Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 2

Jeg har tolket det som en pakkeløsning at Asieris skal stå for både salg av scope og Hexvix/Cysview.
I China kan Asieris selge det som en pakke. Sikkert riktig som dere sier at i resten av verden vil PHO selge Hexvix/Cysview til sykehusene som nå som har scope godkjent for BLC. Det blir Asieris sin job med å få godkjent UrioViu scopene for BLC.
DS har utalt at han jobber med å få til en pakkeløsning hvor han selger både scope og Hexvix/Cysview. Er en avtale med Asieris en snarvei til det. Det er etter mitt syn klart at her må det snakkes sammen og få til en god løsning. Ved oppkjøp er dette løst. Hvis Asieris ønsker en pakkeløsning for resten av verden må det en avtale på plass.
Takker og for oppklaring om dette.

Det er vel ikke helt riktig, scopene vil måtte lage en 510k søknad og få den godkjent. Søknaden tar typisk 90 dager å bli godkjent.

Ja, det er et poeng. Prosessen er i praksis likevel en formalitet.
Jeg var litt rask og brukte DS’ ord på dette ( jeg mailet endel med han om nedklassifisering for noen år tilbake).

Realiteten er uansett at scope x+ Cysview ikke trenger et eget tungt løp for refusjoner. De vil falle inn under det som er etablert for KS+Cysview

2 Likes

Jeg har tolket det som en pakkeløsning at Asieris skal stå for både salg av scope og Hexvix/Cysview.

Det er korrekt, så lenge vi snakker om Kina. Men i selve Phase III som ble gjort nå med Hexvix så var det andre leverandører av skop som ble brukt. Så også her vil det være opptil sykehusene hva dem vil bruke så lenge det er gofkjent. For sykehus som ikke har noe, vil da Asieris bli en “one-stop shop” som kan levere en totalpakke.

Det blir Asieris sin job med å få godkjent UrioViu scopene for BLC.

Korrekt, på samme måte som det vil være Karl Storz, Olympus osv, sitt ansvar å få nye skop godkjent under ny reklassifisering.

DS har utalt at han jobber med å få til en pakkeløsning hvor han selger både scope og Hexvix/Cysview. Er en avtale med Asieris en snarvei til det.

Det kan være en løsning. Ikke veldig vanskelig å se for seg at Asieris bruker Photocures allerede utviklede salgsnett for å distribuere skopene i et sammarbeid, eventuelt oppkjøp på sikt. Hvis skopene blir godkjent i Europa/USA, kan Asieris spare seg for en god del arbeid ved å bare bruke Photocures allerede utviklede nettverk, enten ved sammarbeid eller oppkjøp. Men dette er spekulasjoner på dette stadiet.

Hvis Asieris ønsker en pakkeløsning for resten av verden må det en avtale på plass.

Hvis Asieris vil levere pakkeløsning andre plasser i verden, trenger de kun en distribusjonsavtale med Photocure. Da dem allerede har avtale med UrioVio på skopene. Men det blir da uten USA og Europa. Da USA og Europa er Photocures satsingsområde nr. 1. USA forventer dem størst vekst, og Europa kjøpte dem tilbake rettighetene rett i begynnelsen/før Covid, og har forpliktelser til Ipsen i en overgangsfase der.

Jeg får det ikke til å henge i hop at Asieris har fått en avtale på verdens basis for scope og ingen organisasjon for det uten at de Asieris blir en “one-stop shop” som kan levere en totalpakke. Det lukter oppkjøp eller???

Helt enig, mangt som ikke er klart. UroViu BLC fleks scope er heller ikke på markedet ennå.

Hvis det blir kinesiske eiere så vil det vel ikke bli noe mer behandling med blått lys i USA ?

Vet ikke hvilke godkjennelses prosedyrer som skal til for å få de scopene, som UroViu har innstalert på sykehus i dag og som brukes på WLC , til å bli BLC scope. Er det så at i US vil de scopene som UroViu har installert bli godkjente ved en søknad om det når nedklassifisering kommer?

Godt poeng i dagens politiske situasjon med økt spenning mellom China og US.

1 Like

Utrolig hvor tregt dette går. FDA-2022-P-2644

Overraskende at det ikke finnes et besøk referat tilføyet av møte FDA / PHO .

Noen tanker hvorfor det tar sin tid. Finnes det en white light lobby?
Overraskende at det er så lite innspill som er mot nedklassifisering.

Jeg tror det er like rundt hjørnet. KS startet jo en kampanje i juli? De sitter med mer info rundt nedklassifisering, og jeg ser på det som et tegn at ddt må nærme seg

Hvilken kobling tenker du det er for kampanje saphira vs nedklassifisering scope fda?

Ja, det er absolutt ikke noe håndfast, men hvis man vet at det innen relativt kort tid vil komme flere konkurrerende skop er det kanskje lurt å selge flest mulig før den tid :slight_smile:

2 Likes

Idag noodler de fint. Siste 30 dgr ca 19%

Så koselig :hugs::hugs:

Skal vi få vite hvem som er ny styreformann i dag, tiden begynner å renne ut skal en ny mann være på plass i september. Det er forandring på gang i PHO, ny formann i valgkomiteen Robert Blatt som umiddelbart fikk inn i styre Hallerberg som kjøpte 150 000 aksjer. Med ny styreformann på plass hva kommer da blir spennende.
Ser at en SEB konto har økt til 6,87%

Er det ved gatesalg veksten kommer?

Jeg blir med neste gang, deler vi ut vafler og sjoko.

Går det mot en sammenslåing av PHO og Asieris etter mønster av TGS og PGS. MC PHO $107 mill og MC Asieris $131mill. Da får vi 0,8 aksje i Asieris for hver PHO aksje. Omvendt så får Asieris 1,22 aksje i PHO for hver Asieris aksje. Det vil da være naturlig med notering i US.

1 Like

He he, grædekone :rofl:

Jeg har fremdeles troen på at det skal komme noe positivt fra Kina. Håper bare at DS og resten av gjengen ikke klarer å rote bort de pengene på et eller annet tull.

1 Like