Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 2

Hva er egentlig poenget med latter-emojier her?
Jeg er helt for mer kritisk debatt, men Ă„ le av at folk taper penger?
Ok, vi er sikkert mange som har vÊrt naive. Jeg har selv sittet med hele nedturen, men likevel. Hvorfor le av folk som har satset sparepenger pÄ at norsk biotek skal lykkes?

8 Likes

Det er ikke meningen min Ä gjÞre latter av noen. Beklager hvis sÄ oppfattet.

Men noen ganger bommer vi her enormt.

1 Like

SĂ„ bra at vi er enige at det ikke er gĂžy Ă„ le av at folk taper penger :slight_smile:

Denne grunnlĂžse mistanken

FÞrer til en konklusjon der man fÄr bekreftet at salgene ikke har noe Ä gjÞre med PHO.

Det er jo artig :joy:

Jeg kan godt vĂŠre mer presis, det er heller ikkegĂžy Ă„ le av at folk dom har tapt penger leter etter desperate forklaringer.

SelvfÞlgelig er det ikke tvangssalg, men det trenger heller ikke vÊre grundig analyse som ligger bak. Jeg har sett mange eksempler pÄ at fond har solgt seg ut rett fÞr kursen gÄr.

1 Like

Ja, -det er kanskje hyggeligere Ä stryke de med hÄrene og si at de desperate forklaringene (dine ord) er korrekte. Helt uavhengig av om de er plausibel eller ikke.

Men kanskje det er mer nyttig Ă„ realitetsorientere.

Litt galgenhumor mÄ vel tÄles? Kanskje det til og med kan hjelpe litt
?

2 Likes

Hva er kursmÄlet til Norne nÄ? I kr og Þre?

Tomas Skeivys fra Norne opprettholder sin kjÞpsanbefaling pÄ Photocure-aksjen med et uendret kursmÄl pÄ 80. Totalt er det 4 kjÞpsanbefalinger, 0 holdanbefalinger og 0 salgsanbefalinger pÄ Photocure-aksjen

Fra FA.

Men stemmer det at kursmÄlet er senket fra 90 til 80?

https://www.placera.se/placera/telegram/2023/08/14/photocure-norne-securities-sanker-riktkursen-for-photocure-till-80-norska-kronor-90-upprepar-kop-bn.html

1 Like

Ble det senket fĂžr eller etter den siste gode nyheten fra Kina?

Etter, ble senket idag. Kan godt hende Norne hadde laget den ferdig fĂžr noen tok langhelg og den ble automatisk publisert, men det er veldig spekulativt. Hadde vĂŠrt artig Ă„ lese analysen.

De kan vel neppe mene at gjennombrudd i Kina skal senke verdien pÄ selskapet
?

1 Like

Beklager sen respons. Av div Ärsaker har jeg ikke fÄtt gÄtt inn i dette fÞr nÄ.

Mine kommentarer :

Ja, enig. Det var grunn til Ă„ anta rimelig uendret omsetning fra flex ut Ă„ret, iallfall vesentlig lenger enn august. NĂ„ virker det som at de blir faset ut enten gjennom beslutning (“kan ikke tilby noe til pasientene vi ikke vet om fungerer”) eller ‘avskiltes’ nĂ„r stor eller liten teknisk utfordring Ă„penbarer seg.

2% vs 15% : I praksis er vel det ca samme tall i kroner, spesielt siden jeg mener DS sa 3% av totalen pÄ forrige presentasjon ( 3% av 440 eller 15% av 85) .
Noe rotete at de operer med ulike formler pÄ samme tall.
Litt utydelig kommunikasjon. Enig i det.

Ja, helt enig.
Klarer de 20% i Är, spesielt nÄr man ser at veksten sÄ langt i 2023 er et godt stykke unna det, sÄ vil det bety to ting:

  1. Veksten i/ bruken av de nye rigide vil mer enn kompensere for bortfall av inntekter fra flex.
  2. Veksten i andre halvÄr vil bli ganske brutal ( pÄ en positiv mÄte).
  3. De vil gÄ inn i 2024 med god fart
2 Likes

NÄr det gjelder kursmÄl fra meglerhus, sÄ er de egentlig kun spÄdommer basert pÄ faktorer som hver enkelt av oss like gjerne kan finne og bedÞmme selv. Noen ganger har jeg inntrykk av at meglerhusene justerer sine kursmÄl kun som fÞlge av at det er for stort sprik mellom deres kursspÄdom og den faktiske dagskursen som markedet verdsetter selskapet til. De er kanskje redde for Ä bli oppfattet som "useriÞse "?

8 Likes

All in all, after a mixed report from Photocure, we decided to be more conservative with our estimates that resulted in a lower TP of NOK 80/sh. However, this still provides huge upside to the current share price and we stick to our Buy recommendation. The company has been hit by a series of unfavourable development the recent years that were largely out of the company’s control. We believe the company is in turnaround process and growth should accelerate, while this should also reverse the losses to profits in the coming years. (Norne)

2 Likes

Ser jo tydelig ut som om det ble forfattet fĂžr den siste oppdateringen fra Kina!

Tomas Skeivys har ihvertfall fÄtt meg seg nyheten:
“Photocure expects more milestone events in 2H23 - Phase III data for Hexvix (positive bridge trial results announced on Friday) in China and Cevira.”

Det som blir interessant med Kina trialen pÄ hexwix er de detaljerjerte resultatene pÄ trialen med HD. Hvor bra funker BLC kontra WL med HD??

Dette er fÞrste studien med HD utstyr
 SÄ viktig med studier som demonstrerer at BLC er viktig ogsÄ med HD.

Det at Asieris ikke trengte Ă„ innrullere like mange som de hadde planlagt er trolig et godt tegn.

2 Likes

Hva mener du SnĂžffelen.
Er det flatt jern pÄ PHO nÄ eller ser du noen red flags .
PHO er vel nĂŠrmest dĂžmt til Ă„ gi fenomenal avkastning i Ă„rene som kommer ???
Har du fortsatt PHO aksjer ??

En fÄr jo inntrykk av at dataene er sensasjonelt gode sÄ dersom dette blir tilfellet (som jeg tror) sÄ legger vi bak oss all videre diskusjon om BLC sitt bidrag sammenlignet med WLC (og det mÄ vel sies Ä vÊre pÄ hÞy tid,

DS synes jeg Ă„ vĂŠre sĂŠrdeles dyktig til Ă„ kommunisere til aksjonĂŠrene.
bassert pÄ tidligere komunikasjon sÄ synes jeg (helt personlig) at dersom DS viser entusiasme innenfor et omrÄde eller dersom vedkommende kommenterer et produkt eller en prosess ( uten Ä ha blitt spurt) sÄ legg merke til at der er mere bak enn en fÄr inntrykk av ved fÞrste kontakt.

Hvorfor tar han opp det ??
Kommer dette spÞrsmÄlet opp sÄ kommuniserer han pÄ en snedig mÄte (min personlige mening men dog,

Jeg forventer et fyrverkeri av nyheter nĂ„ fremover det fĂžrste 1/2 Ă„ret bassert pĂ„ DS sin gjennomgang av PHO’s kvartalsrapport Q2 2023.

I sÄfall formidler han ikke optimisme og kjÞpelyst. Aksjen er fremdeles svak etter at nÊrmere 2 milliarder i mCap har forsvunnet pÄ under ett halvt Är.

Photocure var nok stivt priset uten Ä vise overbevisende vekst og lÞnnsomhet. Synd for oss som handlet pÄ de hÞye kursene som var.

2 Likes