Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 1

Kanskje litt risky å hente tilbake dagen før det kommer tall, men håper jo på gode tall og det er litt ekkelt å sitte helt utenfor og samtidig håpe på knalltall. For jeg ønsker jo det skal bli best mulig på lang sikt å da går det ikke å håpe på dårlige tall bare fordi man ikke er fullt lastet.

Photocure kursen er tilbake i trading rangen den var i i januar.

image

Skulle hatt noen ledige kroner å kjøpt for, tror bunnen er nådd.
Kjøpe på bunn og sell på topp er vel det alle snakker om :slightly_smiling_face:
Blir spennende åpning i morgen.

1 Like

Er redd du tar feil. Har trodd vi skulle få en liten rekyl , men denne ser hard ut.

Dersom man har økonomi til å sitte og ikke tror at dette er verdens undergang vil det komme solid opptur etter dette som det historisk alltid gjør.
Det aller aller meste vil komme tilbake til hektene igjen, men det vil selvsagt ta noe tid.
Flere ganger for en 20 års tid siden da jeg ble grepet av panikk og solgte fordi det lyste rødt, 9/10 tilfeller feilbedømte jeg på den tiden uten erfaring og ro i sjelen.

Helt umulig å vite hvor langt ned man skal, men nå har vel OSE falt rundt 9-11% siste 3 dager, mulig den skal falle noe mer, men ser heller ikke bort fra at den snart er i nærheten av å bunne ut, hvertfall midlertidig.

6 Likes

Jeg sitter nok, men hvor langt ned skal biotek?
Den som hadde visst det ville blitt rik.

Frykten for corona forsterkes ytterligere av at alle snakker om dette og skriver om det.
Noen mener sågar at 40% av jordens befolkning skal smittes av dette, hvor er logikken og rasjonale i dette?
Hittill har det dødd ca. 2400 av Corona på 2mnd, de fleste eldre og de med underliggende sykdom, hvordan er det mulig å tro at flere milliarder skal bli smitte, jeg fatter det ikke.
Og for de som måtte tro at det blir slik er det ikke rart dem får panikk.
Kan legge til at i samme periode som Corona har herjet har ca. 600000 barn dødd av under- og feil ernæring.

6 Likes

Men jeg vil også legge til at dette selvsagt vil svekke mange selskapers inntjening i en periode, det er det selvsagt ingen tvil om.

1 Like

I det korte bildet er nok kursutviklingen avhengig av hva resultatet blir i morgen. Skuffer det vil vi sikkert få en nedtur til å begynne med men mulig DS greier å komme med gode fremtidsutsikter som roer investorne. Får vi et overaskende godt resultat si over 30 mill i US i Q4 og mange utplaserte flex scope si 15 da tror jeg vi får en kraftig oppgang. Spesielt siden vi er ned 40 nok. Jeg sitter over med mesteparten av min beholdning.Ser på det som god risk/reward.

Det vi vet er at nå har PHO hatt en enorm kursoppgang og kursnedgang i forkant av Q4, på enormt volum, og vi vet at det kommer nydelige overskrifter om titalls millioner i engangs overskudd.
Mange har fått ta ut nydelige trades, og mange kortsiktige har allerede tatt tapet.

Jeg har troa på at det er nok til at vi ikke krakker under 76 i morgen. Og hvis det ikke skjer, så er bunnen satt. (Kanskje.)

3 Likes

Jeg er ikke så opptatt av PHO, tenker mer sektoren som helhet, jeg tror og handler deretter på at dette vender opp igjen, om det er i mars eller når er det som er spennende.
Men her skinner solen!!! Da er det ut å sykle, så får børs være børs en stund!

Enig, og tenker at sluttkurs rundt 90 idag vil være et glimrende utgangspunkt foran morgendagen.

Rodjer man må ikke gå i fella å se på hvor farlig man tror selve viruset er, det er jo alle forholdsregler som blir tatt verden rundt som er det som påvirker børsene. Samme med PHO, det blir feil å bare se på om det påvirker selskapet direkte, man se på hvordan det påvirker børsene siden PHO faller sammen med alle andre når børsene faller tungt.

PS! Jeg ser at du modererte det første innlegget med litt forbehold i det neste :+1:

Det jeg frykter mest er at Dahl skal si noe dumt imorgen. Om PHO leverer gode tall og så kommer han med en generell setning der han slenger inn ordet Corona, og så er spekulasjonene igang om hva han mente og om han mente at det rammer PHO på noe vis. Så i i god Corona-ånd bør de sette munnbind på ham imorgen!

3 Likes

Vi er helt på linje

1 Like

Jeg tror vi kan få en hakesleppfaktor når det kommer til utplassering av flexiscope, dette er en skikkelig joker, i tillegg til cevirapengene. Jeg vet også at flexiscope er begynt å komme på sykehus i det ganske land, så tror vi vil se en økning i norden og europa snart også.

4 Likes

Håper du har rett, hva vil overaske positivt med hensyn til flexiscope?

Antall utplasseringer, disse blir ikke registrert på CC pga klinikkene allerede har rigide.

1 Like

I og med tiltakende utplassering av flexiscope kan vi vente økende bruker frekvens. Schneider har sagt ved forrige Q, “very very strong pipeline”. Så får vi se om han holder ord.

Merkelig som disse svære postene er som en magnet. Kom 37k på salg på 88 tidligere og da trakk kjøperne opp dit og tok den til slutt ut. Nå lå kjøp og salg rundt 88, men med engang det kommer en post på 37k på 87 så dras kursen ned dit nesten umiddelbart. Logisk sett skulle man tro det bygger støtte nedenfra, men ser alltid det motsatte skjer at handelen trekkes mot storpostene.

Edit: og der etter å ha fått fyllt opp på 87, ble den lagt automtisk for salg på 88 igjen. Det var da en jævlig svær post å trille 1 krone på. Men funker tydeligvis, bare synd det tok livet av rekylen oppover.

1 Like