Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 2

Som det har vært nevnt her tidligere er det nok mange som ikke lenger følger med på selskapet, og da blant folk som har hatt mindre aksjeposter.
Jeg kan ikke skjønne annet enn at det er fra disse norske småsparerne at aksjene har skiftet hender, gjennom det jeg mener er billigsalg, og som mange selgere nok også er klar over. Men den vanskelige økonomiske situasjonen har vel kanskje også spilt inn her (økende renter/prisvekst/svak kronekurs og utsikter til et mer usikkert arbeidsmarked) ?
Jeg har ikke umiddelbart oversikt over hvordan den samlede aksjonærlisten ser ut nå ift et halvår tilbake.

Om alle disse triggerne slår til ila året, tror jeg det blir et snodig tilbakeblikk om et års tid fra nå.

1 Like

Ja kommer nå phase III Cevira har jeg estimert utbetalingen til PHO på ca. 150 mil NOK basert på følgende;
$15 mill delt på resultat phase III og godkjennelse i China
$33 mill delt på EU og US og phase III EU.
ca. 150 mill NOK

3 Likes

Gikk en post på 40 000 aksjer, kan vi håpe på at det letter salgs presset.

Vi har snakket om algoen som dumper ned samme sekund noen kjøper en post, her skjedde det motsatte. Ble solgt 7300 aksjer ned til 42.10, og samme sekund ble det kjøpt 303 aksjer til 42.3…

13:34:33 42.25 537
13:34:33 42.20 500
13:34:33 42.20 537
13:34:33 42.15 537
13:34:33 42.15 281
13:34:33 42.15 600
13:34:33 42.10 500
13:34:33 42.10 537
13:34:33 42.10 2243
13:34:33 42.10 500
13:34:33 42.10 531
13:34:33 42.30 303

Kan dette skje i Photocure? :rofl::joy::sweat_smile:

2 Likes

Han fortjener hver krone, denne lønnen er småpenger i US. Han kommer nå til å levere.
Q3 kan bli utopisk stor sannsynlighet for at de millstone på 150 mill kommer i Q3.

1 Like

Egberts er ute om en ukes tid.

Jan H. Egberts, M.D., Chairperson of Photocure, has decided to step down from his position due to increased
time commitments to his personal companies. He will leave the Board of Directors in September 2023. The
Nomination Committee has initiated a search for a new Chairperson.

Hvem erstatter så Egberts?

mALENE

MYk
$15 mio. er vel alene rundt NOK 150 mio. eller huur

Dk

$15m for kliniske og regulatoriske milepæler i Kina
$33.5m for kliniske og regulatoriske milepæler i US/EU

x$ Primær og sekundær endepunkt? Potensiell utbetaling i 2023 for Kina og EU/US
x$ filing? Potensiell utbetaling i 2023/2024 for Kina
x$ approval? Potensiell utbetaling i 2024 for Kina (?).

Samme med EU?

Er det sagt noe om filing i US ? Er fase III studien designet i samråd med FDA?

Har antatt at de $15 blir delt i to en del for result phase III og en del for godkjenning China
De $33 mill har jeg antatt at de får for phase III EU also $8 mill
Tilsammen blir det $7,5 mill pluss $8 mill eller ca $15 mill er ca 150 mill NOK

1 Like

JA godkjent av FDA;

Photocure ASA (OSE: PHO), a specialty pharmaceutical company focused on photodynamic technologies in dermatology and cancer, announces today the approval of the Special Protocol Agreement (SPA) from the US FDA on the design of the Phase 3 clinical registration program for Cevira, which is in development for the treatment of high grade pre-cancerous lesions of the cervix. The SPA defines the size, design and analysis of clinical trials that will form the primary basis of approval.

In response to Photocure’s request for a special protocol assessment (SPA), the US FDA has agreed that the design and planned analysis of the pivotal Phase 3 protocols address the objectives in support of a regulatory submission. Ensuring regulatory alignment before initiating the Phase 3 registration trials reduces the risk of the development program and is an important milestone in the continued development of Cevira.

2 Likes

Vel, nå befinner vi oss i Norge. Dessuten er jeg langt fra sikker på at sjefen i et amerikansk selskap med lav omsetning og negativt resultat ville tjent noe særlig mer enn 13 millioner i året.

Var det forresten Schneider som forhandlet frem alle avtalene med kineserne? Det er jo i hovedsak fra Kina eventuelt overskudd vil komme fra.

1 Like

Jøss, her trodde jeg at PHO endelig hadde kommet med en god nyhet :grinning:

Men så viser det seg etter litt googling at dette er en 8 år gammel nyhet.

Sånn rent psykologisk så virker et insentiv bedre som belønning - etter prestasjonen.

Ja

1 Like

Asieris følger denne protokollen for sin phase III som er godkjent av FDA.

https://twitter.com/Cysview/status/1694410440766304413?s=20

https://twitter.com/Cysview

4 Likes

Nå er vi forsyne meg godt i minus også over 5 år og enda verre hvis man ser på det helt fra starten i 2000. Oslo børs indeks er vi selvsagt også milevis bak.

Det er utrolig hvordan de greier å få kursen ned igjen på et hvert forsøk på oppgang.

1 Like