Hadde Hansson solgt seg ut av PHO?
Ser ut til at dei får penger på konto etterhvert.
Ja, de solgte seg ut for en god mnd siden.
Hyggelig de tjener penger, det har vært noen magre år for dem i Photocure.
De tjente vel igrunnen ganske gode penger i Pho, men de solgte seg ikke ut på det mest gunstigste tidspunktet…
(Muligens fordi de “visste” noe om tankmarkedet og ville få pengene inn der i en fart)
Det var min tanke også.
Det blir spennende å se om de er ferdige med Pho eller om de kommer tilbake igjen med ferske shipping-millioner…
6 nye klinikker oppført på Cysview.
Veteran Health Indiana
1481 W. 10th Street Indianapolis, IN 46202
Sacramento VA Medical Center - VA Northern California Health Care System
10535 Hospital Way, Mather, CA 95655
Bruce W. Carter VA Medical Center
1201 NW 16th St, Miami, FL 33136
Washington DC VA Medical Center
50 Irving St. NW. Washington, DC 20422
West Palm Beach VA Medical Center
7305 N Military Trl, West Palm Beach, FL 33410
Wilmington VA Medical Center
1601 Kirkwood Hwy, Wilmington, DE 19805
Dette er en herlig reprise på en fin desemberkveld 2018. Da kom det 6 VA klinikker på en og samme kveld (forutsatt at hukommelsen min er på plass) .
Stemmer, 17.12.18 skjedde det.
Ny aksjonærliste tatt ut idag viser netto økning Topp 20 med ca. 63k. Alle endringer oppgitt i cirka.
-
Verdipapiret KLP AksjeNorge - 17k
-
The Bank of NY +31k
-
J.P Morgan Sec. + 81k
-
Nordnet Bank + 15k
-
Danske Bank + 2k
-
Morgan Stanley - 22k
8.Kommunal Landsp.kasse - 10k
-
Nordnet Liv. - 20k
-
KLP AksjeNorge Indeks + 3k
Viser også at det nå er totalt 6669 aksjonærer i selskapet.
En ide jeg fikk er at er vi så sikre på at Q2 blir så dårlig? Er det ikke en mulighet for at sykehusene fyller opp lagrene sine med cysview ekstra mye i krisetider? I tillegg har man effekten av den svake norske kr.
Hvis vi ser på NATTO så meldte de nylig:
The increase in demand is a combination of organic growth and impact from the COVID-19 situation where individual customers have placed stock-orders to ensure they have product in case of disruption in supply.
Litt vanskelig å forutse akkurat hvordan sykehusenes kjøp av cysview fordeler seg utover kvartalene. Men frekvensen på planlagte operasjoner er det definitivt en impact på.
Mange sykehus i USA sliter økonomisk under pandemien i følge flere artikler i blant annet Wall Street Journal. Et viktig spørsmål på q1 er hvordan dette vil innvirke på sykehusenes evne til investeringer i nye cystoscope fra Karl Storz i de neste kartalene. Dette vil jo være avjørende for veksttakten fremover.
Har ikke sjekket transcript, men mener å huske at det var under q&a session ifbm q3 at DS snakket om diverse kjeder og han sa det på en måte som at det ikke trengte være nødvendigvis Kaiser eller 21st Oncology som kommer først. Med det jeg oppdaget på Cysview.com idag heller jeg faktisk mot VA.
Og VA i full skala ville ikke vært noen skam å få dratt i havn.
https://www.va.gov/health/vamc/
PHO kommet litt i skyggen av bl.a. Biotec de siste dager? Ser ut for at mye traderpenger jager fra selskap til selskap innen sektoren.
Forflyttning av traderpenger mellom de norske selskapene har alltid vært en faktor, men hakket mindre vesentlig det siste halve året, det har nok generelt kommet mer penger inn enn det var i 2017-2018.
I PHO er det også ganske mye bevegelser fra utlendinger, som jeg tror har vel så mye å si som biotec sin herlige opptur:
Rettet emisjon.
Hva skal penga bruke til?
lisensen til Ipsen
wtf - er det noen kloke hoder som kan analysere dette for oss? At de velger å gjøre dette nå må vel være fordi de finner tidspunktet heldig
Svært positivt etter min mening. Ipsen har levert rævva resultater i et marked som er dobbelt så stort som USA. At Photocure kjører en emisjon for å få kjøpt ut Ipsen slik at de overtar rettighetene er absolutt innafor