Noen rykker i dansefoten, deilig!
Jeg har ikke noe statistikk e.l eller noe grunnlag for Ä skrive det jeg gjÞr nÄ. MEN: etter en slik bÞrsdag som idag sÄ har jeg alltid en fÞlelse pÄ at PHO skal mye (10-15%) ned i morgen. Ja, jeg skjÞnner at noen skal sikre gevinst, men har dette vÊrt en dag for daytraderne?
Umulig Ä spÄ morgendagen, men hvis PHO har inntektsmÄl pÄ 1mrd i 2023 gÄr veien oppover pÄ sikt
Husk at kursen kom fra 120 fÞr corona og ble presset ned av nervÞse investorer. SÄsnart usikkerheten avtar er det vel naturlig at kursen henter seg inn igjen og at det settes enda hÞyere kursmÄl? (siste kursmÄl fra Norne var 130)
MÄ heller ikke glemme at den gikk til 120 pÄ en hype og spetalen kjÞp
Dette handler om kontroll i eget hus.
NÄ kan partner i Asia brÄtt bli en realitet feks. Derfor er aksjen kraftig opp.
Insidesalg. Det mÄtte selvfÞlgelig komme nÄ.
Photocure ASA: Mandatory notification of trade
Einar Antonsen, Director of the Board of Photocure ASA and primary insider in Photocure ASA, has on 28 April 2020 sold 9,500 shares in Photocure ASA at a price of NOK 75.50 per share. Following the transaction, Einar Antonsen holds 4,000 shares in Photocure ASA. This information is subject to the disclosure requirements pursuant to section 5 -12 of the Norwegian Securities Trading Act.
9500 stk er ikke all verden da
Med tanke pÄ hvor mange han har, sÄ er det mye
@Snoeffelen er ingen dumrian.
Ser forĂžvrig at det har skjedd en ganske graverende feil ifm med Antonsen sitt nedsalg, han kalles Styreleder i en notis om bĂžrsmeldingen, det er jo helt krise.
Ja, det er beklagelig at det framkommer slik.
Alle styremedlemmene framkommer som Director, mens styreleder er Chairperson of the board.
Jeg prÞver Ä vÊre i forkant og informere pÄ Shareville om sammenhengen. Hadde jo vÊrt skandale pÄ linje med Dahledippen om styreleder hadde solgt i dag.
Tenker at kanskje terminologien pÄ engelsk bidrar til forvirringen her:
" A board of directors is a team of people elected by a corporationâs shareholders to represent the shareholdersâ interests and ensure that the companyâs management acts on their behalf. The head of the board of directors is the chairman or chairperson of the board
Styreforman er vel ikke Director of the board, men Chairman of the board.
Anywayz, helt logisk at Einar Antonsen skal ut av styret nÄ som the Hanssons er ute.
Klarer heller ikke se hva Einar Antonssen kan bidra med fremover, og han ser det sikkert selv ogsÄ. Tror nok Einar Antonssen selger slik at han kan sitte pÄ en liten slump aksjer kostandsfritt. Helt normalt det hvis man har litt troa, men ikke orker Ä fÞlge noe mer med fremover nÄr man likevel skal sitte pÄ utsiden.
Det jeg er mer spent pÄ er hvem som skal inn i styret. For jeg tar det nesten for gitt at Antonssen skal ut. PT er vel faktisk Radforsk stÞrste aksjonÊr, og skulle ikke forundre meg om de kanskje spÞr Schneider hvem han kunne tenke seg? Eller om han vet om noen gode kandidater.
I sÄ fall interessant, for Schneider har gjort mye bra frem til nÄ, og ikke noe er bedre enn at man fÄr inn noen som jobber veldig bra med CEOen.
EDIT: Tror styreformannen jobber bra med Schneider, men kom gjerne med en amerikaner til som kan dra frem Photocure enda mer i lyset i den store verden.
Mitt store hÄp er at vi i alle amerikanske oppfÞringer pÄ topp 20 snart vil se institusjonelle investorer som er tydelige og Þnsker sine folk i styret.
Men ja, jeg er absolutt nada Ä utsette pÄ paret Egberts/Schneider, de har levert en dÞnn tydelig rÞd trÄd i over et Är nÄ. Kjempebra!
Lurer pÄ om ikke Einarsson satt i valgkomiteen ved forrige nye styremedlemmer?
Det tror jeg ikke han gjorde, mener han ble valgt inn pÄ GF ifjor, pkt 11.
En vellykket emisjonâŠ
Ikke dagligdags.
Siste av denne sorten var en i PCIB , sÄ ja , det gÄr ann , farr.
PHO mÄ vel vÊre blandt de beste eksemplene pÄ hva rette person betyr som CEO.
Det samme gjelder nok styreleder.
Det er menneskene bak titlene som betyr noe.
DS overtok etter Hesdal og selv om selskapet i di tidene gikk fra Ä vÊre et forsknings-selskap til et ordinÊrt selskap innen blÊrekreft sÄ er det veldig imponerende Ä se hva CEO byttet gjorde for selskapet.
Ledere skal ha drÞmmer , realistiske sÄdann
og fĂžlge dem og realisere selskapets muligheter.
Det Dan Sneider har gjennomfÞrt pÄ denne korte tiden fremstÄr som lÊreboken pÄ hvorledes et selskap skal realisere sitt potensiale.
Her som i PCIB er aksjene mine lÄst og det eneste som kan endre dette mÄtte vÊre om snoeffelen skulle finne pÄ Ä selge seg helt eller delvis ned men tror ikke der er noen sÊrlig sjanse for det , hverken i dette selskapet eller i PCIB.
Men hva med TRVX?
Har du noen bevingende ord om TRVX snoeffelen?
Jeg synes at dette salget var litt umusikalsk og viser liten respekt for de som deltok i emisjonen. Innsidesalg rett etter pho sin fÞrste emisjon pÄ x antall Är.
FÄr hÄpe pÄ at andre innsidere ser dette og stiller opp i morgen som nano engang gjorde etter dahle.
Jeg utelukker ikke at salget er et furtent opplegg fra HS for at de fikk ingen eller fÄ aksjer i emi.
Jeg vet ikke at HS ikke har fÄtt. Kun en spekulasjon fra min side.
En person i styret er valgt av aksjonĂŠrene og skal jobbe til aksjonĂŠrenes beste.
Salget idag var alt annet enn aksjonĂŠrvennlig.
Hei, og takk for eposten. Vi har korrigert saken.
Med vennlig hilsen
XX XX
TDN Direkt