Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 1

InnsidertrÄden

Vert utleigde scop registrert pÄ cysview?

Vi fÄr hÞre med Photocure pÄ Q1 hvordan det gÄr med leasing.
Mange sykehus i USA utsetter innkjÞp av dyrt teknisk utstyr og dette vil ramme medtek selskaper, ogsÄ Karl Storz. FÄr hÄpe at leasing kan hjelpe.
Men ut fra meldingen i gÄr fra Photocure er usikkerheten om i konsekvenser de nÊrmeste mÄnedene usikre. Vi fÄr se hva selskapet sier om gudingen om salg pÄ 70 millioner dollar i 2023 pÄ presentasjonen for q1 om ca en mÄned.

Den stÄr seg selvfÞlgelig utifra det vi vet i dag.

At KZ starter med leasing tror jeg er veldig bra for Photocure, det vil nok gjÞre terskelen lavere for klinikkene. Q2 tror jeg kan bli pÄvirket pÄ grunn av kaoset forÄrsaket av viruset, men nÄr man kommer lenger ut i Äret tror jeg det blir business as usual.

1 Like

Vi fÄr hÄpe du fÄr rett. Men hvis man fÄr sterkt redusert salg i 2 kvartaler vil vel dette gi en forskyvning av salgsinntekter fremover i tid.

Interessant dette med leasing av scop.

Hvordan blir forskjellene innen leasing lĂžsningene opp mot innkjĂžp?

*Vedlikehold og service , sertifisering
*Kurs og opplĂŠring
*gjelder dette kun US eller hele verden?
*Kan dette innvirke pÄ andre scop-leverandÞrers mulighet for Ä levere sine lÞsninger?
*kan dette akselerere PHO sine markedsandeler?

Corona som ligger bak kanskje men dette kan vel kanskje bli fremtidens mÄte Ä gjÞre dette pÄ?

Det som er den store bremsen som jeg ser det er at 90% av alle Scope er andre enn KS sine Scope. Den dag da cysview can brukes pÄ disse 90% scopene gÄr det rett til vÊrs. Venter pÄ dette gjennombruddet.

1 Like

Hva skal til for at det skjer? Da mÄ vel Photocure kansellere avtalen med KS

Har sett at DS har antydet dette. En mulighet er Imagin Medical sin teknologi som kan brukes pÄ alle Scope. Vi fÄr se.

1 Like

Det er nok lang veg Ä gÄ. Cysview er kun godkjent med KS. Skal Cysview bli godkjent med andre enn KS mÄ det til med nye studie og det vil ta tid og penger.
Det er jo akkurat dette som gjÞr det vanskelig for andre konkurrenter i US sjÞlv om patenten utgÄr.

2 Likes

Det har ikke stoppet helt opp i USA! FÞrste lokasjon lagt til pÄ cc for Q2
Ble 8 nye for Q1, som er samme som Q4. Totalt er det nÄ 152 lokasjoner som tilbyr cysview i US.

*Deaconess Clinic Urology *
*209 Gateway Blvd Newburgh, IN 47630 *
www .deaconess.com/urology

11 Likes

@togulle

Kun flisespikkeri fra min side, men tenker for andre som kanskje ikke har satt seg like tungt inn i dette som oss, 152 lokasjoner oppgitt pÄ Cysview.com, i tillegg finnes det endel klinikker som ikke er oppfÞrt der som ogsÄ tilbyr behandlingen.

3 Likes

Hva eg tenker om dette.
I Q1 var korona virus kun eit tema dei siste dagene.
Salg tar lang tid. Det tar mange mnd fra dei fĂžrste salgsmĂžte til kontrakt og faktisk utplassering.
SalgsmÞter i Q2 blir pÄvirka av korona viruse og dette vil vi fÞst sjÄ pÄ salge om 2 - 3 kvartal.
(snakker her ikkje om Cysview men om skop)

1 Like

Det er nĂ„r frykten rĂ„der man skal kjĂžpe gode aksjer. Nettopp det gjĂžr “Equinor Pensjon”.
Rykker inn pÄ 31. plass med 135.000 aksjer.

4 Likes

https://www.urotoday.com/recent-abstracts/urologic-oncology/bladder-cancer/120567-blue-light-cystoscopy-indications-and-outcomes.html

The clinical contexts for the use of HAL-BLC are broader than prior knowledge. It is also becoming more clear that the positive impact of HAL-BLC is likely more than just reducing cancer recurrence rates, and patients would benefit from the technology at many time points in the management and follow-up of their disease.

10 Likes

Deler denne utelukkende fordi det kan vĂŠre meget interessant ift. Blue light cystoscopy og Photocure etter min vurdering.

8 Likes
5 Likes

Limer inn dette som Roger posta pÄ facebook nylig

“Siden dette med Imagin Medical fĂžrer til noe spekulasjoner om hvorvidt de er en konkurrent eller ikke(noe jeg mente dem ikke var da jeg postet et nedenstĂ„ende innlegg) sĂ„ har jeg nĂ„ kommunisert med Schneider pĂ„ mail angĂ„ende dette og svaret er som fĂžlger ift nettopp det:”

“Does not see them as an competitor at all
in fact if Imagine system makes it to market they could potentially be an accelerator since their blue light system only works with imaging agent like cysview”

7 Likes

Har sagt det fĂžr men tror dette kan bli en skikkelig “Accelerator” for PHO. Plutselig blir 90% av markedet tilgjengelig som har vĂŠrt omtrent stengt. Vil ogsĂ„ tro at FDA approval gĂ„r raskt da det ikke er snakk om utprĂžving pĂ„ mennesker men blir vel bare Ă„ verifisere at bildekvaliteten er den samme.