Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 2

For Cevira var de ferdige med innrulering 9. august i fjor.
Avlesning 6 mnd etter behandling.

Hexvix har enda raskere avlesning. Bytte mellom hvitt og blÄtt lys ved fÞrste undersÞkelse.

3 Likes

Tror denne siden er nylig oppdater da jeg er innom den ganske ofte.
Hva er en positiv phase III Cevira verdt, vel i fĂžrste omgang $64 mill. Pengene kommer etter hvert i lĂžpet av et Ă„r ved formell godkjenning. Sannsynligheten for et overbevisende resultat er gode, i phase IIble 90% av pasientene friske.
At de ogsÄ viser Cevira sÄ synlig tyder og pÄ et positiv phase III resultat da de med sikkerhet vet resultatet nÄ.

5 Likes

Dette kan sjekkes pÄ for eksempel waybackmachine.

Ser ikke ut til Ă„ vĂŠre noe nytt, og har vĂŠrt slik en god stund.

1 Like

Du har delvis rett. Som du ser pÄ bildet er siste avlesning etter 12mnd. 9.aug ifjor var de 2 mnd. fÞr pÄ skjema. Hvis de holder det samme plan kan vi fÄ tidligst Q4-23 the outcome.

1 Like

Ser man pÄ Ärsrapporten for 2022 stÄr det at dem var ferdig med innrullering i juli 2022. Ikke at det betyr sÄ veldig mye. Juli-august :man_shrugging:

Men det har gÄtt 12 mnd nÄ.

In the field of women’s health, Asieris’ core product is APL-1702 (trade name: Cevira¼ ), which is a drug-device combination photodynamic therapy product. In July 2022, its international, multi-center Phase III clinical trial completed enrollment.

1 Like

Hvis 6mnd read hadde vist frem full kollaps av outcome, hadde de da ventet pÄ 12mnd read?

Har du en link til 90% ?

Fra AI;
I found some information about the phase 2b Cevira results. Cevira is a novel treatment for patients with human papilloma virus (HPV) related disease of the cervix, using hexaminolevulinate photodynamic therapy1. According to a press release from Photocure ASA, the company that developed Cevira, the phase 2b study showed positive final results in terms of efficacy and safety1. The optimal dose of Cevira, 5%, demonstrated a statistically significant and sustained lesion response compared to placebo in patients with precancerous CIN2 lesions, 95% vs 62% respectively at six months, (p<0.02). This was further supported by high clearance of HPV subtypes 16 and 18, which carry high oncogenic risk, in the CIN2 cohort of 83% vs 33% at six months1. Cevira was well tolerated and easy to use by both gynecologists and patients1.

The phase 3 study of Cevira, called APRICITY, is currently ongoing and aims to include at least 384 patients with high-grade squamous intraepithelial lesion (HSIL) of the cervix from China, Ukraine, Russia and the European Union2. The primary endpoint is the proportion of the responders six months after first treatment2. The study was registered in July 2020 and is expected to be completed by May 202323.

2 Likes

SĂ„ bra!!

Photocure: CeviraÂź data published in American Journal of (globenewswire.com)

Det stĂžr fĂžlgende;
Primary endpoint is the proportion of the responders 6 months after first treatment. Secondary efficacy and safety endpoints will be assessed at 6 months, and data for secondary performance endpoints of the Cevira device will be collected at 3 months and 6 months, in case second treatment was administered. All patients in the Cevira group will be enrolled in an open, long-term extension study for 6 months to collect additional efficacy and safety data (study extension endpoints).

Siden primary endpoint er 6mnd var det i februar i Är. De har nÄ hatt siden feb. pÄ Ä analysere dataene som i mitt hode skulle vÊre veldig enkelt.
Siden feb. har det vĂŠrt en; All patients in the Cevira group will be enrolled in an open, long-term extension study for 6 months to collect additional efficacy and safety data (study extension endpoints).
Vi er ved det tidspunkta nÄ og siden det er en open study kan vel resultatene vÊre tilgjengelige umiddelbart.

2 Likes

I Q1-23 webcast den 10. mai sier DS en god del om tankene pĂ„ kort og lengre sikt vedr. “fleks-situasjonen” og generelt veien til en bredere base av scope-tilbydere med oppdatert teknologi, i US, men ogsĂ„ Europa og Norden (bl.a. oppdatert Olympus Visera som i stor grad rĂ„der grunnen for BLC i NO/DK).

KS faser ut Fleks support og tilgang til reservedeler mot slutten av Ă„ret (oktober-desember 23).
PÄ kort sikt jobber Pho for Ä finne en tredjepart som kan ta over support pÄ installert base av Fleks, og holde basen i live lenger. FÄr de ikke til en slik lÞsning vil Fleks fases ut av drift i 2024, senest nÄr utstyret bryter sammen. Forsvinner Fleks helt er det et bortfall av omsetning pÄ 5 prosent. (Det blir for Þvrig mer en kompensert med god aktivitetsvekst i Rigide, men det er en annen, men viktig, side av saken).

PĂ„ lengre sikt jobber de med Ă„ fĂ„ alternative utstyrstilbydere av Fleks og Rigide - Nedklassifisering, og potensielt sĂžke partnere. DS trekker frem igjen analogien Ă„ komme i posisjon for Ă„ levere bĂ„de “barberhĂžvel” og “-blad” og pĂ„ den mĂ„ten “control our own destiny”.

