Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 2

Som nevnt ovenfor er det noe volummotstand etter de siste dagenes fall. Det er vel pÄ litt over 600 000. ForelÞpig har man i dag tygget seg gjennom ca halvparten, 300 000.

1 Like

Vi fÄr forelÞpig trÞste oss med at den potensielle verdien ikke blir mindre fordi om aksjemarkedet forelÞpig ikke skjÞnner det.
Kommer vel snart litt mer mediaomtale + at noen meglerhus og tyngre investorer fÄr skiftet batterier i sine kalkulatorer


6 Likes

Kursen «jobbes» ned nĂ„ pĂ„ mindre volumer. Ender vi i rĂždt idag ? đŸ«Ł

Ja, dette var stusselige greier, klarte ikke engang Ä ta igjen gÄrsdagens tap.

Skulle ikke overraske meg i det hele tatt :disappointed:

Virker ikke som markedet priser inn Kina fĂžr det er helt avklart

5 Likes

Hvis denne nyheten hadde fÞrt til signifikant Þkning av aksjekursen hadde den nok blitt omtalt. Men slik det ser ut nÄ blir den nok ikke engang nevnt pÄ Hegnar eller e24.

Vanskelig Ä prise inn noe nÄr selskapet ikke nevner noe om forventet marked, ikke guider, ikke vokser, ikke tjener penger.

3 Likes

Sant nok. SÄ i stedet for at det bare var at folk ikke hadde vÄknet i dag tidlig sÄ viste det seg Ä vÊre sell on news. Skal ikke vÊre lett for Pho

Jeg plukket noen ekstra aksjer pÄ denne nyheten. Det er tross alt veldig positivt.

1 Like

Ja hÄper nÄ bÄde DNB og Norne oppgraderer sine analyser og legger inn markeds potensialet i China for Hexvix. Det skulle ikke vÊre overkommelig. Ser ingen ting om denne nyheten i FA eller E24 i dag, er det boikott av PHO? FA kommenterte heller ikke Q2 rapporten. De kom med en sarkastisk bemerkning til DNB sin analyse fÞr Q2.

Men at de vil fÄ betydelig stÞrre inntekter nÄr de fÄr tilgang til det Kinesiske markedet trenger man da ikke vÊre analytiker for Ä forstÄ? Hvor mange innbyggere er det nÄ i Kina
?
Helt utrolig at ikke aksjemarkedet Þker verdien pÄ selskapet med en slik utvidelse av virksomheten.

1 Like

Jo. Strengt tatt er det vel ikke mer enn 200%
 :wink:

1 Like

Innbyggere er en ting, salgspris er en annen.
Det er utelukkende positiv nyhet ja, men det er en tredjepart som skal selge produktet. I Kina. Overskudd per solgte kit kommer ikke til Ă„ vĂŠre i nĂŠrheten av det vi ser i USA eller EU.

1 Like

Siden det ikke er noen utgifter her per solgte enhet for PHO er overskuddet i China betydelig over det i EU og US. I US og EU har en ikke fÄtt overskudd per enhet enda.

Royalty i China for Hexvix 10 til 20%?

3 Likes

Om du frykter lavere salgspris i Kina, sÄ mÄ du samtidig regne med lavere kostander ogsÄ. BÄde lÞnninger og priser er vel relativt lave i Kina?

Er jo ikke noe sÊrlig til utgifter for Pho pÄ dette. Asieris sine utgifter. Dette er noe som vil legge seg rett pÄ bunnlinja til photocure.

Usikkerhetsmomentet her er nÄr Asieris vil kunne begynne Ä selge dette inn i markedet.

5 Likes

Tror vi snakker litt forbi hverandre.
Lavere kostnader, ja. Men poenget mitt er at det er en tredjepart som skal selge produktet. Det vil si PHO mottar royalties.
PrĂžver bare Ă„ legge frem at selvom Kina har 4x befolkning til USA, sĂ„ skal man vĂŠre forsiktig med Ă„ ekstrapolere “betydelige stĂžrre inntekter”. Jeg mener DS snakket om royalties i presentasjonen Q1 2021, skal se om jeg finner klipp.

Fant forĂžvrig denne i pressemeldingen ved annonseringen av lisensiering av Hexvix til Asieris:

2 Likes

Endelig ser det ut som noen har lagt inn en sperre, Dersom de ligger der pÄ mandag som jeg hÄper mÄ de klare Ä gnage seg igjennom ca. 25K for Ä komme under 43.
Dersom denne galskapen fÄr fortsette tror jeg ikke 40 tallet er langt unna. pÄ tross av flotte meldinger. Kanskje sperren er litt tynn sÄ flere av oss burde gjerne melde seg pÄ?