Var det ikke sÄ at disse engangsskop bare har wlc?
Ja, linken sent av Uroviu stÄr det at de utvikler blue light med Asieris.
# UroViu to Further Develop Integrated Diagnosis and Treatment Platform for Bladder Cancer
He he, 200 kroner
Det er lov Ä drÞmme. Selv har jeg mistet hele troen pÄ dette selskapet, venter bare pÄ en mulighet for Ä komme meg ut med litt mindre tap enn det jeg sitter med i dag.
Du har mistet hele troen pÄ selskabet, men venter pÄ aktien stiger lidt. Hvorfor kommer den til at stige lidt?
Er du ikke venlig mod dig selv?
Tag dog tabet nu og kom videre som en mand, ikke som grĂŠdekone.
Det er ikke UroViu som skal selge flex scopene sine men Asieris. Hvis nĂ„ reklasifisering av scop i US kommer sĂ„ er det ikke UroViu men Asieris âresponsible for the global commercialization of the sterile single-use fluorescent Cystoscopeâ som skal stĂ„ for arbeidet og fĂ„ scopene godkjent for BLC⊠Asieris har ikke rettigheter til det i US sĂ„ det mĂ„ pĂ„ plass en avtale med PHO om disse scopene skal bruke BLC i US og resten av verden med unnatak av China hvor Asieris allerede har en avtale for BLC. Per i dag er det vel ingen land i verden som har godkjent disse flex scopene for BLC. Her mĂ„ det til en avtale mellom Asieris og PHO.
Det er ikke UroViu som skal selge flex scopene sine men Asieris.
Ja, har ikke sagt noe annet.
Hvis nĂ„ reklasifisering av scop i US kommer sĂ„ er det ikke UroViu men Asieris âresponsible for the global commercialization of the sterile single-use fluorescent Cystoscopeâ som skal stĂ„ for arbeidet og fĂ„ scopene godkjent for BLCâŠ
PÄ samme mÄte som Olympus, Wolf, Karl Storz osv. Ingen forskjell der.
Asieris har ikke rettigheter til det i US sÄ det mÄ pÄ plass en avtale med PHO om disse scopene skal bruke BLC i US og resten av verden med unnatak av China hvor Asieris allerede har en avtale for BLC.
Har du kilde til dette, eller er det din forstÄelse/tolkning?
Du blander ogsÄ 2 ting her.
I Kina har Asieris selve distribusjonsavtalen av Hexvix/Cysview. Dette kom fÞr avtalen med UroViu om salg av skop osv. I Europa og USA er det Photocure selv som stÄr for distribusjon av Hexvix/Cysview, ikke Asieris. Og slik kommer det Ä vÊre fremover ogsÄ.
Photocure selger ikke Hexvix/Cysview til Karl Storz eller andre skopleverandĂžrer, men direkte til sykehusene/klinikkene.
I Europa stÄr dem fritt til Ä bruke skopene dem vil, sÄ lenge skop er godkjent av medisinske myndigheter til formÄlet, og er ikke lÄst til en leverandÞr. Har ingenting med Photocure Ä gjÞre. Photocure kan ikke hindre noen Ä bruke en olympus eller annen leverandÞr i Europa sammen med Hexvix/Cysview, sÄ lenge myndighetene har godkjent det. Som sagt, sykehusene kan velge hvilke skop dem vil bruke i kombinasjon med Cysview/Hexvix, sÄ lenge det er godkjent.
I USA er det mer lĂ„st, da det kun er Karl Storz som er godkjent av myndighetene sammen med Cysview. Det er en âpakkelĂžsningâ.
Hvis nedklassifisering skjer innen flexskop, og myndighetene godkjenner flere skop, har ikke Photocure noen myndighet til Ä nekte noen Ä bruke Cysview/Hexvix med et godkjent skop. Sykehusene stÄr fritt til Ä velge dette selv, sÄ lenge det er godkjent.
Korriger meg gjerne hvis jeg tar feil, men link med kildehenvisning.
Du forklarer det veldig godt. Myk har misforstÄtt Photocures rolle. I tillegg ville jeg trukket denne enda litt lenger :
âDet er en pakkelĂžsning som gir rett pĂ„ refusjon ved en lang rekke behandlingerâ
NĂ„r/hvis scope nedklassifiseres, vil andre godkjente scope automatisk falle inn under refusjonene som idag kun gjelder for Cysview+KS.
Jeg har tolket det som en pakkelÞsning at Asieris skal stÄ for bÄde salg av scope og Hexvix/Cysview.
I China kan Asieris selge det som en pakke. Sikkert riktig som dere sier at i resten av verden vil PHO selge Hexvix/Cysview til sykehusene som nÄ som har scope godkjent for BLC. Det blir Asieris sin job med Ä fÄ godkjent UrioViu scopene for BLC.
