Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 1

Jeg er tilbake i overvekt pho, litt for tidlig som alltid, men det har alltid endt bra fĂžr.

3 Likes

Virker som Hansson mÄ selge, og at vi har et skikkelig brannsalg nÄ. Glad jeg kjÞpte litt i dag og tenker at det blir litt i morgen ogsÄ om sjansen byr seg

3 Likes

Om han skal punge ut resterende 1mill aksje ilÞpet av morgendagen i dagens marked, sÄ tenker jeg man fÄr kjÞpt pÄ 3X tallet. StÄr klar selv da jeg tror PHO vil skyte fart ved ferdig utsalg av hansson aksjer

Ja, jeg kjÞpte ogsÄ noe mer idag faktisk, 1200 pÄ 50 da den vendte nesa ned mot 42 og tenkte, det var da voldsom til bomskudd, men det kom seg til slutt.
Blir spennende Ä se om dem skal ut ogsÄ med siste rest, tyder vel pÄ det siden dem flagget 5% grensa. Takk for at PHO har blitt en aksje med sinnsyk hÞy omsetning, det muliggjÞr dette hvertfall pÄ en helt annen mÄte enn forrige gang da dem dumpet.
Spent pÄ hvem som sitter og tar imot, for det sitter tydelig store kjÞpere klar nÄr man ser poster pÄ 110k dumpes og kursen reagerer ned bare ca. 1 krone.
Og sluttauksjonen idag, hvordan skal den tolkes? 150k pÄ 52, som var 2 kroner over kurs fÞr auksjonen.
USA stuper og er i skrivende stund ned 11++%. Kommer den blÄ dagen imorgen eller mÄ vi vente til onsdag. Tiden vil vise.

2 Likes

Holy smokes for en ugly dag i US. Hadde det ikke vÊrt for den sterke avslutningen i PHO idag hadde det vÊrt klin ned pÄ 30-tallet fra start imorgen, mens nÄ kan man kanskje slippe unna med en dobbel bunn ned mot der man var idag. Men nÄ kan mye skje over natta igjen som det har gjort i det siste, men ser ikke ut som dette er bunnen i US ennÄ iallefall. SÄ lurt ut Ä plukke litt idag, men ikke sikkert det var sÄ lurt allikevel noen dager frem i tid :thinking:

Blir uansett greit Ä fÄ Hansson ut av aksjen nÄ sÄ det usikkerhetsmomentet er borte.

2 Likes

Ikke lenger stÞrste eier sier DN. Men det stemmer vel ikke enda? ForÞvrig dÄrlig valgt bilde. Tror neppe det er noe feststemning for tiden.

1 Like

Stemmer det at Sbanken har redusert belÄningsgrad i photocure nylig?

https://sbanken.no/spare/aksjer/belaningsgrad/
BelÄningsgradene er gyldige fra og med 19. mars 2020.
PHO Photocure 50 %

Edit:
Ingenting bedre enn at det ikke stemmer!

Det hjelper jo ikke akkurat pÄ nÄr kursen stuper.

Dnb har 65% trur eg

Nei, det stemmer ikke.
BelÄningsgraden i Sbanken var 40 eller 50%, husker ikke helt, men blir i alle fall 50% fra 19.mars.
SĂ„ den er enten uendret eller Ăžkt.

1 Like

PHO (50%) er uendret, samme med PCIB (40 %).

Ser at Norbit er kuttet fra 70 % til 30 %

1 Like

Det er ikke sikkert at Hansson mÄ selge flere aksjer. I og med at han solgte seg ned til nÞyaktig 1 million aksjer, sÄ kan det tyde pÄ at han kan vÊre ferdig med salget. Hvis han er tvunget til Ä selge alle aksjene, hvorfor skulle han da stoppe i dag akkurat slik at han hadde 1 million aksjer igjen Ä selge.

1 Like

DNB har hatt 60% en stund og har det fortsatt.

2 Likes

Ny topp 20 liste(gjeldende til og med torsdag) viser at HS som kjent solgte 220k.

I tillegg fĂžlgende endringer av betydning.

The Bank of NY +65k

Barclays Capital Sec. + 156k INN

The Bank of NY + 11k

Danske Bank + 11k

Nordnet Bank + 11k

Myrlid - 60k

Clearstream Banking UT

Vinterstua UT

7 Likes

Ser ut for at AH fortsetter Ä selge, men det er noen som tar i mot pÄ 52. Kan vi fÄ bekreftelse pÄ at DS opprettholder guidingen pÄ 70 mill $. Dette med viruset er over pÄ en til tre mnd.

Dette er sÄvidt begynt i Europa og US, nÄ begynner storfabrikkene Ä stenge ned produksjonene. Men spennende at det er mye amerikansk aktivitet pÄ aksjonÊrlistene, synd at sÄ skulle skje i denne tiden.

1 Like

Ringvirkningene av viruset er ikke over pÄ 1-3 mnd nei. NÄr til og med sjefsfornekter Trump sa august for selve viruset igÄr (og med hans hang til lÞgn betyr det mest sannsynlig lenger) sÄ blir minimum Q2 og Q3 i selskap pÄvirket av dette i stÞrre og mindre grad. Og det er det positive anslaget.

1 Like

Enig, men samtidig mÄ vi bare prise oss lykkelig for at stÞrre investorer tar unna alt dem lemper ut.

1 Like

Den Barclays Capital var en interessant nykommer, kan ikke huske Ä ha sett det navnet pÄ Pho-listene tidligere.

1 Like

Hadde ikke blit lei meg om den kom ned pÄ 20-30 tallet igjen for Ä vÊre helt Êrlig :sweat_smile:

MÄ flire litt nÄr folk sitter og ser pÄ at stÞrste eier i photocure selger ut alle aksjene sine pÄ noen fÄ dager, ser at utenlandske banker Þker som faen, og sÄ sitter og prÞver Ä snakke om at det er en utsettelse av kreftundersÞkelser som gjÞr at kursen er ned sÄ mye som den er.

7 Likes