Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 2

For meg fremstår analysen mer som en beskyttelse av kursen. De ønsker ikke å skuffe hverken PHO eller kundene

Oi, da slutter jeg som kunde i DNB. Alle etikk ut av vinduet? Sånn skandale kan DNB ikke ta på seg.

Du nok gjøre din egen analyse.

Sorry, tror ikke at PHO er en ti-ganger innen 2 år som du ønsker deg.

Ikke vet jeg, men objektivt sett så er det jo ingenting i analysen som skulle tilsi en oppgang på langt over 100%
Jeg skal spise hatten min om kursen spretter opp 30% nå etter neste Q og sporenstreks melde overgang til DnB

Det kan være ett tilfelle av en analyse som i mindre grad enn mange andre analyser snur kappen etter vinden. De har gitt ut sikkert 50 sånne pre-kvartalsvurderinger oppgjennom, og de må vel forholde seg til sine fundamentale vurderinger av selskapet uavhengig av hva markedet mener her og nå? Det er ingen som tror kursen vil gå til 110 ved q2, men det er det DnB mener er fair value med den informasjonen de har (som er den samme som markedet har)

4 Likes

Er det 12 mnd kursmål ?

Godt spørsmål, vet ikke, men er kanskje det som er vanligst?

I så fall må analysen vise at det er sannsynlig med langt over 100% innen 12 mnd
Det klarer ikke jeg å forstå

Ja, 12 mnd

Hadde vært interessant med et intervju der analytikeren kunne forklart. Det ville de aldri stilt opp på

Det som jeg tror kan drive kursen etter presentasjonen 9. aug. er at de viser en omsetning på 120 mill. Grunnen til økt omsetning ligger i de nye scopene som de nå har installert i nesten et år. DS sa etter sist presentasjon at bruker frekvensen var opp på de nye scopene. Skal ikke mye til å øke bruken fra 1 gang i uken til to ganger i uken, en dobling av bruken på de nye scopene. Det skulle gi en kraftig økning i omsetningen, vi får snart svaret.

Men med alle såkalte positive nyheter i sikte så synker bare kursen videre ned i avgrunnen? Er det oppkjøp på gang?

Det ser jeg på som høyt sannsynlig.
Jeg vet ikke hva slags strategi Kinesiske selskaper har brukt ved oppkjøp i utlandet, har de prøved og lykkes med å senke kursen før bud. Hadde vært interessant å vist, kan være US selskaper bruker denne strategien før bud hvem vet?
ja kursen skal ned i hvert fall, kom ned på 46,05 var 45,95 29. june.

Noen som har lest denne artikkelen på medwatch ?

Det var vel avslutningen på 2022 som sparket denne ned mot avgrunnen. Så har kursen fulgt et relativt pent eksponentielt forfall (med “noe” kortere halveringstid enn Th-232), og flatet godt ut. Muligens ligger den nede med brukket rygg sammen med generell biotek, selv om den egentlig tilhører en annen kategori. Så får vi se hvor lang tid det tar før noe skjer. Kommer det en brå respons på en trigger i høst, eller går det sakte men sikkert oppover i regnskapene inntil den når en kritisk masse? :boom:

2 Likes

Hele historien viser hvor vanskelig det er for et firma fra Norge å danke ut amerikanere i Amerika. 10 mill USD per kvartal er ekstremt lite omsetning. Det er nok holdepunkter for å mene at det ikke er levedyktig. Jeg tror internasjonalt så ser caset veldig mislykket ut, men la oss inderlig håpe de klarer dette til slutt.

Når covid og rentetopp ligger bak oss, så er det vel hos amerikanerne salget ventes å vokse raskest de neste årene.

Hvis caset internasjonalt ansees mislykket, er det ikke rart at Amerikanske investorer er såpass sterkt inne på eiersiden?

Noen som har fått med seg at Asieris sin hjemmeside er endret den siste tiden? Kan hende dette skjedde for ein stund siden, da det ikke er en side jeg frekventerer ofte.

Vet ikke helt når denne endringen fant sted, men Cevira ligger nå på fremsiden, sammen med deres egenutviklede produkt Vesique.

Annen ting jeg la merke til.
Cevira ligger lenger fremme i pipen en Hexvix på oversikten deres. Usikker når denne ble oppdatert.
Asieris meldte dem var ferdig med innrullering på overgangstestene dem utfører på Hexvix 6. juli denne måneden.
Første innrullerte pasient for Cevira var november 2020…

Nå går nok Hexvix biten en del kjappere en Cevira, men likevel artig å se progress.

Uansett ligger begge produktene svært nærme NDA biten i fasene.

5 Likes