Er jo fortsatt avhengig av at bindingen til KS brytes da.
Det er DS som sier Accelerator, tror ikke avtalen med KS forhindrer salg av cyesview gjennom andre salgskanaler.
Vil også tro at FDA godkjenning er klar om 6 mnd.
Det er ingen binding til KS.
Photocure står fritt til å etablere avtaler/samarbeid med andre.
Det er prosesser på gang for at også olympus/wolf tilbyr blått lys med cysview i usa.
Da har jeg misforstått(og mange med meg).
Trodde Cysview måtte brukes med KS scope i US.
Helt tilbake til DNB konferansen i Oslo i 2018(kort, kort tid etter at DS hadde startet i selskapet) åpnet DS opp for bruk av andre leverandører i USA, dette er nok som Hayen skriver en ongoing prosess.
PS. Han har også gjentatt dette ved et par anledninger senere ifbm kvartals presentasjoner om jeg ikke husker feil.
Men hva er denne tilknytningen til KS scopene da?
Det er vel i forhold til refusjonsordningen ?
Disse prosessene må vel godkjennes av FDA?
Jeg aner ikke. Men registrer at det virker som dette er et litt uavklart punkt rundt Photocure.
Rundt Photocure er det vel ikke uavklart ? Photocure har godkjenning og refusjon…
Det er tross allt de andre aktørene som ikke har det
Har disse aktørene olympus/wolf inne godkjenning for bruk av cysview hos FDA?
Det som er vesentlig her er jo om det finnes noe annet som kan gi blått lys
Hvis noen annen skal konkurrere ut PHO må de gjennom kliniske studier før de kan søke godkjenning. Det tar mange år. At PHO kan utvide den godkjenningen de allerede har til å gjelde også andre scop-leverandører er mer trolig.
Det var prosesser på dette før corona tok av
Bør tas opp med Photocure på q1 for å få en offisiell statusoppdatering om bruk av olympus/cysview.
Schneider snakket endel om dette hos radforsk etter q4 i år.
Og som det nevnes lenger opp; Schneider uttalte desember 2018 at samarbeid med olympus og wolf var en av hans “top priority” for 2019.
Det er trolig scope-produsentene som driver denne prosessen i stor grad. Det er deres scope som trenger godkjenninger/autorisasjoner. Cysview er gjennom nåløyet allerede, men for Photocure er det selvfølgelig interessant at alle tre leverandører av scope kan gå ut bredt og offensivt med blått lys og cysview.
FDA er i prinsippet interessert i at blc og cysview når ut til flest mulig.
Blc og cysview sparer menneskeliv og det amerikanske samfunnet for store summer.
Solgte ut en del Ppho i dag, urolige tider disse i dager.
Tror det er lurt å sitte i litt cash.
Fant ut i dag at det er urolige tider?
Aldri dumt å ha noe i bakhånd, men er kanskje en mulighet for opptur igjen imorgen tenker jeg.
Så jeg tenker litt omvendt, et lite ekstra kjøp på 66 idag.
Huff ja, jeg måtte kjøpe litt ekstra jeg og, 65,80