Det var for meg en veldig nyttig repetisjon Ä hÞre gjennom Q1 i dag. Selskapet opprettholder, selv med Fleks-bortfall, en 20-plus Ärlig vekst (valutanÞytralt), at de skal bli EBITDA positive i 2023 (eks Business developement). Leverer de bekreftende pÄ dette 9. august sÄ kan det bli en spennende tid foran.

https://channel.royalcast.com/hegnarmedia/#!/hegnarmedia/20230510_9

2 Likes

Venter at DS kan komme med info ved presentasjonen 8 august angÄende dette. HÄper i det hele tatt at han kan komme med noe som kan opplyse oss aksjonÊrer, slik at vi kan holde ut til neste gang de kommer med noe som er interessant for oss og ikke bare rullering av opsjonsprogrammet til enda mer gunstig nivÄ for administrasjonen. Risikofritt og greit. :thinking:

1 Like

Dette er skivebom

2 Likes

According to the official website of Asieris Pharmaceuticals, the company updated its home page on July 6, 2023 1, which is the latest news update on the site. The previous news update was on May 31, 2023 2. You can find more information about the company’s news and media on their website2.

Du kan se snapshots tilbake i tid, og se nÞyaktig hva som er endret. Varierer hvor mange snapshots det er per URL. Hvis du gÄr inn pÄ snapshottet fra mai, sÄ ser du at det er de samme produktene som vises pÄ hovedsiden.

NÄ har ikke jeg sjekket sÄ nÞye, men sjekket et par url fra Asieris og en god del snapshots. Fant ikke noen spennende endringer, men korriger meg gjerne. Har aksjer, men tror ikke hjemmesiden vil rÞpe noe som helst.

1 Like

Er det sÄ sikkert at Asieris har det sÄ travelt med Ä offentliggjÞre resultatene fra de 2 fase 3 studiene ?
Vil der vÊre fordeler strategisk for Asieris Ä holde igjen resultatene pÄ den av de 2 studiene som fÄr fÞrste studie klar til Ä bli publisert.
Jeg tror ikke Asieris vil prioritere Ä offentliggjÞre resultatene fra de inlicerte fase 3 studiene fra PHO tidligere enn de mÄ.
Da dette jo vil gi en startdato for Asieris sine inngÄtte milestones avtaler og det mÄ da vel ogsÄ vÊre en stor fordel Ä vente med offentliggjÞring intill begge studiene sineresultater foreligger (tenker da pÄ muligheten for bud fra en eller flere fra BP .
Det er vel en noksÄ spesiell situasjon Asieris befinner seg i , ikke?
Tenker spesielt at et selskap plukker 2 forskjellige fase3 studier fra samme selskap (photocure).
Det mĂ„ da vĂŠre meget kostbart sĂ„ da har en troen pĂ„ prosjektene og det er ikke sĂ„ rart da “Fasit pĂ„ studiene foreligger”.
Slik som jeg er nÄ skal man ikke vÊre som liksom skal kunne forutse medisinske resultater sÄ 
 men i helsikken , hva annet kan en kalle disse studiene enn
fasit-studier.

Ikke la dere bli narret nÄr resultatene foreligger.
Det vil ikke undre meg i det hele tatt om kursen gÄr ned ved positivt resultat for slik er denne aksjen , helt rebelsk.

Husker godt da cevira fase 2 ble anonsert pÄ nettet (Stor suksess etc ,etc) og jeg hev meg over tastaturet og kjÞpte det jeg klarte men da jeg fikk bena pÄ bordet og satt med et salig smil sÄ begynte kursen Ä falle.
Det var jeg som stod for oppgangen.
:upside_down_face:

Mye som vil skje nÄ det neste 1/2 Äret.

-Hexvix china & Taiwan . samme stÞrrelse ca som US markedet og med en kreftform som er den 6 stÞrste og dyreste kreftformen worldwide sÄ er der dimensjoner pÄ dette.
Hexvix kina kan veldig raskt kaste inntekter av seg som overgÄr dagens PHO inntjening 
alene

-Cevira utlisensiert til Asieris
milestones og et fast %-andel av salget

Vi kan jo oppleve at dale ikke klarer Ă„ bruke opp pengene .
Det er ogsÄ merkelig at selskapet ikke er vurdert pÄ disse fase 3 studiene .
Det mÄ jo vÊre anseelige summer det er snakk om.
Er vel mellom 15-25 % av overskuddet som tilfaller PHO for begge produktene.
Fast inntekt uten risiko for PHO.

Cevira sin fase 3 studie er vel allerede klar til Ä sette ut pÄ markedet WORLDWIDE nÄr den er ferdig med fase 3 studien her borte i kina.
mener bestemt at cevira ikke trenger noen fase 3 i US , europa , canada , norden osv.
Vennligst korriger meg dersom jeg tar feil

lykke til

2 Likes

Yep, hver mÄned at en patent er gyldig er penger!

Asieris vil ha inntekter snarest mulig, noe som fordrer publisering og sĂžknad om godkjenning.
Det fremstÄr helt ulogisk at de skal holde igjen resultater.

Hver mÄned uten inntekter fra Cevira, er en mÄned de ikke fÄr igjen.

6 Likes

Blir veldig spennende med ny kvartalsrapport. Ser at norne (som har kursmÄl pÄ 90 estimerer inntekter i q2 pÄ 118 mill, eller 11% stigning fra Q1, som jo var et godt kvartal. Virker litt optimistisk, men hvis de klarer Ä levere er det jo et virkelig signal pÄ at veksten er tilbake pÄ gamle hÞyder :slight_smile: men ting tar tid, sÄ tviler litt personlig pÄ at de klarer 118 mill
 hva tenker dere?

Igjen - man mĂ„ se dette over tid. Ett enkelt kvartal forteller ekstremt lite. Det er litt tilfeldig nĂ„r salg kommer. For Ă„ bruke et folkelig uttrykk, sĂ„ kan de “klumpe seg sammen”.

Det er mye bedre Ä se pÄ et 12 mnd vindu

BÄde euro og USD er forsÄvidt ca 5% sterkere i Q2 enn q1

1 Like