Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 2

Aksjemarkedet priset i dag denne nyheten om phase III Hexvix i China med en oppgang pÄ ca.34 mill.
Det er hvert fall ikke Ă„ overdrive.

3 Likes

Ubetinget positiv melding! Men mulig at de fleste hadde tatt dette resultatet for gitt pÄ forhÄnd, sÄ derfor laber reaksjon pÄ aksjekursen.

Tror imidlertid at fÊrre tar positive resultater fra Cevira som gitt pÄ forhÄnd, og dermed en kraftigere kursreaksjon dersom det kommer positive resultater.

2 Likes

Tror fÄ ventet sÄ rask avlesning pÄ studien og som Äpner opp et stort marked for Hexvix. Vil tro markedet er like stort som EU og US tilsammen.
Ja jeg sa sannsynligheten var nĂŠr 100%.

Ingen tvil om at blÄlys-cystoskopi kan bli meget innbringende for PHO med nytt stort marked, nye skop, og trolig nedklassifisering.

1 Like

Fra asieris sin nettside:

Asieris has completed the China Phase III Bridging Trial Enrollment of HexvixÂź, a Diagnostic Drug for Bladder Cancer - Asieris Pharmaceuticals

“The clinical data of Hexvix¼ further confirms its outstanding clinical performance.

De virker overrasket over dataene som vil bli gitt til markedet i tiden som kommer pÄ konferanser.
Er kanskje muligheter for at veldien av PHO fÄr seg et lÞft bassert pÄ datapakken hexvix kina i europa og US mm.

Dagens handel i pho aksjer er helt etter boken.
En blÄkopi av publiseringen av cevira fase 2 studien.

Dette blir morro

2 Likes

Er det pÄ tide Ä simulere markedsreaksjon pÄ Intium succsess? Er det god tid til Ä handle? Kan man komme inn en dag eller 2 etterpÄ uten Ä tape mer en rellative smÄpenger?

2 Likes

Hadde man visst slikt pÄ forhÄnd, hadde man blir usannsynlig rik raskt

NÄr det er sagt dobbelt jeg min posisjon i lÞpet av dagen. Jeg hÄper og tror pÄ mer nyheter fra Kina ila ett Är, og er beroliget av hÞye kursmÄl hos flere meglerhus

8 Likes

MP PENSJON +86k, Forte TrÞnder +60k og Mustang Capital AS +50k pÄ siste liste.

3 Likes

Usikkerheten om Hexvix i Kina ble ryddet bort med en svÊrt positiv melding fra kineserne. Etter over 4 Är med hardt og grundig arbeid med Cevira var det veldig oppmuntrende med siste milestone utbetalingen som i praksis betyr at troen pÄ suksess ikke har minsket hos Asieris. Det er pÄ tide at meglerhusene tar dette inn over seg nÄr de kommer med nye analyser av Photocure.
Det stÞrste satsningsomrÄde synes jeg nÄ for Photocure er Kina. SÄ kan USA og FDA (BP) sine tungrodde byrÄkrati bare vÊre vanskelig.
SĂ„ er det bare Ă„ si opp alle Cysview (og KS) pusherene i USA. SĂ„ vil Ăžkt bruk av Hexvix i resten av verden tvinge frem Ăžkt press fra pasient bruker organisasjoner i Amerika som vil ha den beste behandlingen.
Kina blir det stÞrste vekst omrÄdet fremover.
Fremtiden for Photocure ser lys ut for Hexvix/Cysview, og sĂ„ kommer game changer’en Cevira om ikke lenge.

NĂ„ er ikke jeg veldig inne i materien her,men er folket enig med kreinh i dette? Har vel i utgangspunktet ikke lyst til Ă„ legge all skjebnen i Kina med hexvix. Selv om det ikke renner inn cash i pho’s hexvix/cysview salg idag,sĂ„ mĂ„tte det vel vĂŠrt mulig Ă„ tatt tak i kostnadssiden ganske betraktelig uten at det gikk utover inntektssiden.
Faktisk,sÄ er vel dette det mest negative sÄnn jeg ser pÄ caset,nemlig at det ikke er nok vilje til Ä generere positiv ebit. NÄ er det godt mulig at dette ikke er mulig. Da er caset veldig svakt.

