Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 2

Så motivet er altså at Briarwood har planer om å kjøpe selskapet. Et fond som forvalter kundenes penger, skal plutselig drive pho selv. Det ville jo vært en slags avtalebrudd over for kundene, som har kontrakt på at pengene forvaltes i aksjemarkedet.
Alternativ at BW har planer om å kjøpe seg kraftig opp til lav kurs. Men i så fall tror jeg vi hadde sett det allerede. Bw forvalter ca 750 mill dollar, de har ikke uendelig med penger, og det er stramt med tilflyt for tiden.
Men… jeg er relativt optimistisk. Jeg ser for meg at flere store aksjonærer kan skape et momentum i aksjen, i etterkant av et positivt Q. Det har vært lavt volum, og på samme måte som 300.000 aksjer senket kursen etter q4 kan også 300.000 aksjer dra den et stykke opp igjen. Det er heller ikke usannsynlig at vi får inn Spetalen eller andre med samme MO igjen for et kort stunt.

Edit: den viktigste grunnen til optimisme er jo at jeg tror pho kommer til å levere vekst fremover. Da vil også aksjen etterhvert prises høyere

1 Like

Markedsmanipulasjon må vi regne med å leve med, både i form av børshandel og andre forsøk på påvirkning.

Mer interessant enn at du tror PHO kommer til å levere vekst er begrunnelsen for hvorfor du tror dette… Jeg sier ikke at du tar feil, og heller ikke at man uten videre skal svelge begrunnelsen din rått, men at den kan være nyttig for andre som utgangspunkt for egne undersøkelser.

Pho har alltid hatt mange fugler på taket, men sliter med å plukke dem ned.

Bare så jeg forstår det riktig. Klinikkene som kjøper scope for ca 1 million
Uten PHO sin eksistens så ville ikke dette skjedd ?

1 Like

Hva mener du med det? PHO har mange fugler i hånden.

Noen som kan dele litt fra den siste DNB analysen?, forstår de fortsatt har kjøp med kursmål 110 (115).

Bl.a. om de skriver noe om “selge eget scope” satsningen DS orienterte om i Medwatch.

1 Like

Keeping an eye on US Flex decline
We expect Q2 to show healthy underlying trends (results
due at 08:00 CET on 9 August), but will keep an eye on
Flex systems in the US given Karl Storz will stop
servicing and supporting these later this year, meaning
their numbers are set to decline over time, and therefore
also Cysview for those systems. However, as they make
up a minority of group sales, we reiterate our BUY, but
have lowered our target price to NOK110 (115).

Keeping an eye on US Flex decline
We expect Q2 to show healthy underlying trends (results
due at 08:00 CET on 9 August), but will keep an eye on
Flex systems in the US given Karl Storz will stop
servicing and supporting these later this year, meaning
their numbers are set to decline over time, and therefore
also Cysview for those systems. However, as they make
up a minority of group sales, we reiterate our BUY, but
have lowered our target price to NOK110 (115).

2 Likes

Noen som vet?

3 Likes

PHO: DNB NEDJUSTERER KURSMÅL TIL 110 (115), GJENTAR KJØP
Oslo (Infront TDN Direkt): DNB Markets nedjusterer kursmålet på Photocure til 110 kroner, fra tidligere 115 kroner og gjentar kjøpsanbefalingen.

Det fremgår av en analyse fredag.

DNB Markets tror kundene allerede reduserer bruken av selskapets cysview-produkt i det amerikanske Flex-markedet, ettersom Karl Storz vil slutte å betjene og støtte Flex BLC senere i år. Flex-salget i USA utgjorde om lag 15 prosent av Photocures salg i USA i 2022, og rundt fem prosent av det totale salget, påpeker meglerhuset, som forventer at antallet Flex-systemer i USA vil avta over tid til det er et alternativ tilgjengelig.

Meglerhuset tror for øvrig selskapet vil vise sunne underliggende trender i andre kvartal.

Ljungberg Steensen, Philip finans@tdn.no

Infront TDN Direkt, +47 22 00 11 55

2 Likes

Ikke akkurat lystig lesing det om det amerikanse markedet

We forecast Q2 sales of cNOK113m and EBITDA of cNOK-1m

We
understand Photocure is working on different strategies to bring Flex back to the US
market by itself, but that this would be dependent on a re-classification of BLC as a
technology in the US. However, we are not expecting any news on a re-classification
with the Q2 results, since there are no firm timelines for the FDA (although we believe
discussions between the FDA and Karl Storz for a re-classification of the BLC
technology are ongoing)

Leg merke til at det er ikke lagt noe verdi på Cevira, ZERO.

2 Likes

Hvem vet skal KS ha et sjarm offensiv mot markedet hvis nedklassifisering er ikke i boks enda.

Ja antakelser
Hvordan i huleste kommer DnB frem til mer enn dobling av kursen basert på teksten de presenterer ??

Estimerer EPS 5 NOK i 2025. Og da er vi vel fortsatt i starten på S-kurven…

Kursmålet var satt når kursen var betraktelig høyere, så la oss anslå at fallet har vært overdrevet

1 Like

Denne analysen er jo rykende fersk.

Vi venter på resultatet av to phase III studier i China, Hexvix og Cevira. I tillegg nedklasifisering i US:

Det er de store triggerne i nærmeste fremtid. Det er noe som heter å prise en aksje på forventninger i så måte kunne PHO lett prises til det dobbelte for ikke å snakke om det 10 dobbelte.

Men basert på tidligere analyser fra DnB