i en helt fabelaktig posisjon sammenlignet med for bare kort tid siden, omsetningen vil nok ikke ligge på 180 mill daglig framover men det som har skjedd med omsetningen nå stopper ikke bare helt plutselig, vi er nå i en helt annen liga.

Dette jeg hadde i tankene @Savepig, "bare dumt for de som kom inn blindt på topp "

Ellers enig i det du skriver :grinning:

6 Likes

Ja jeg mener ikke at folk som kjøpte på 110+ og sitter i ro ikke kan få en flott reise for all del, jeg tror alt som har skjedd på chartet den siste måneden har lagt grobunn for veien videre oppover for aksjen. Nå er den mentale 100-grensen på chartet knust bort og er bare en feature av mange.

Men for veldig mange som driver med investering og har en risikostyring, så vil det ikke være akseptabelt å sitte langt nedover med en aksje, har man kjøpt den for 110+ så selger de den på 97 heller enn å HÅPE at den skal gjøre en recovery.

Jeg anbefaler som alltid å separere aksjene sine i en long post og en trading post, så kan man justere risikoprofilen etterhvert og drastisk redusere risiko for at porteføljen havarerer, eller at man blir ristet helt ut av aksjer slik at man aldri kommer inn igjen.

3 Likes

Vi er nok enige i det store og hele.
Ellers synes jeg det var flott å se at PHO reiste seg 11-12 kroner fra dagens bunn. Spennende å se hva utfallet blir imorgen og ikke minst på torsdag.
Har et inderlig ønske om at selskapet kan overraske på oppsiden ift Cysview inntekter, at frekvensen viser tegn til økning, at flexiskopene begynner å vise igjen på inntektene.

4 Likes

2 posts were merged into an existing topic: Coronavirus - 2020 livetråd - Covid-19

3 Likes

Ja Imagin twitrer ekstremt mye om Photocure for tiden.

4 Likes

Er en liten x-faktor i Pho, og det er jo hva slags m&a transaksjoner de ser for seg.

Jeg er helt åpen for at en amerikansk Børsnotering av photocure kan skje ved en fusjon med et amerikansk selskap.

2 Likes

Noen spesielle partnere du har i tankene?

Nei veldig i det blå enda. Men hva f.eks med en aktør innen equipment så de kan sitte på hele verdikjeden selv?

2 Likes

dystre greier på tradegate nå gitt…håper det ikke blir like rødt på oljebørsen imorgen.https://www.tradegate.de/orderbuch.php?lang=en&isin=NO0010081235

Legger ikke for mye vekt på Tradegate på nåværende volum, OSE som er den styrende inntil videre.
Photocure kan ha gjort unna det meste av fallet nå.
Og rekylen vil komme på et tidspunkt som den alltid gjør etter turbulens/korreksjon

1 Like

Helt riktig, man bør ikke la kursen på tradegate være grunnlaget for beslutninger man tar under åpning på Oslo børs i morgen.
Har sett det samme i Nel at kursen ikke korresponderer i det hele tatt med TG

2 Likes
5 Likes

Previously, a cystoscopy using just the white light only showed what was obviously visible to the naked eye, potentially leaving some other areas of cancerous tissue undetected. Using the blue light, Dr. Steinberg was able to see that, along with the area he was monitoring in Flo, there was another spot that was also cancerous. He was able to remove both at once. “If I hadn’t used the blue light, those areas would not have been detected.

https://www.milfordregional.org/social-media/patient-stories/cancer-care/advanced-detection-of-bladder-cancer/

2 Likes

Er vel når det ser jævligst ut man skal kjøpe, så prøver å hente tilbake endel her. Mulig det er alt for tidlig, men etter å for en gangs skyld ikke ha blitt med ned på korreksjonen, etter å ha kastet ut alt fredag, så føler jeg det er greit uansett.

1 Like

Så lenge du kjøper billigere enn du solgte er det i hvert fall ingen dårlig handel.
Motsatt = dårlig

Fatt mot, og se fram mot 2021-22-23!

1 Like