Modig med å intensivere vekststrategien i disse tider må jeg si. Men har fått et meget godt inntrykk av DS - blir spennende å
- Se hva emikurs lander på
- Høre analysen til radforsk tilknyttet dette
EDIT: Er dette er globale rettigheter? Inklusiv f.eks Kina?
“Following the potential transfer of the rights for the Ipsen territories to Photocure, the revenue recognized by Photocure is expected to increase around 3x to 2021 compared to 2019, driven by Photocure being granted the in-market sale in the territories and growth in market penetration. Beyond FY 2021, Photocure is targeting 20-30% annual revenue growth in current Ipsen territories”
Based on the outlook and strategic opportunities, Photocure aims to increases
its group revenue ambitions for 2023 in the range of NOK 1 billion with EBITDA
margins of approximately 40%, following the completion of the potential
transaction.!!!
Veldig gode nyheter, et par millioner aksjer ekstra ødelegger ingen regnestykker, og med den emisjonskursen som indikeres bringer det godt over 130 mill netto inn i kassa. Forhåpentligvis er dette, sammen med cash pr i dag, nok både til å løse ut Ipsen og å starte på oppbygging av egen organisasjon for Europa-markedet.
Veldig bra syntes jeg. Superspennende.
Ipsen har jo vært helt ubrukelige. Når tar vi med oss erfaring fra oppbygging av organisasjon i US og Norden. Synergier deluxe.
Skal ikke mye til å prestere bedre i Europa enn Ipsen har gjort, så den lisensinntekten er vel heller ganske råtten. Mye bedre å snu posisjonen slik Ipsen er den som mottar småpenger og Photocure får utvikle Hexvix slik de ønsker.
De nevner jo også selv (slik jeg tolker det) at investeringen er breakeven på EBITDA-nivå allerede i 2021.
Er ikke helt enig i at de må øke markedsandelen på Hexvix for at dette skal være fornuftig. De posisjonerer seg for å kunne øke porteføljen av blærekreftprodukter. Da er det verdi i å ha kontakten med sykehusene selv.
dekket bord for Asieris når Cevira er klar for markedet. salgsorg. over hele kloden
Ikke sikker på at dette er en god deal. Photocure får jo i dag en frisk lisensinntekt fra Ipsen.
Potensialet ligger vel utelukkende i om Photocure klarer å øke markedsandelen. Og del vil koste penger. Tyskland er vel i realiteten mettet, så det må være Frankrike og England som blir de største satsningsområdene. Blir ikke billig å få mer gjennomslag i de landene.
Selskapet vil innen fjerde kvartal 2020 betale Ipsen 15 millioner euro og fra samme dato få alle markedsføringsrettigheter for Hexvix. Ipsen vil bokføre salg frem til denne datoen, og vil i tillegg få earn-out-betalinger fra Photocure på 10-15 prosent av salget i markedene Ipsen i dag selger Hexvix i 1-7 år etter transaksjonen og 7,5 prosent av salget 8-10 år etter gjennomføring.
Ipsen hadde et salg av Hexvix på 18,7 millioner euro i 2019, og Photocure venter at transaksjonen vil bli innvannende på ebitda-nivå i 2021 og fremover.
Stykkprisbetalingen i Europa er mye dårligere i USA, og selv i USA er jo stykkbetalingen uforståelig lav, i forhold til det andre livssforlengende behandlinger gir. Det skyldes en ting, og det er at Hexvix/Cysview regnes som diagnostisk, ikke terapeutisk behandling. En omdefinering, så Photocure får bedre stykkprisbetaling er kanskje den viktigste oppgaven for ledelsen.
Vi får nå se hvordan resultat for 1Q20 blir. Det blir neppe noe fra Cevira denne perioden i motsetning til 4Q19, og innsalget i USA ser så langt ut til å ende langt under prognosene, dog nok noe koronabetinget, som kan gi et etterslep.
Hadde vært interessant viss noen hadde tatt tiden til å sette opp eit regnstykke.
Dette her er jo ikkje rett frem å sei om det er bra eller dårlig.
Håper eit større utenlandsk fond (eller Asieris ) kjøper seg inn i denne emisjonen.
hmm blir 10% utvannet.
Hvorfor mener du salg i USA var dårlig for Q1? Det var minnemalt på virka av koronavirus, det kommer fra Q2
Eg les denne utviklinga som at dei er så trygge på salsutviklinga i USA, at dei kan sjå på andre delar verda. Eg trur dette er ein kjempenyhet, og sjølv om eg blir utvatna vil dette føre til at aksjane mine blir meir verdt. Det blir spanande å sjå korleis børsen reagerar på dette i morgon.
Dette er ikke småprat!
Det var min første tanke. Nå har de hexvix tilbake som et wholly owned asset. Det åpner for en del nye strategiske muligheter.
Min andre tanke: Dan Schneider leverer på alt han sier.
Kan dette også vært ein årsak til Hansson solgte seg ut?
Kanskje han kjøper seg inn igjen i emisjonen.
Så folk er happy med denne dealen?
tror hans $$$ går inn i tank - det hadde vært megabull dersom de får med seg noen store institusjonelle investorer eller BP
EDIT: Blir meget spennende og se oppfølgende pressemelding ang kurs & deltagere på denne EMI’en.
Jeg tror vi får en liten dipp, for at det så stiger igjen utover neste uke (med mindre det kommer makromeldinger som tar ned hele børsen - og det er desverre ikke helt utenkelig i disse tider)
Neste emisjon blir for å kjøpe Imagin?
Det krever selvtillit å være offensiv i disse tider.