DS har utalt at han jobber med Ä fÄ til en pakkelÞsning hvor han selger bÄde scope og Hexvix/Cysview. Er en avtale med Asieris en snarvei til det. Det er etter mitt syn klart at her mÄ det snakkes sammen og fÄ til en god lÞsning. Ved oppkjÞp er dette lÞst. Hvis Asieris Þnsker en pakkelÞsning for resten av verden mÄ det en avtale pÄ plass.
Takker og for oppklaring om dette.
Det er vel ikke helt riktig, scopene vil mÄtte lage en 510k sÞknad og fÄ den godkjent. SÞknaden tar typisk 90 dager Ä bli godkjent.
Ja, det er et poeng. Prosessen er i praksis likevel en formalitet.
Jeg var litt rask og brukte DSâ ord pĂ„ dette ( jeg mailet endel med han om nedklassifisering for noen Ă„r tilbake).
Realiteten er uansett at scope x+ Cysview ikke trenger et eget tungt lĂžp for refusjoner. De vil falle inn under det som er etablert for KS+Cysview
Jeg har tolket det som en pakkelÞsning at Asieris skal stÄ for bÄde salg av scope og Hexvix/Cysview.
Det er korrekt, sĂ„ lenge vi snakker om Kina. Men i selve Phase III som ble gjort nĂ„ med Hexvix sĂ„ var det andre leverandĂžrer av skop som ble brukt. SĂ„ ogsĂ„ her vil det vĂŠre opptil sykehusene hva dem vil bruke sĂ„ lenge det er gofkjent. For sykehus som ikke har noe, vil da Asieris bli en âone-stop shopâ som kan levere en totalpakke.
Det blir Asieris sin job med Ä fÄ godkjent UrioViu scopene for BLC.
Korrekt, pÄ samme mÄte som det vil vÊre Karl Storz, Olympus osv, sitt ansvar Ä fÄ nye skop godkjent under ny reklassifisering.
DS har utalt at han jobber med Ä fÄ til en pakkelÞsning hvor han selger bÄde scope og Hexvix/Cysview. Er en avtale med Asieris en snarvei til det.
Det kan vÊre en lÞsning. Ikke veldig vanskelig Ä se for seg at Asieris bruker Photocures allerede utviklede salgsnett for Ä distribuere skopene i et sammarbeid, eventuelt oppkjÞp pÄ sikt. Hvis skopene blir godkjent i Europa/USA, kan Asieris spare seg for en god del arbeid ved Ä bare bruke Photocures allerede utviklede nettverk, enten ved sammarbeid eller oppkjÞp. Men dette er spekulasjoner pÄ dette stadiet.
Hvis Asieris Þnsker en pakkelÞsning for resten av verden mÄ det en avtale pÄ plass.
Hvis Asieris vil levere pakkelÞsning andre plasser i verden, trenger de kun en distribusjonsavtale med Photocure. Da dem allerede har avtale med UrioVio pÄ skopene. Men det blir da uten USA og Europa. Da USA og Europa er Photocures satsingsomrÄde nr. 1. USA forventer dem stÞrst vekst, og Europa kjÞpte dem tilbake rettighetene rett i begynnelsen/fÞr Covid, og har forpliktelser til Ipsen i en overgangsfase der.
Jeg fĂ„r det ikke til Ă„ henge i hop at Asieris har fĂ„tt en avtale pĂ„ verdens basis for scope og ingen organisasjon for det uten at de Asieris blir en âone-stop shopâ som kan levere en totalpakke. Det lukter oppkjĂžp eller???
Helt enig, mangt som ikke er klart. UroViu BLC fleks scope er heller ikke pÄ markedet ennÄ.
Hvis det blir kinesiske eiere sÄ vil det vel ikke bli noe mer behandling med blÄtt lys i USA ?
Vet ikke hvilke godkjennelses prosedyrer som skal til for Ä fÄ de scopene, som UroViu har innstalert pÄ sykehus i dag og som brukes pÄ WLC , til Ä bli BLC scope. Er det sÄ at i US vil de scopene som UroViu har installert bli godkjente ved en sÞknad om det nÄr nedklassifisering kommer?
Godt poeng i dagens politiske situasjon med Ăžkt spenning mellom China og US.
Utrolig hvor tregt dette gÄr. FDA-2022-P-2644
Overraskende at det ikke finnes et besĂžk referat tilfĂžyet av mĂžte FDA / PHO .
Noen tanker hvorfor det tar sin tid. Finnes det en white light lobby?
Overraskende at det er sÄ lite innspill som er mot nedklassifisering.
Jeg tror det er like rundt hjÞrnet. KS startet jo en kampanje i juli? De sitter med mer info rundt nedklassifisering, og jeg ser pÄ det som et tegn at ddt mÄ nÊrme seg
Hvilken kobling tenker du det er for kampanje saphira vs nedklassifisering scope fda?
Ja, det er absolutt ikke noe hÄndfast, men hvis man vet at det innen relativt kort tid vil komme flere konkurrerende skop er det kanskje lurt Ä selge flest mulig fÞr den tid