Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 2

Liten tvil pÄ at en ny valgt styreleder ikke gÄr av etter 2mnd. Bra at noen viser at tiltak kommer.

Screenshot 2023-08-09 at 12.39.52

Ja positivt, har du sett noe stÄ i FA i dag ?

Hvilken vekst, det meste kommer jo som et resultat av svekket kronekurs.

2 Likes

1 Like

Nettopp, ikke mye til vekst det der.

Og enda mindre imponerende med tanke pÄ at kostnadsutviklingen.

1 Like

Gjennomsnittelig USD/NOK i Q2 2022 var 10,01 sammenlignet med 2023: 10,67. Dette tilsvarer en differanse pÄ 6,5%. Mye av kostnadene til PHO er ogsÄ i USD og EUR sÄ dette med at bedringen kun er pÄ grunn av svekket kronekurs er feilaktig.

1 Like

Jeg er spent pÄ hvordan DS vil fremstÄ pÄ presentasjonen nÄ snart, vil han vÊre en CEO som har full kontroll eller vil han bÊre preg av at han fÄr ny styreformann og ikke helt overbevisende drift. Vil han pÄ en overbevisende mÄte forsikre oss om at veksten vil fortsette og akselerere?

2 Likes

Veksten er ekstremt jevn over tid. Antar du ogsÄ ser det.
Veksten er ikke BARE valutaeffekt. Grafen er hensyntatt dette, dvs valutaeffekt er fjernet

Det de fleste Ăžnsker seg, rett og slett vil ha, er et trendbrudd opp

4 Likes

OK, sÄ bare halvparten av veksten kom av svekket kronekurs. Fremdeles svÊrt lite imponerende og fint lite som minner om et vekstselskap.

2 Likes

@Hayen hadde du ikke siste oversikt i unit salg? Viktig Ă„ vite at KS instrumenter blir innstalert, men det dreier seg om Cysview/Hexvix unit salg ?

1 Like

Da var vi i en periode nede pÄ 43-tallet igjen, er nok bare Ä forberede seg pÄ en ny 3 mÄneders Þrkenvandring :rofl:
Skjermbilde 2023-08-09 131300

All vekst mÄ komme i de nye scopene og de utgjÞr ca 25% av alle scope. NÄr de gamle scopene blir nÄ skiftet ut i stort tempo vil veksten akselerere. Skal spÞrre DS om dette.

1 Like

Ikke vÊr sÄ sikker pÄ det slutter vi i positivt omrÄde i dag ser jeg pÄ det som veldig positivt etter denne utblÄsningen.
NĂ„ er det mye opp til DS.

15min til Q2 presentasjon

https://channel.royalcast.com/hegnarmedia/#!/hegnarmedia/20230809_1

1 Like

Melding om reklassifisering av BLC og resultat fra Cevira fase 3 studie er potensielle triggere som man ikke skal undervurdere. SÄ det er slett ikke sikkert at det blir Þrkenvandring i de neste tre mÄnedene.

Lucrum: det var sĂ„ ikke 6,5% – men 12%

Fra rapporten: Operating expenses in the second quarter increased 12% YoY to NOK 103.1 million (NOK 92.3 million). The YoY increase was driven by a negative impact from foreign exchange and inflation. Operating expenses in the quarter, were level with last year in constant currency.

DK

Tydeligvis god vind i seilene i fht. nedklassifisering

Var helt i ekstase der DS, at sÄ mange fra FDA valgte Ä mÞte opp til mÞte selv med public holiday.

Merkeligste markedsreaksjonen jeg har sett pÄ sÄ mye positivt. Makan

History repeating. Bare kjipt det er nÄ pÄ 44 kr

1 Like