Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 1

Jeg var ogsÄ veldig skuffet over Q1 initielt, men synes DS hadde en god forklaring pÄ Q1 presentasjon (faktisk fÞrste gang jeg synes PHO har forklart skuffende vekst tilfredsstillende). Veksten var 60% i Februar, men nÄr sykehus mÄtte forberede seg pÄ covid-19 i mars sa det stopp. Det virker rimelig for meg at sykehus utsetter alt som kan utsettes i pÄvente av en slik sykdomsbÞlge som de stod ovenfor.

Jeg tror imidlertid at kreftoperasjoner ikke vil utsettes i veldig lang tid, da dette er en dÞdelig sykdom. Ser derfor for meg at veksten vil komme rimelig raskt tilbake nÄr sykehusene etterhvert fÄr kontroll.

1 Like

Slitsomt Ä vÊre aksjonÊr i Photocure. Slik som status er nÄ sÄ hadde et oppkjÞp av selskapet vÊrt veldig velkomment slik at Photocure kan endelig vÊre et tilbakelagt kapittel
 PÄ snart to Är er vi pÄ samme kursnivÄ. :face_with_raised_eyebrow:

Du har jo tidlegare uttalt at det er positivt at nervÞse smÄaksjonÊrar sel aksjane sine. SÄ, det er jo berre Ä bli med i klubben om du ikkje har trua.

Edit: typo

1 Like

Helt uenig.

Men Þnsker du mer action pÄ kort sikt, sÄ finnes det andre kandidater som kanskje passer deg bedre.

2 Likes

Annonserte ikke du at du solgte deg ut for en drĂžy mnd siden?

1 Like

For det fÞrste - PHO stod rundt 45-50 for et Är siden, 70 nÄ

For det andre - ha en kurs tilsvarende det den var for et Är siden er ikke sÄ galt i dagens marked. Aker er for eksempel nÊr halvert siste Äret
 men kanskje det har vÊrt mer spennende :slight_smile:

3 Likes

Slitsomt? Hva er slitsomt med PHO? For min del synes jeg det er morsomt Ä vÊre med pÄ utviklingen av selskapet, og spesielt de neste Ärene blir interessante som aksjonÊr.

2 Likes

Fint Ä fÄ litt fart pÄ fora. :wink: MÄ vÊre lov Ä lufte litt frustrasjon av og til. :face_with_raised_eyebrow: Litt inn og ut med vekslende hell. Aldri uten aksjer i Photocure.

16:27:00
71,00
75 000

Mange aksjer gikk “etter bĂžrs”. Noe pĂ„ gang?

https://www.urologytimes.com/aua-annual-meeting/blue-light-cystoscopy-enables-earlier-detection-invasive-bladder-tumors

19 Likes

Dette er sterkt!

Of the 3514 lesions, 494 (14%) were invasive (≄pT1) and 818 (23.2%) were not visible on WLC but detected using BLC (WLC-/BLC+).

8 Likes

Det borger for god Photocure stemning i dagene framover nÄ:grinning::+1:

3 Likes

Der fant du litt gull Rodjer👍
Dette viser kanskje hva som kommer nĂ„r den store registreringsstudien blir ferdig til nyttĂ„r, 2000 pasienter?. LES DETTE: “The findings of our study indicate an additional benefit of BLC for enabling earlier detection of invasive bladder tumors. The decision to use BLC has implications for the treatment approach in patients with these significant cancers, and its use could ultimately be shown to lead to improved survival for this high-risk population.”

Forskjellen nÄ er at det ligger volum bak resultatene «previous studies have looked at the performance of BLC for detecting invasive bladder tumors that are not visualized with WLC. The current investigation stands out from the earlier research because of its size and real-world setting» Dette vil gi tyngde.
Denne kan bli viktig for Pho og utviklingen mot the bladder cancer company/SOC. Ufattelig bra timing med tanke pÄ Ipsen avtalen og at de nÄ skal satse i EU og resten av 
:muscle:

12 Likes

Hadde passet fint med en bÞrsmelding pÄ dette. Dette er stort. :+1:

2 Likes

Er dette revolusjonerende, helt ulikt det som har vĂŠre presentert fĂžr?

Kommer nok tenker jeg

1 Like

Der kom meldingen som ble diskutert lenger oppe!:star_struck:https://newsweb.oslobors.no/message/505773

Det har nok blitt nevnt fĂžr, men her ser vi nok en gang at BLC er den soleklare favoritten blant pasientene:
« [
] a Nordic prospective multicenter registry study, showed that the majority of patients, 93% (27/29), stated that they preferred to have BLC with Cysview performed with a flexible cystoscope at the outpatient clinic versus the operating room under general anesthesia»

4 Likes

kan det innebĂŠre riktighet at jeg fikk over 80 for mine pfo? det er det jeg mener Ă„ huske

planen er Ă„ kjĂžpe inn igjen i pho, bare hĂžste litt elsewhere fĂžrst

hÄper 65 om 2-3 mnd.

PS . Is imagen, pho skal opp!

Samme strategi her! Litt smÄskummelt Ä sitte uten PHO i portefÞljen men jeg tror par andre skal langt hÞyere opp ila sommeren. GÄr det som jeg hÄper blir det MANGE flere PHO`s enn jeg solgte i februar i hvert fall.
Jeg har knalltro pÄ PHO langsiktig!
Og skulle det plutselig SCHMELLE nÄ blir sparekontoen til barna glad i det minste :slight_smile:

1 Like

At du skal fÄr kjÞpt Pho til 65 om 2-3 mnd?
Det tror jeg ikke.

1 Like

Vi fÄr se
 blir spennende Ä se hvor redusert aktiviteten faktisk er og blir i q2 - q3 osv pga korona.
Mye god omtale og gode nyheter fra Kina / Europa kan og vil vel muligens veie opp.