Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 1

Hansson ikke flagget for 5% ennå da, så fortsatt mellom 1 og 2 mill aksjer det er mulig å få slengt i hodet ennå om han havner i mere skvis (om man antar at det er det som har skjedd)

Har sett etter en liten rekyltrade idag men har vært for tidlig, men nå må jeg lufte ungene noen timer så da kommer det sikkert en fin bounce mens jeg er ute :grin:

1 Like

Begynner å fantasere om PHO til 10kr :grin:

Da blir det flere av oss på topp 50 kan jeg love deg :pray:

Jeg har plukket noen mindre poster på 42/43. Den kan jo helt klart falle mer, men på 1-2 års sikt synes jeg dette begynner å bli sikkert og billig!

1 Like

Kjøpt :+1:

Prises godt under milliarden nå

1 Like

Kassabeholdningen alene tilsvarer ca. 7/aksje.
Og takk og pris for at selskapet er i en finasiell “sterk” posisjon ved bortfall av noe inntekter midlertidig.

1 Like

Merkelige greier, vil bare minne om att dette går over, og vi blir friske igjen.
Ikke få panikk, alt vil bli bra.

2 Likes

Stemmer.
Men det er en del ting jeg ikke forstår i denne verden og et tilfeldig eksempel som SAS.
SAS sender 90% av sin styrke hjem idag. Aksjen faller “bare” 7%. Aksjen har falt omtrent like mye som PHO før dagen idag når en ser siste 30dg.

2 Likes

PHO får lide av biotek sitt litt frynsete rykte med emisjoner osv. Hjalp såklart ikke at største eieren skal ut heller.

1 Like

Joda, ser de sidene der, men luftfartsbransjen er vel ikke noe mindre frynsete sånn sett.

Men at HS kan ha havnet i en alvorlig skvis bidrar naturlig nok ikke positivt på kursen. Men nå får vi høre om selskapet meddeler oss noe info denne uken, har store forhåpninger til det og at de kaller en spade for en spade uansett grep.

5 Likes

Denne henvendelsen synes jeg var et fint initiativ.
Jeg mener egentlig at alle børsregistrerte selskap bør orientere i dagens situasjon. Ikke nødvendigvis via børsmelding, det holder å legge generell info om drift på hjemmesiden.

3 Likes

Kursen vil nok ligge i brakk til markedet klarer å se «beyond» Corona.
Er faktisk ikke sikkert det tar så lang tid som folk tror.

3 Likes

Ja, det ville være smart å gjøre og jeg er 99% sikker på at det skjer.

2 Likes

Det som hadde vært fint å få opplysninger om nå er om AH er ute, han har vel meldeplikt ved 5%. Dette viruset vil være over om en mnd eller to. Ser vi på China, Syd Korea, Singapore og Taiwan har de alle fått dette under kontroll.

Så vi har vært nede på 42-tallet mens jeg var vekke her ja. Syke greier, men den trippelbunnen som rauk imorges var det vel klart for fall. Begynte å ta inn litt long igjen på 45-tallet nå da. (De jeg egentlig tok inn en ti-kroning lenger opp før Hansson-flagginga fredag som måtte ut igjen). Tror vel fortsatt det er sannsynlig vi skal lengre ned, men tar første del nå og sprer resten ut over tid.

Helt latterlig egentlig å ta tilbake på 40-tallet når det var hakket før brudd opp fra 120-tallet før fallet begynte. Og fortsatt er det litt ubehagelig å kjøpe her :exploding_head:

1 Like

Det neste selskapet som børsmelder financial calendar får en på trynet

6 Likes

Oppgang kan komme fort, kanskje uhyre fort for noen🤔?

1 Like

Kan skje ting fort ja. Som det gjør med alt om dagen.
Den store økningen av utlendinger kan også bety at noen posisjonerer seg for oppkjøp. Man vet ikke.

Kjøpte derfor litt mer på billigsalg i dag

4 Likes

Jeg NEKTER å tro at alt tilgjengelig personell blir satt inn mot Corona i US (i Europa er det andre forhold).
Folk har betalt for å ha den type sikkerhet/behandling (kreft etc). Da blir disse legene også øremerket til det.

1 Like