ForstÄr at du har vÊrt ute en stund Londonmannen. For du har vÊrt usedvanlig stille. HÄper du har gjort en lÞnnsom trade. Selv har jeg undervurdert virkningen viruset ville fÄ.
SÄ det har langt fra vÊrt hyggelig Ä fÞlge med pÄ portefÞljeverdien de siste dager og uker.
Kan vi se fram til en hyggelig mandag? Kanskje en sterk Äpning, men kjenner jeg OSE rett starter i sÄfall gevinstsikringen og bekymringen for at USA skal ned igjen, ganske snart.
Jeg tror viruset kommer til Ä pÄvirke omsetningen betydelig. Selv kreftbehandling utsettes nÄ mange steder.
Kilde for den pÄstanden der?
Hele twitter er stappfull av at alle amerikanske barer har vÊrt stappfulle i helgen sÄ vi kan nok ta for gitt at Q1 i USA blir rimelig uberÞrt.
SĂ„ blir nok bildet litt annerledes i q2
Finansavisen har tidligere vÊrt ivrige etter Ä fÄ kommentarer fra Alexander Hansson.
Spennt pÄ om de fÞlger opp med Ä konfrontere han med tidligere uttalelser:
â Jeg er ikke selger av aksjen! Om PHO er i 50 NOK eller 100 NOK, er ikke det som er viktig for meg. NĂ„r ketchupeffekten begynner ser vi fort 200 NOK. Iâm in for the long term! USA er the main driver i PHO. Jeg kommer til Ă„ sitte i PHO til det enorme potensialet som er i aksjen er tatt ut. No more comments, svarer Alexander Hansson.
Etter kursoppgangen nÊrmer familiens Photocure-aksjer seg en bÞrsverdi pÄ 200 millioner kroner.
- Jeg mener Photocure fortsatt er undervurdert, sier han til Nettavisen.
Alt minner om at Hansson ikke lenger har fÄtt gehÞr i banken om Ä sitte med disse aksjene gjennom uroen man mÄ forvente fremover, og at det har blitt gjennomfÞrt et rimelig hardhendt tvangssalg. SÄ er bare spÞrsmÄlet hvor langt ned han skal i beholdning.
Ble omsatt rekordhÞyt antall aksjer pÄ fredagen, sÄ det var rikelig handledning for de Ä selge mer hvis de ville. Jeg forventet vel egentlig at ny flaggemelding skulle komme pÄ slutten av dagen der.
Slik sÄ handelen ut de to dagene, 14.55 tidspunktet for meldingen om nedsalg markert med rÞd pil.
Ingen kapitulasjon Ä se, aksjen bouncet i et veletablert stÞtte/motstand omrÄdet fra i fjor.
Ja, skal ikke se bort ifra de tar hensyn til volatilitet. Dermed er dealen deres verdilÞs siden de ikke har sÄ mye Ä gÄ pÄ ( spekulasjoner). Det er i hvert fall veldig klokt av banken Ä tenke sÄpass langt i desse tider.
Andel av utenlandske investorer i Photocure:
02.03.20. 4.02%
09.03.20. 6.94%
16.03.20. 8.88%
Legger spesielt merke til The Bank of New York har 3 forskjellige kontoer med tilsammen 673.667 aksjer, 3.1% av alle aksjer.
Plass blant topp 25:
6 plass 387.587 aksjer
23 plass. 147.221 aksjer
25 plass. 138.859 aksjer
Dette stemmer vel ikke, at den er oppdatert i dag?
Noen som har direktelinje til selskapet som fÄr tak i en dagsfersk topp 20?
Deres forsinkelse er som alle andres vel
Et overbelastet helsevesen vil ikke ha mulighet til Ä kontrollere pÄ samme mÄte som vanlig. PÄ min jobb (onkologi, jobber ikke med Cysview/urologi sÄ ingen interessekonflikt) er det lagt planer for Ä utsetter kontroller der man kan. Det er ogsÄ lagt planer for at kreftkirurgi faktisk kan mÄtte utsettes. (Noe jeg tror dessverre vil skje.) Stort sett ALT er studier pauses. Dette er den stÞrste krisen siden 2. verdenskrig! La oss hÄpe tiltakene som er blitt satt inn hjelper.
Facebook gruppa har oppdatert liste pr. 16.03.20. Det er tatt derfraâŠ
Topp 20 oppdateres av selskapet hver mandags morgen, men som du sikkert tenker sÄ er den gjeldende til og med onsdag i forrige uke.
Ingen fÄr ut lister som er dagsferske, alltid 3 dagers forsinkelse.
Spent pÄ Ä se hva som skjer med Hanssons pÄ listene nÄr det begynner Ä vises. Interessant med Bank of NY inn igjen, sÄ fÄr vi se om det er bare en kjapp visitt som da de var inne pÄ topp 20 i desember en kortere periode. De har lastet mer denne gangen da sÄ det taler vel for at det kanskje er mer langsiktig denne gangen.
FYI. (publisert pÄ fb gruppen)
God mandags morgen Godtfolk!
I disse tider hvor usikkerheten rÄr verden over sitter mange(sikkert de fleste) og lurer pÄ hvordan man skal forholde seg og hva man skal gjÞre. Skal man kjÞpe, selge, kjÞpe mer, selge mer, dumpe eller all inn. Vanskelige valg selvsagt, for alle sammen. Jeg har respekt for alle uansett hvilket valg man faller ned pÄ, for fasit er det pt ingen som sitter pÄ.
I lÞpet av helgen har jeg oppfordret CEO Schneider til Ä komme ut med en oppdatert status rapport sÄ snart det lar seg gjÞre hvor man sier noe om hvordan situasjonen eventuelt pÄvirker Photocure og om hvordan selskapet ser pÄ veien videre.
I urolige tider kan det aldri komme nok informasjon. SÄ fÄr vi se om Schneider tar oppfordringen.
Transcript fra Photocure sin q4 presentasjon er nÄ publisert.
https://finance.yahoo.com/news/edited-transcript-pho-ol-earnings-175327900.html
Nei, jeg har ikke vĂŠrt helt ute. Men jeg har redusert min eksponering. NĂ„ gikk jeg inn igjen med noe pĂ„ torsdag og fredag i forrige uke, men ser jo at jeg med fordel kunne ventet ennĂ„ en stund. Dog frykter jeg ikke at jeg skal fĂ„ god avkastning pĂ„ ogsĂ„ de aksjene jeg kjĂžpte forrige uke, men kanskje ikke sĂ„ raskt som jeg trodde. Det kan jeg leve med, sĂ„ lenge corona-viruset ikke kommer og tar megâŠ
Nei. Ingen grunn til Ă„ frykte god avkastning.
Ser ut som et klassisk scenario dette der det kommer en ny dump hver gang de som har forsÞkt Ä finne bunnen tidligere gir opp forsÞket, sÄ er det noen nye som tar imot pÄ neste nivÄ og forsÞker og finne bunnen, helt til de gir opp og dumper osv. Blir som en spiral nedover.
Plukker litt og litt og sitter pÄ disse nivÄene, om 1 Ärs tid er vi nok ikke her uansett. Spennende Ä se om vi er kvitt Hansson helt og holdent