I Ăžyeblikket har jeg bare medistim og Azt i tankene nĂ„,men det er sikkert fler enn disse to biotek selskapene som klarer kunstykket Ă„ Ăžke bĂ„de topplinje og bunnlinje i takt. Det er dette investorer vil ha. Hvertfall jeg😄

2 Likes

Ikke tid til lang kommentar nĂ„, men min mening er at kreinh er “pĂ„ bĂŠrtur”

Dette blir en feil antakelse da utbetaling ble utlĂžst av dato

Hvordan anta det? NÄr Kina er umodent, langt unna Ä starte utplassering av scope. Mener ogsÄ at antall blÊrekreft tilfeller i USA er ca det samme som i Kina ( noe som i utgangspunktet hÞres litt spesielt ut nÄr man vurderer innbyggetall mot hverandre)

NÄr vi stÄr pÄ terskelen til et positivt vekstskifte i USA med nye scope og nedklassifisering?
Mange Ă„rs arbeid begynner endelig Ă„ bĂŠre skikkelig med frukter

Helt klart. Pho kunne “tatt en Ipsen” og bare melket markedet uten Ă„ fokusere pĂ„ Ăžkte inntekter litt lenger frem

6 Likes

Photocure har jo bruttomargin pÄ ~94%. Dette selskapet skulle jo hatt ebit pÄ 40 mill/q og en mcap(eller ev) pÄ 5mrd dersom de hadde klart litt ebit vekst i Äret.
Har en feeling pÄ at det kunne vÊrt mulig samtidig med vekstambisjoner.

5 Likes

šItŽs all in the dynamics.š

Og jeg mener at de begynner Ă„ snu. Ingen liker uklarhet i en investment. Nyhet om Hexvix China og ny styreleder passer bra til den prosessen.

1 Like

Blir spennende Ä fÄ publisert hvem som blir den nye styrelederen. Det bÞr vel snart bli avklart?

1 Like

AngÄende Ä fÄ Hexvix nÄ godkjent i China fant jeg fÞlgende da det har vÊrt gjort mange revisjoner til Ä fÄ godkjennelse og en MAA;

A very substantial change is the approval time for a clinical trial application (CTA). In the past, it took two to three years for CTA approval. And now, by default, it is a 60 working day “silent approval,” meaning if no response is received in 60 working days the application is approved.

Da er det ikke mange mÄneder fÞr Hexvix er tilhjengelig i det Chinesiske markede.

Tok feil pÄ CTA og en MAA application, dette stÄr det om en MAA application;

The review timeline for drug marketing authorization applications is 130 days, according to the new provisions. For rare disease drugs with urgent clinical needs that have been marketed overseas but not marketed within the territory of the People’s Republic of China, the review timeline is 70 days

La oss hÄpe det er de 70 dagene som gjelder.

2 Likes

Det ser ut for at Asieris har benyttet tiden godt fÞr en MAA Ä fÄ Hexvix fort pÄ markedet er Ä ha inngÄtt avtaler med scope leverandÞrer for Ä unngÄ alle problemene som PHO har hatt i US og EU.
I UroViu har de investert i selskapet og fĂ„tt en verdensomspennende eksklusiv avtale pĂ„ Ă„ bruke deres engangs scope. Det scopet som ble benyttet i phase III studiet Richard Wolf HD “System Blue vil jeg tro Asieris brukte siden det var av hĂžy kvalitet. Asieris har derfor to leverandĂžrer Ă„ satse pĂ„ angĂ„ende scope. Hvor mange slike scope er allerede installert i China vet vi ikke men det ser ut for at Asieris er godt forberedt nĂ„r en MAA kommer og fĂ„ en flying start og ungĂ„ PHO sine problemer med scope i EU og US.

5 Likes

Supert med cysview i kina, men det kommer nok til p ta flere Är fÞr de store pengene kommer eventuelt derfra. Men godt Ä bÄde ha kortsiktige og mer langsiktige vekstmuligheter. En veldig lovende ting er at asieris har vist seg ekstremt effektive og har fullfÞrt begge studiene fÞr tiden, det lover godt:) den stÞrste triggerne mener jeg er nedklassifisering av scope. Og selvfÞlgelig pÄ lengre sikt fÄ mer data pÄ at cysview refuserer risikoen for progresjon til muskel invasiv kreft som gjÞr at pasientene lever lengre med sin blÊre.

Podcasten til einarsson ville vÊrt velkommen nÄ.
(mens varen er fersk)
Burde ha mye Ă„ bidra med mr. einarsson innen feltet styremedlemmer , styreleder.

Til de som lurer.

Nedklassifisering : Tilpasse steriliserings krav til et lavere krav. Sparer tid, materiale og penger. Eksisterende skoper er utviklet og ready til Ă„ sende i sĂžknad til bruk. TTT

1 Like