Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 2

Støtter deg med ca 55K aksjer (som blir forsvinnende lite i den store sammenheng).

Ja enig men vi må få med oss store aksjonærer til å ta affære. Foreslår at du sender mitt forslag til brev, eller lignende som du føler deg komfortabel med, til Einarsson, Hans Petter Bøhn, Briarwood etc.

Var i kontakt med Hans Petter Bøhn for et par år siden og den gang var e-mail adressen hans: hpb@samfond.no (trolig den samme nå).

OK takk da sender jeg til han.

Betalingsartikkel, så jeg får ikke lest. Men ingressen sier dette: Jobben med å rekruttere konsernsjefer og kandidater til norske styrerom er bare blitt vanskeligere.
Jeg er enig i at Marlene ikke har gjort den beste jobben i nano, og har ikke fått veldig godt inntrykk av henne i Radium-podcastene. Det sagt, er det vanskelig å se at bedre ledelse kunne hindret at det ble “stang ut” for nano. Vi sitter nå og vurderer dem, men glemmer at vi har mer info i dag, enn de hadde den gang.
Og jeg er ikke helt med på at hun nødvendigvis er uegnet i rollen som menig styremedlem i pho, i alle fall ikke hvis vi sammenligner med hvem vi alternativt kan få for det gjeldende honorar, og videre tar hensyn til at selskapet ikke spiller i superligaen i norsk næringsliv. Mht. Hans Petter Bøhn skulle jeg gjerne byttet ham ut med f.eks. Einarson, men Bøhn var jo faktisk den som hentet inn Daniel Schneider, som jeg mener har fått til mye i sin tid som ceo.

Før generalforsamlingen i 24 har vi sannsynligvis fått mange avklaringer: resultater fra Cevira, fra Hexvix. Sannsynligvis også svar angående nedklassifisering mv.
Får vi positive avklaringer, økt omsetning og kurs på 200 har nok også misnøyene med styret forsvunnet. Hvis ikke, tenker jeg det er tid for å kreve forandringer i styre og ledelse. Derfor blir jeg kanskje med neste år, ikke i år.

https://www.dn.no/arbeidsliv/telenor/gunn-warsted/gro-brakken/styreproffene-ut-mot-statens-lonnskrav-okende-antall-kandidater-sier-nei/2-1-1435751

1 Like

Jeg er redd for at det er en tillits krise til styret i PHO. Når en styreformann og CEO i et selskap går i praksis i null og så at det samme paret skal sitte å styre i et selskap jeg skal investere i da begynner jeg å bli redd for mine investeringer. Jeg spør og hvorfor er det ingen norske investorer i dette selskapet, har det noe med tilliten til styret å gjøre.
Vi vet og at Hans Petter Bøhn er styreleder i PCIB som også har gått i null, vekker det tillit?

6 Likes

@myk selg og kom deg ut. Da blir du ferdig med PHO med enn gang.

2 Likes

Du har et godt poeng, men hvem har lyst å selge på dette nivået. Har tro på selskapet og ledelsen prøver å påvirke til at ting kan bli bedre, sunt å ha aksjonærer som bryr seg.

4 Likes

Kostnader kommer ihvertfall til å gå i været. I Nano tok styreleder ut 1mkr de to siste årene og gav Malene 3,5mkr i sluttpakke. Bare les Nanos Remuneration Report.

1 Like

Sendte brevet til Lannebo.se de falgget over 5% for en tid tilbake. Send gjerne til
info@lannebo.se

2 Likes

Lady kan du tenke deg å sende dette brevet til info@lannob.se eller et lignende som passer deg. Tenk hvilke opptur hvis vi hadde fått inn en som har troverdighet.

To whom it may concern

I am writing to express my concern about the current situation regarding the board members of Photocure. As a stakeholder in the company I believe it is important to ensure that the board members uphold the confidence of all stakeholders small an large.

Recent events regarding the share price in Photocure and similar development in another norwegian company Nordic Nanovector where the COB are the same person as in Photocure and the CEO until recently is now proposed as a board member of Photocure, and I urge the company to take swift and decisive action to address these concerns.
It is essential that the board is composed of individuals who are commited to promoting the best interests of the company and its stakeholders.
I would appreciate any update or information that your company can take to address this issue. Thank you for your attention on this matter,

Sincerely

3 Likes

@myk det blir bare latterlig når du sender det til en feil email… [info@lannebo.se]

Hva er den rette adresse?
Ikke prøv deg med latterliggjøring.

1 Like

Jeg ga det info@lannebo.se

Bra har sendt til rett adresse skreiv bare feil.

Utrolig salgsvilje. Hvor kommer alle aksjene ifra?

ja lenge siden vi har sett slik omsetning ivrige kjøpere og selgere, vi får se hvem som har dypest lomme.

En styreleder skal ha aksjonærene i fokus.
En CEO skal jobbe for å skape verdier for aksjonærene.

Kommer vel ganske klart frem i NN at både Jan Egberts & Malene Brondberg har feilet i sine arbeids oppgaver.

Når grundere går såpass hardt ut mot ledelsen i NN. Som Bruland & Larsen har gjort.
( vil be dere lese aksjonær brevene i Oncoinvent gruppen) så kan ikke jeg forstå på hvilket grunnlag Malene kan foreslås til styreplass i Photocure?

En annen ting å ha i tankene, er, hva vil skje dersom noen av NN aksjonærer skulle velge å gå til sak mot tidligere Styre og ledelse?

Vil vel ikke være særlig positivt om disse sitter i Photocure styret, når denne informasjon blir allment kjent?

3 Likes

Veldig godt poeng Freddys hva med å sende brev til berørte parter nå før det er for sent.
Har sendt til Einarsson, Hans Petter Bøhn, Briarwood, Franklin Resources og Lannebo.

1 Like

For de som har skarpere blikk for dette; indikerer det inndekning av short’en ?

…og si så fall er det rimelig å forvente et påfølgende løft i kursen når den er fullført ??