Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 1

Jeg har ikke fått sett på det enda - strømmen giikk pga uvær, så da ble kaffen utsatt.
Mener jeg har sett den gruppen listet opp en eller annen plass.

Uansett er det bra med flere behandlingsformer, det å beholde blæren er noe alle ønsker.

Edit: Har ikke funnet den oversikten jeg tenker på, må se om jeg får tid ila dagen.

2 Likes

Dette er en medisin «for the treatment of patients with Bacillus Calmette-Guerin (BCG)-unresponsive, high-risk, non-muscle invasive bladder cancer (NMIBC) with carcinoma in situ (CIS) with or without papillary tumors who are ineligible for or have elected not to undergo cystectomy.»

I den grad dette påvirker PHO så vil det være positivt. Her vil Keytruda medvirke til å færre urinblærer blir fjernet. For alternativet til denne medisinen hadde vært å fjerne blæren til pasientene. Følgelig vil Keytruda her bidra til mer jobb for PHO.

3 Likes

Har tatt ut ny oppdatert Topp 20 liste gjeldende til og med mandag inneværende uke.

Fondsfinans Norge + 10k

Nordnet Livsf. - 14k

Vinterstua - 20k

Skøien AS UT

Verdipapirfondet DNB Norden INN 17.plass med 179,051 aksjer.

DNB Norden var ikke inne på Topp50 på listene offentliggjort mandag så de har kjøpt minst 120k de siste dagene inntil mandag denne uken.

Såvidt jeg kan se har DNB 3 konti inne topp 50 nå tilsvarende cirka 380k.

1 Like

Første tanken som slo meg da jeg la merke til at DNB nå begynner å få såpass andel i PHO er at, kan det tenkes at dem planlegger å ta opp dekning av Photocure?
Selvsagt bare synsing fra min side, men ikke så mye annet å gjøre mens en venter på nye omtaler eller nyheter.
De dekker tross alt både Nano, Trvx og Medistim innen sektoren.

1 Like

De dekker BGBIO også, dekker de virkelig ikke Photocure?

Ikke så stor mulighet for corporate-oppdrag i Photocure, de trenger jo ikke å gjøre emisjoner.

1 Like

Takk, det har jeg oversett.
Nei, de gjør ikke det, har mast på dem mang en gang uten at dem har kunne gi meg noe særlige forhåpninger, men jeg øyner en mulighet nå.

1 Like

Til sammenligning har NEL en Fair Value på kr. 2,79 på Simply Wall Street.

Blir mange fine år for Photocure fremover :+1:

4 Likes

I sin nye analyse setter Simply Wall St. verdien av PHO aksjen til kr. 437,-

https://simplywall.st/stocks/no/pharmaceuticals-biotech/ob-pho/photocure-shares

5 Likes

Vil kanskje påvirke kursen ørlite i dag?

2 Likes

Ja, kanskje, men personlig bryr jeg meg overhodet ikke.
Litt skuffende at han skulle være så kortsiktig, selvsagt, men etter min mening fremstår han nå ganske amatørmessig og da er det like greit at han forsvinner ut.

For langsiktige aksjonærer gjelder det som alltid; tenk selv. :slightly_smiling_face:

3 Likes

For kursen videre hadde det vært verre hvis han hadde hatt igjen mange aksjer å selge når det blir kjent at han er på vei ut. Størsteparten er allerede solgt ser det ut til.

2 Likes

Kanskje noe fra starten men for de som har fulgt med på aksjonær utviklingen de siste par tre ukene var nok dette som forventet. Han har gradvis solgt seg ned og ut i samme tempo som han kjøpte seg inn.
Det positive er at DNB Norden seiler opp på 17 plass med over 170k. De var ikke på Topp 50 forrige mandag og har således økt med minimum 100k siden forrige oppdatering.

1 Like

Store blokkene vi så forrige uke var nok han. Det gjør veldig lite fra eller til

1 Like

Vedkommende har ikke gjort det så skarpt på børs i det siste. Markedet har uansett tatt i mot aksjene samtidig som kursen har holdt seg stabil. Meget positivt.

2 Likes

Bjellesauer’s inntreden og avgang gjør lite med det fundamentale. Men det skaper gjerne litt bølger når de kommer inn og selger seg ut. Men det er midlertidig.
Derfor har jeg ikke sans for at bjellesauer dukker opp i aksjer jeg selv er investert i.

Hans nedsalg vil ikke påvirke mine disposisjoner.

3 Likes

Snart er dagens sauer ute av fjøsen og storfeet får plass til å boltre seg.

Ja, da blir det drøvtygging og driting for alle penga :laughing:

Flott at surrehodet der er på vei ut :+1:
Han han vært langsiktig i noe som helst (bortsett fra eiendomsselskapet de tok på børs) ?

Man må lure på hva i helvete han har tenkt på. Man kan ikke trade med så store poster uten og bevege kursen mye. Til det er ikke aksjen likvid nok.

2 Likes

Mikke Mus aksjonærene skyter seg selv i foten som vanlig. :roll_eyes:

1 Like