Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 2

Har flere aksjer i porteføljen pg jeg synes jeg kan si det samme om omtrent alle sammen. Tror det er like greit å ta innover seg at det pho viser nå forsvarer ikke noe bedre kurs enn nå.
Hvis det kommer noe konkret og ferdig landa fundamentalt så kan jeg love deg at ingen klarer å holde den igjen.

Merkelig at det er så om å gjøre å selge på dette lave nivået. Og helst i mengder.

Børs er børs
Har du skjekket ordrebildene rundt omkring
Det er alltid sånn i aksjer med en viss omsetning
Dette er polight feks. Ikke måte på hvor mye bra som skal komme der

Et massivt skjermbilde som ikke “beviser” noe som helst, takk mann!

Du kan jo heller prøve å kommentere poenget mitt (hvis du skjønte det)

Jeg eier også en hel del aksjer, men måten kursen konsekvent kjøres ned i på i Photocure er utenom det vanlige, og årsaken er fraværet av shortposisjoner. Hadde den vært tungt shortet, hadde nedsalget gitt mening. Men her er det algoritmer som til en hver tid jobber med å få ned kursen, så hva er end-gamet? Eneste logiske forklaringen er at noen ønsker å sluke hele selskapet!

2 Likes

Jeg tror mer det har vært priset inn en vekst i tidligere kursnivå som selskapet gang etter en gang ikke klart å levere i forhold til. Så har det sprukket opp på børs og vi ligger der vi ligger.

1 Like

Det kan så være, men det ventes gjerne til slutten av dagen med å dumpe noen tusen aksjer for å få ned kursen. Selvsagt hadde ikke dette vært mulig om kjøpeinteressen var sterk, det må sies.

1 Like

Beste måten å tjene penger på Oslo Børs er å shorte.

Tenk om det kunne kommet noe fra PHO. Finnes det overhode ikke noe positivt som man kan informere markedet om?

Ja, i hvert fall når det gjelder Bingotek aksjene.

1 Like

Ble kastet ut 21000 aksjer 15:45 og det fikk kursen til å stupe. Noen kjøpere prøvde å få den opp men ble kontant slått tilbake. Skulle gjerne vist hva som foregår, skjønner ingen ting.

1 Like

Kan det være noe vi har oversett i denne?

  • kursen stuper ( for mye ifølge alle og en hver)

  • styreleder trekker seg

Er konkurranse situasjonen endret?

Konkurranse fra ? Hvitt lys?

Styreleder tipper jeg trekker seg nettopp fordi kursen har stupt uten at de evner å gjøre noe for snakke den opp. Kan være mye internt vi ikke vet som har ført til det.

Hej Norge

Mye konspiration og gættekonkurrence :thinking:
Lykke til

Dansken

Du steike!
Ikke annet å si.
Dette som skulle være “sov i ro” aksjen i porteføljen. Den er jo blitt et mareritt!

4 Likes

Jeg ser at noen store er nesten ferdig med dems dumping, de har holdt på med dumping nå i 6 mnd. . ca 400k aksjer til og vi er done tenker jeg.

Noe ubegriplig at professionelle hus har gjord det slik. Lik med Hansson, når de må ut skal de ut til hver pris.

3 Likes

Nettopp, dette er det verste mareritt jeg har opplevd siden jeg startet med aksjer i 1988.

Min investeringskonto Zero som jeg startet for 6 år siden er nå nede på patetiske 1% og 59 263 kr i avkastning. Godt mulig at den passerer nullpunket i løpet av morgendagen. Etter det blir det til å tære på kapital jeg sparte opp enda lengre tilbake.

De er med andre ord bare ferdige med 2/3 av dumpingen. Håper ikke alt for mange potensielle kjøpere oppdager dette for da innser de vel at de kan fint vente med å kjøpe seg inn.

Bare å konstatere at man har blitt lurt trill rundt.

Håper at disse gjøkene som sitter borte i New York og London med sine helvetes roboter, går på en skikkelig valutasmell i tillegg til salgstapet.