Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 2

Idag noodler de fint. Siste 30 dgr ca 19%

Så koselig :hugs::hugs:

Skal vi få vite hvem som er ny styreformann i dag, tiden begynner å renne ut skal en ny mann være på plass i september. Det er forandring på gang i PHO, ny formann i valgkomiteen Robert Blatt som umiddelbart fikk inn i styre Hallerberg som kjøpte 150 000 aksjer. Med ny styreformann på plass hva kommer da blir spennende.
Ser at en SEB konto har økt til 6,87%

Er det ved gatesalg veksten kommer?

Jeg blir med neste gang, deler vi ut vafler og sjoko.

Går det mot en sammenslåing av PHO og Asieris etter mønster av TGS og PGS. MC PHO $107 mill og MC Asieris $131mill. Da får vi 0,8 aksje i Asieris for hver PHO aksje. Omvendt så får Asieris 1,22 aksje i PHO for hver Asieris aksje. Det vil da være naturlig med notering i US.

1 Like

He he, grædekone :rofl:

Jeg har fremdeles troen på at det skal komme noe positivt fra Kina. Håper bare at DS og resten av gjengen ikke klarer å rote bort de pengene på et eller annet tull.

1 Like

MARKEDSVERDI
6,44 mrd. CNY

Kinesisk renminbi er lik
1,48 Norsk krone

Verdi av Asieris er ikke som du skriver.

OK jeg brukte AI kan ikke stole på det. Da blir det lite attraktivt for oss PHO aksjonærer.

En sammenslåing ville uansett vært veldig lite attraktivt for oss PHO aksjonærer. Mye bedre å få milestones og royalties fra Asieris.

4 Likes

Ja jeg ser det men hvorfor vil de sitte å blø når det kan kjøpe PHO til en rimelig pris.

https://x.com/mf_holdings/status/1703736637283332272?s=46&t=Qh-u4KTtHedLZYsTNVHE_w

En god grunn til ikke å kjøpe Photocure vil vel være at det på lengre sikt er mye tryggere at virksomheten i USA fortsetter under Photocure som i dag i stedet for i regi av et Kinesisk selskap?

En mulig utvei for Asieris er å kjøpe seg fri fra avtalen om Cevira. Det ligger ca. 600 mill NOK igjen i milepel utbetalinger og så er det royalty som må beregnes. Dette skulle verdsette kjøpet til hvert fall MC på PHO i dag.

Helt enig, og med tanke på potensielle problemer mellom Kina og USA er det vel også tryggest å beholde Photocure som et norsk selskap istedenfor å flytte til USA slik noen har vært inne på her.

Hvor har du dette tallet ifra?

Mine hypoteser

Kan vi vennligst få en god nyhet før vi detter under 40-tallet, eller er det for mye å håpe på?

Neste børsmelding kan like godt være opsjonsprogrammet. :partying_face:

1 Like

Ja, eller noget meget værre. Hvorfor ikke fodre den depression Photocure-aktien har kastet flere skribenter ud i…