Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 1

Vi har diskutert dette ganske mye over her.

Løpende salg av medikamentet Cysview er vi ikke mye bekymret for, så lenge ikke logistikken bryter sammen eller legekontorene stenger. Hadde du som kreftpasient som føler deg bra ønsket å utsette kreftkontrollen din alt for mye? Hele sykdomsforløpet ditt avhenger 100% av god oppfølging.

Veksten i antall skop vil nok få seg en demper mens dette står på, men det har ikke enormt mye å si.

Vi ser gang på gang at de som gjør tvangssalg ikke legger særlig mye omtanke i det, de banker bare ut helt rått selv om dette gjør at de ikke optimaliserer helt hvor mye penger de får inn.

3 Likes

Går store poster nå så det tyder vel på at han får ut det han skal eller må få ut. Enig med deg om å kjøpe med begge hendene.
Hadde vært fint om vi kom over 60 igjen i dag, ser faktisk sånn ut.

1 Like

Eller for vi som ikke er like flinke med timingen, fordele kjøpet over noen uker. Det er i alle fall min strategi.

Veldig bra hvis Hansson blir kastet helt ut. Siste rest av betegnelsen “bajas aksje” forsvinner da. Da går vi over til betegnelsen “åpen eierstruktur”.
Og vi skjønner alle hvilken muligheter det gir…

4 Likes

Dersom Hansson går ut åpner det seg nye plasser i styret vil jeg tro.

1 Like

Ekstrem omsetning i en aksje med børsverdi på 1,2 milliarder.
108 millioner og 3024 handler. Photocure har fått inn mange aksjonærer som trader i motsetning til tidligere aksjonærer som satt stille i båten.

1 Like

Ja floaten akkurat nå er ellevill. Har må støvet bare få lande

Men da bør det kunne forklares med at Hansson er kommet i økonomisk skvis. For ut i fra hans tidligere uttalelser kan ikke salg på dette nivået være frivillig.

“Jeg er ikke selger av aksjen, tar ikke gevinst før start.”

https://finansavisen.no/nyheter/boers-finans/2019/07/hansson-om-photocure-tar-ikke-gevinst-foer-start?r=refresh?hegnar

Antall aksjer 21 779 763
Børsverdi 1 210,95 MNOK
Omsetning (Volum) 2 162 861 -
Omsetning (NOK) 119 818 734
Volumvektet snittpris (VWAP) 55,39

For en dag

2 Likes

Det kan hende at Hansson også har fått innover seg en tanke om at vi akkurat har startet en lockdown og at han kan plukke opp disse aksjene billigere om en ukes tid?

Det blir bare slike spekulasjoner som tradere gjør. Ikke største eiere.

2 Likes

Ville være helt umulig for han å ikke trigge en latterlig prisoppgang når han begynte å kjøpe igjen.

1 Like

Kanskje det er planen? :crazy_face: :crazy_face: :crazy_face:

Jeg har en oppfatning av at veldig mange av de som har solgt seg ned eller ut de siste ukene egentlig var langsiktige i pho. Tror mange planla ny inngang - Hansons salg er da en gylden mulighet.

Jeg tror mange biotekinteresserte nå sitter i PHO og at 52-60 fort blir motstand langsiktig hvis - og bare hvis - indeks generelt (osebx) ligger under 675 framover (dagens nivå).

Går indeks over 675 ser jeg på dette som knallhard støtte.

Det har du nok helt rett i. Jeg var og er langsiktig i PHO, men når man ser at det brygger opp til en uvanlig storm, da er det lovlig å tenke seg om og gjøre sine trekk. Selv solgte jeg med ned og reduserte derved risikoen for kapitalen. Men har må kjøpt tilbake noe i hår på 52-tallet og noe i dag på 57-tallet, snittkurs på 56. Sitter fortsatt med en del tørt krutt on kursen skulle falle ytterligere.

Det er fortsatt lov å ha to tanker i hodet på en gang.:+1:

Fortsetter Dow dagens opptur kan det bli rett hyggelig til uken.:money_mouth_face:

2 Likes

Ditt bidrag er stort sett fritekst med «insert ticker», londonmannen.

Når det er sagt: jeg er mektig imponert over din teft i markedet:)

Ingen tvil om at andre sine bidrag er langt mer verdifulle som grunnlag for investeringer. Det kan jeg leve godt med. Jeg er tross alt kun en amatør som finner glede i å investere i aksjemarkedet. Noen ganger treffer jeg og andre ganger bommer jeg. At jeg er investert i PHO kan jeg hovedsaklig takke focuss på FA forum for.

Ønsker dere alle en riktig god helg!:+1:

PS. Når vi nå ser oppturen i USA så er jeg glad jeg kjøpte meg opp igjen i løpet av ettermiddagen. Kan bli hyggelig på mandag🤑

6 Likes

Er selv langsiktig inne. Men hyggelig opptur må vi nok vente på Q4 2021 for å få… Jeg tror det er lurt å handle som f… nå

Vi er i bear marked.pengene forsvinner for fra børsen.Har selv aksjer og stor tro på selskapet ,men ikke usannsynlig at kursen skal langt ned