Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 1

Det er mao. spennende tider. Normalt er vel slike milstones vesentlig større en up front payment?

2 Likes

Det varierer nok, CTA var USD 1,5 mill, vil tro den neste er større, men vet ikke dette sikkert.
Men jeg har veldig stor tro på at Asieris vil lykkes med dette og at millionene vil rulle Pho’s vei framover.

4 Likes

Sjekket akkurat Q1-20 tallene og syntes ikke det var så halvgalt egentlig mtp situasjonen den siste tiden.
Total revenues på 54.4 mill mot 51.3 i Q1-19.
Us -Cysview 28.2 mot 21.2 i Q1-19.
Ebitda -6,7 mot -1,5 i Q1-19.

Totale Cystoskop i drift: 238. (15 nye i Q1).

1 Like

Hadde jeg ikke hatt ører ville jaggu smilet gått hele veien rundt hodet! Veldig beroligende å høre hvor positiv både Einarsson og Schneider er til fremtiden til tross for en midlertidig fartsdump i form av COVID-19. Bet meg spesielt merke i hvor tydelig man kunne høre Elisabeth smile voldsomt når hun spurte om situasjonen i Asia.

Gleder meg stort å være investert i et selskap med så store potensielle triggere på både kort og lang sikt og jeg kunne ikke vært mer imponert over hvor hardt DS har jobba siden han ble ansatt som CEO. Jeg erkjenner at tonen i kommentaren min er fryktelig bull, men slik ståa er i Photocure er det fryktelig lite negativt å bite seg merke i annet enn en litt større motstand enn ventet fra klinikkene når det gjelder investering i flexiskop. Jeg mener dette er en knute DS trenger tid på å løse, men i mellomtiden har de sannsynligvis mer enn nok å gjøre i Europa (og etterhvert Asia? :thinking:). God onsdag alle sammen, stay healthy!

6 Likes

Sitter og hører podden nå. Noen refleksjoner:

• Dan sier at det er ca 700 scop i Europa. Alle disse vil nok ikke bli tatt i bruk, men det er jo hyggelige tall man får om man ganger opp med brukerfrekvensen som er i US. Ca 360 mill NOK per år!

• Betryggende at februar hadde Y/Y vekst på 60%, så Covid har nok hatt større implikasjoner på tallene en jeg trodde. Som vi også har diskutert, utplassering av nye skop vil bli påvirket.

• Asieris virker å ha god fremgang på studiegodkjenning. Muligens FPD allerede i Q3 2020. Estimatet til PHO har vært opptil 2 år fra avtalesignering.

• Kina og Sør-Korea med tilsammen 87 000 nye tilfeller årlig utpekt som neste markeder, med tanke på track recorden til Dan så skulle det ikke forundre meg om dette dukker opp snart :slight_smile: til sammenligning har US 82 000.

Etter å ha oppdatert cash flow analysen min med eget salg i Europa, har jeg en nåverdi på 220 kr. Så fortsatt en del oppside igjen om man har troen på guidingen til ledelsen. 1 mrd i omsetning og 40% EBITDA margin i 2023.

7 Likes

Men hvordan ville du da fått med deg ha de sa i podcasten? :crazy_face:

Gleder meg til å lytte og smile på vei til jobb i morgen tidlig :smiley:

2 Likes

Mulighet for å dele fremgangsmåten av nåverdianalysen? PM?

1 Like

Jeg har noen aksjer i PHO, men skal jeg være helt ærlig så synes jeg inntektene i Q1 2020 var en formidabel skuffelse. Hvorfor ikke mer effekt av kronesvekkelsen? Ellers ser det vel ok ut.

1 Like

Hvor store utgifter har PHO i NOK?

De fleste ansatte i USA får betalt i USD, eller tror du de tar til takke med jalla NOK?

OPEX endte vel på 55.5 mill.
Legger ved tallene tilbake til 2016

Edit : Ser det er kommet en ny oppdatering av NPV

3 Likes

Interresant dette med at 200 scop er aktive i Europa. Disse genererer altså en inntekt på 18,7 mill EUR. Gitt at prisen er ca halvparten av usa gir dette en brukerfrekvens som er ca 4 ganger så høy. Det sier vel oss litt om potensialet i US også?

3 Likes

Fra Webcast får jeg inntrykk at det jobbes på bred front for å øke volumet. Det jobbes med utbredelse i tillegg til USA i Europa, Sør-Amerika, Kina, Korea, etc. I tillegg jobbes det med å øke brukshyppigheten, samarbeid med partnere og mulig oppkjøps kandidater. I tillegg Jobbes det raskt med kommersialisering av Cevira som vil medføre raskere innbetalinger for oppnådde milepæler. Dette er og blir en morsom, spennende og inntektsbringende reise!!

4 Likes

Ny oppdatert Topp 20 liste viser at halvparten av dem har økt siden mandagens liste.(Denne listen gjelder til og med handel mandag inneværende uke)

Avrundet til hele tusen og i rekkefølge etter hvor på Topp 20 dem befinner seg.

1. The Bank of NY Mellon SA/NV +58k

2. SEB Life Intern +100k

3. Nordnet Bank +33k

4. Danske Bank +1k

5. Nordnet Liv +35k

6. Verdipapirfondet FF Norge +14k

7. Verdipapirfondet Pareto Inv. +20k

8. Morgan Stanley & CO.LLC NY med 228k

9. KLP AksjeNorge Indeks + 3k

Societe Generale Paris UT

5 Likes

Kan dele innlegget som jeg postet på fb gruppen isted.

Ny Topp 20 liste hentet ut idag viser at noen fortsatt øker, Verdipapiret Pareto Invest +50k til 320k.

Topp 20 besitter nå ca. 7,844,000 aksjer, på offisiell liste mandag hadde topp 20 7,159,456 aksjer.

Egentlig en helt unik Topp 20 liste når man ser på innslaget av banker og fond:)

7 Likes

og når fond er ferdig kjøpt kommer analysene på løpende bånd?? håper jeg

Har tenkt samme tanken selv, spennende med at Pareto posisjonerer seg…

1 Like

Veldig bra Rodjer om vi kan komme over i en annen fase i kjøp og salg. Slik at aksjen domineres mere av langsiktig investering enn at vi små aksjonærer kjøper og selger av hverandre. Fint at at større navn innen finans dominerer og styrer i aksjen enn tradere som kjører kursen opp og ned ettersom “været” er.
Er selskapet i ferd med å bli finansielt voksen? Kommer tiden fremover til å vise at Photocure er blitt “stueren” og “spiselig” på Oslo børs, også for de store gutta?

1 Like

Transcript fra Q1.

https://finance.yahoo.com/news/edited-transcript-pho-ol-earnings-132444852.html

7 Likes

We are in conversations on China, South Korea, including also South America. So we continue to have these conversations and negotiations, and all I can say is stay tuned.

Ser ut som litt av hvert kan skje fremover

2 Likes

Han sier det ganske greit selv ift akkurat det tenker jeg, “STAY TUNED”

2 Likes