Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 2

En utrolig kortsiktig kapitalisering og tankegangen vitner om en utålmodig småsparer.

Aksjonærverdiene er potensielt verdt det mangedoblede på lang sikt. Dette vil forhåpentligvis gjenspeiles i aksjekursen fremover. Da er dine 38 kr i utbytte lite i forhold.

Skal Asieris først betale seg ut av en inngått avtale verdt 250m USD + Royalties må de selvsagt komme med et tilbud det er vanskelig å takke nei til. 1 milliard NOK er ikke det og er egentlig ikke verdt å diskutere engang.

6 Likes

strøket av skribent

Tja, småsparer er jeg ikke. Jeg har en stor post i Pho, tilstrekkelig til å ha en tett dialog med selskapet . Men utålmodig, ja.
Og i tillegg har jeg også, sikkert som deg, mye erfaring.
Men blir jo feil av deg å fokusere på min person. Dette var er dristig utspill fra min side ja, men det bør være OK. Tro og håp er bra men realisme er bedre.
Time will show.

At utspillet vitnet om en utålmodig småsparer? Det er vel ikke noe å ta seg nær av :blush:

Dristig utspill er selvfølgelig innafor det, og bør følges opp med argumentasjon. Det virket mer som et håp fra din side, heller en tro. Realistisk? Tvilsomt - mener jeg :wink:

Time will show! Vi ønsker alle det samme :chart_with_upwards_trend:

Jeg sier hva pho opplyste på en q presentasjon. Denne saken er mellom Karl Stolz og FDA og all kommunikasjon foregår mellom dem, usikker på om pho får vite så mye mer. Eneste som jeg synes er interessant er at i feb sendte Karl Stolz inn " Draft Special Controls OAY" .Der de kommer med en ferdig innspill på hvordan nedklassifiseringen dokumentet kan være. Når det gjelder svaret etter 180 dager var i fjord i mai mener jeg og det ble vel ikke nevnt om noe spesielt på q2 q3 hvis jeg husker rett. Pho hauset dette litt på q1 eller q4 i fjord at man håpet på en forgang. Men blir dette godkjent så tror jeg at dette kan bli større enn hele kina dealen for da vil en få tilgang til hele usa markedet og ikke bare 30 til 35 prosent som en har i dag med kun å bruke Karl Stolz scop.

1 Like

Noe for PHO - the bladder cancer company?

Nå må det snart være nok, jeg har ikke råd til flere konferanser og gode nyheter :unamused:

Fokuset er nå på Midtøsten situasjon(makro) og sannsynligvis nok et skuffende og dørgende kjedelig kvartalsresultat. Man må nesten akseptere å ligge og vente her på 50 tallet til det evt skjer noe som endrer mulighet til vekst i USA og evt endelig avgjørelse i Kina. Makro kan få den videre ned i mellomtiden. Hvis man har dårlig tid er det best å bytte aksje.

Strategien ser ut til å være å kjøpe her på MA 200 og så selge oppover rundt 60 pluss/minus. Det er 4 gangen vi er her nede på MA 200 så får vi håpe den holder nå også. Kommer det en god nyhet får en gjerne 10 nok men en må være rask for det selges øyeblikkelig. Jeg gjør ikke dette men sitter i ro.

1 Like

Min strategi er å bli sittende. Kjøpte nettopp 800 stk for å komme opp i eksakt 40K aksjer og reduserte dermed også GAV bittelitt til 74,65 :grinning:

Den surrer rundt på null volum. Volum kommer først inn rundt MA200. Bevegelsene utover dette er langt på vei uinteressante. For min del kan den gjerne forbli på tilsvarende nivåer inntil jeg får anledning til å øke om et par-tre uker. Ting kan uansett endre seg over natta på riktig melding. Det hadde jo vært det morsomste.

1 Like

Det er noen som har det :money_mouth_face:

Jeg har samme snitt men bare halvparten så mange aksjer. :wink: Kommer break even gir det meg bare større grunn til å holde på aksjene. Sannsynligheten for gevinst er større nå enn noengang… :person_fencing:

3 Likes

Måtte jo bruke litt av Storebrand utbyttet som ramlet inn utpå ettermiddagen :slightly_smiling_face:

Skulle visst ha ventet noen dager med å kjøpe. 4/5 kroner billigere nå. Hadde passet nå å fått melding om den store ordren og “måten” den er handlet… Dan med store bokstaver. Håper han innfrir. :thinking:

Fin å trade da, har kjøpt på ca 54 og solgt på 58 3 ganger siste månedene :slight_smile:

Ser ut til at partneren til Photocure, Asieris, skal presentere resultater Q i morgen? Håper det kan gi info om blant annet NDA og markedstilgang søknad og annet mulig snadder?

Apr 18, 2024

(12/2023)

@Tixis det må jo være svært hyggelig om du er bull på Photocure :partying_face: altså det du ofte skriver for n’te gang…ingenting er bedre enn «lav» kurs om en jakter mer eierskap? Men lavt volum siste dager og ser av det lille volum en stor kryssing av post. Det er antakelig ikke lett å kjøpe solide poster på disse nivåer…

Ser ut som det også er en oppdatering den
Apr 25, 2024

(03/2024)

To tette kvartalspresentasjoner i så fall. Spennende

6 Likes

Ja ja så ser vi 53 tallet for n`te gang

Ja, det er der vi kan få info om kommende goder. Den store ordren gjemmer vel Dan til Q1 presentasjonen, selv om den kan allerede være gjennomført. Selskapet har ikke for vane å fortelle om salg av scope mellom kvartals presentasjonene. Uff nei, for det kan bli kursdrivende. :sweat_smile: Å tenke litt på aksjonærene er ikke selskapets sterke side. :face_with_head_bandage:

1 Like

Hvis kvartalstallene er slik de pleier og være trenger han vel noe positivt å sukre pillen med :sweat_smile: