Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 1

Stay tuned - Følg med :wink::+1:

Noen som har reflektert over at Kaizer har anerkjent teknologien?

Det er jo ikke småskala det de driver med.

2 Likes

Yep! Har reflektert såpass at jeg økte når jeg hørte akkurat det. Bull i mine øyne (og ører)! :star_struck:

Så de bruker faktisk ordet “negotiations” - ikke bare sonderinger og “conversations”.

3 Likes

Også fra transkripsjonen,

ED ca. 24 min:
Countries that are currently not commercialized by Ipsen will be transferred upon signing of the agreement. This may be interesting for us to – it may be interesting for us to get control as soon as possible. As you know, there are potential partners out there, which might be interested in some of these countries.

Legg til sitatet ovenfor:

DS. ca. 60 min
*yes, yes. We are in conversations on China, South Korea, including also South America. So we continue to have these conversations and negotiations, and all I can say is stay tuned. (…) There’s things we are working on, and we think there’s opportunity, all right?

Edit, legger til dette sitatet, DS rett før Q&A:

We’ve also regained control of global rights to our own product, giving us a global platform, upon which we can continue to accelerate the growth of Photocure. And we will weather COVID. And I asked everyone, stay tuned, more exciting things for Photocure in the near future.

Det kan vel ikke sies så mye mer direkte? Siden ED gjør et slikt poeng av at det viktig å ikke vente til 1. oktober med å få rettighetene tilbake og DS lover exciting things in the near future, tror jeg de har kommet et stykke i forhandlingene.

Virkelig god presentasjon, jeg kan bare anbefale alle aksjonærer som vurderer å selge/vekte seg ned i PHO å se den først.

Jeg vet ikke hvem som skriver disse transkripsjoner, men tusen takk!

5 Likes

Dan har etterhvert en solid track record på å levere noe etter sånne meldinger

2 Likes

Veldig enig og derfor jeg skriver nettopp det.

Dersom vi hadde fulgt med i timen og tenkt, lagt sammen 2+2= 4 ifbm oppgraderingen av Hexvix siden som pågikk fra nov/des og 2-3 mnd kunne man også skjønt at noe var på gang ift Ipsen.
Lett å se i etterkant.

1 Like

Tror det er sjanse for at PHO signerer avtale før PCIB :grin:

Kan notering på børs i US være aktuelt?

1 Like

Da tror jeg det hadde blitt utført i forbindelse med emisjonen.

Tror det ligger minst 1-2 år inn i fremtiden.

In other news:

Sykehuskjeden Kaiser Permanente som Photocure håper skal begynne å rulle ut Cysview:

https://finance.yahoo.com/news/edited-transcript-pho-ol-earnings-132444852.html

"

We also have, as I mentioned in the past, Kaiser, has completed their evaluation. And just as of a couple of weeks ago, they gave us the green light, so we now have the license to hunt in all Kaiser institutions across the country. This is huge because Kaiser is a closed system.

You cannot go into a Kaiser system without the corporate office allowing you, which means you have to get evaluations and you have to have their blessing to go and sell your products there. We have that blessing.

And Kaiser is a bellwether type of account where if you can get Kaiser, you have a story to be told to all the other major IDHNs, Integrated Delivery Health Networks, across the U.S. So we see that as a second half and onward opportunity for Photocure.

"

7 Likes

Photocure - BUY NOK 150 (prev. BUY 130) - Even stronger LT growth prospects after Ipsen deal (Norne)

14 Likes

Flott analyse, ser de er overasket over at kursen ikke har gått mer etter Ipsen kjøpet. Nå venter vi på å høre fra DNB etc.

2 Likes
6 Likes

Har du anledning til å dele?

Det kan jeg dessverre ikke, har ikke abb. der.

1 Like
1 Like

Av en eller annen merkelig grunn hadde jeg tilgang på den fra der jeg delte, så mulig jeg fikk åpnet den før dem la på betalingsmur.
Har delt noe av artikkelen på fb gruppen.

1 Like

Analytiker Tomas Skeivys i Norne Securities har sendt ut en kjøpsanbefaling på Photocure. Samtidig velger han å heve kursmålet fra 130 til 150 kroner.

Onsdag ettermiddag omsettes aksjen for 72,90 kroner, opp 2,1 prosent, noe som gir selskapet en markedsverdi på 1,75 milliarder kroner.

Håper på drahjelp fra Europa

– Jeg er veldig fornøyd med Ipsen-avtalen, og jeg tror det vil bidra til å styrke vekstcaset fremover, sier analytiker Tomas Skeivys til Finansavisen.

1. april kunngjorde Photocure en avtale med Ipsen Pharma om retur av Hexvix-rettigheter til salg, markedsføring og distribusjon i Europa og andre markeder, som for øyeblikket er kontrollert av Ipsen.

Samme dag ble det kjent at Photocure hentet 143 millioner kroner med minimal rabatt for å kjøpe tilbake salgsrettighetene fra Ipsen.

Norne Securities tror Ipsen-avtalen vil bidra til enda sterkere vekst for Photocure i tiden fremover, og analytikeren håper suksesshistorien fra USA også kan gjentas i Europa.

Taper penger

Blærekreftsselskapet økte inntektene med 3 millioner kroner til 55 millioner i første kvartal 2020, sammenlignet med året før. Omsetningsveksten var likevel ikke nok til å redde resultatet, som endte på minus 17,7 millioner kroner – nærmere 13 millioner svakere enn året før.

– Photocure hadde et sterkt første kvartal til tross for innvirkningen fra Covid-19. Det er fortsatt det amerikanske markedet som er den sterke driveren bak den positive utviklingen, sa Photocures adm. direktør Daniel Schneider i en melding.

2 Likes

Å kalle q1 2020 for sterkt må være skivebom. Det var jo nå overskuddet skulle komme - så ble det 13 mill svakere enn året før!! Skuff til tusen.

Men ellers ser det greit ut - så beholder en liten post.

1 Like