Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 1

Blir største aksjeeier borte er det åpent for oppkjøp av selskapet. Photocure med økende omsetning, økende overskudd og gode nyheter i kø dette året. Da mener jeg partner avtaler, omforhandlede avtaler bl.a. i Europa, Cevira fase 3, osv.

1 Like

Helt enig. Du får nok PHO langt under nåværende kurs i ukene fremover.

Jepp
Kjøper man litt og litt burde man være innafor.
Kun en tåpe brenner av alt kruttet på en gang nå.

2 Likes

Fornybar om bord. Jeg kjøper når dere panikkere selger. Pho har cash og potensialet er stort. Lets go!

6 Likes

Likviditeten i aksjen er mye større nå enn sist Hansson solgte seg ut. Nå er han usynlig siden han er under meldepliktig grense.

2 Likes

Ny aksjonærliste hentet ut idag(gjeldende til og med tirsdag) Den hensyntar da selvsagt ikke HS sitt salg av 220k igår.

Men største endringer er som følger:

The Bank of NY +130k

Nordnet Liv -35k

JPM Sec +80k til 177k INN

AS Skarv UT

8 Likes

Er det AH som selger? Er vel ingen annen grunn til at PHO synker i dag. Skal han ut med alt blir det vel et salgspress en tid fremover

Om det er Hanssons som selger idag så må Pho-aksjonærene takke gudene for at OSE er opp 4-5%, for det ville blitt en vill spiral nedover med frykt istedetfor den ganske kontrollerte selgingen vi ser nå.

Skal dere kjøpe eller er dere redd for AH sitt nedsalg.?

Nja, husk hvor mange som har vært avskremt fra PHO rett og slett PÅ GRUNN av High seas.

Det ble omsatt 1.594.064 aksjer i photocure i går, det viste seg at minst 200.000 av disse var salg fra high seas.

1.088.558 antall aksjer omsatt hittil i dag. Det vil være helt mulig for dem å komme seg ut hvis de vil det

Kommentarer @Evilfreud?

image

2 Likes

High Seas var besluttet oppløst. Så steg Photocure voldsomt og man ombestemte seg og skulle likevel ikke oppløse selskapet. Sannsynligvis fikk man en avtale med bankene mot sikkerhet i Photocure aksjene. Det som foregår nå er godt mulig tvangssalg.

1 Like

Tror ikke det er tvangssalg det er logaritmer som presser kursen nedover som da utløser stop loss posisjoner. Det jeg tror.

Det ser jo ikke i det hele tatt ut slik som du skisserer myk :face_with_raised_eyebrow:

Hva da?

Tenker dere om nivået for ny inngang?

Det kom hvert fall inn nye kjøpere nå så kan selge seg ut.

Ikke en ting i chartet som skriker stopploss egentlig. Det kunne man derimot snakke om i går da den falt under 60.

Det man ser nå er et kontrollert nedsalg på veldig høyt volum mot en entusiastisk kjøperside.

Jeg kjøpte med begge armene da hansson solgte seg ned sist (ned til 20), og jeg er på kjøperen i går og i dag.

1 325 000 omsatt kl 12:20

4 Likes

Spørsmålet er om man bør holde litt lenger på triggerfingeren. Jeg tror det er sannsynlig at den skal selges ned ytterligere.

Spørsmål til de som kan caset bedre enn meg: Dersom viruset blir langt verre i US, noe som etter alle solemerker er utviklingen, hvordan påvirker dette PHO?

Flott med kjøpere som tar imot. Det jeg ikke skjønner er hvis det er snakk om tvangssalg hvorfor dumpe kursen fra 58 til 51.

1 Like

I dag åpnet Appel alle sine butikker i China de stengte de ned 9. feb. Det tok en måned å få kontroll på viruset i China.

2 Likes