Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 2

MARKEDSVERDI
6,44 mrd. CNY

Kinesisk renminbi er lik
1,48 Norsk krone

Verdi av Asieris er ikke som du skriver.

OK jeg brukte AI kan ikke stole på det. Da blir det lite attraktivt for oss PHO aksjonærer.

En sammenslåing ville uansett vært veldig lite attraktivt for oss PHO aksjonærer. Mye bedre å få milestones og royalties fra Asieris.

4 Likes

Ja jeg ser det men hvorfor vil de sitte å blø når det kan kjøpe PHO til en rimelig pris.

https://x.com/mf_holdings/status/1703736637283332272?s=46&t=Qh-u4KTtHedLZYsTNVHE_w

En god grunn til ikke å kjøpe Photocure vil vel være at det på lengre sikt er mye tryggere at virksomheten i USA fortsetter under Photocure som i dag i stedet for i regi av et Kinesisk selskap?

En mulig utvei for Asieris er å kjøpe seg fri fra avtalen om Cevira. Det ligger ca. 600 mill NOK igjen i milepel utbetalinger og så er det royalty som må beregnes. Dette skulle verdsette kjøpet til hvert fall MC på PHO i dag.

Helt enig, og med tanke på potensielle problemer mellom Kina og USA er det vel også tryggest å beholde Photocure som et norsk selskap istedenfor å flytte til USA slik noen har vært inne på her.

Hvor har du dette tallet ifra?

Mine hypoteser

Kan vi vennligst få en god nyhet før vi detter under 40-tallet, eller er det for mye å håpe på?

Neste børsmelding kan like godt være opsjonsprogrammet. :partying_face:

1 Like

Ja, eller noget meget værre. Hvorfor ikke fodre den depression Photocure-aktien har kastet flere skribenter ud i…

La oss ikke " fodre den depression" som Photocure-aktien har satt oss i, men i dag er det ingen som vil kjøpe eller selge. De siste dagene har shorten eller hvem det er holdt et jerngrep på kursen, hvert opptikk har blitt slått ned momentant. Jeg venter på at de skal straffes slik som shorterne i TGS og PGS i går. Jeg må lage mine egne små gleder.
Det er ingen fornuftig forklaring på at kursen skal holdes i et slikt konstant nedtikk og at ingenting av det som er rett forestående ikke prises inn.

1 Like

Sindre må vel snart ha solgt seg ut nå :grinning_face_with_smiling_eyes:?

(Dan er tilbake på jobb idag.)

De må jo justere ned target på opsjonene slik at de slipper å risikere noe. Slik som vi andre må som har aksjer i selskapet. Dahl er vel den som er mest engstelig for å gå på en blemme. :pleading_face:

1 Like

Er ofte slik når en aksje faller, men er man ellers i godt humør en dag og har et ønske om å utfordre det gode humøret så er det bare å lese på denne tråden, da snur det fort til depresjon. :joy:

Når kommer Cevira resultatene?
Har man tro på at de er så gode som det kan være grunn til å tro er det alene god nok grunn til å sitte rolig å vente tror jeg, enten kurs er 42 eller 52 vil det etter mitt skjønn kunne gi formidable bevegelser.

1 Like

Hvorfor skulle phase III ikke være positiv når phase II viste at 95% av de som ble behandlet med cevira ble friske. Hva som drøyer resultatet si det, siste pasient ble behandlet slutten av juli sist år avlesning 6 mnd senere, nå er det gått et år. Oppfølging 6 mnd fra tidlig feb. i år men det skulle være en åpen studie. Alt skulle gjøres etter FDA sin protokoll.

Ja det skal litt til å holde humøret opp.

2 Likes

Ingen åpenbare årsaker overhodet til at ikke dette blir positivt ift Cevira.

Har du noen forklaring på den type handel som har foregått over lang tid hvor ingen opptikk tillates men blir tatt ned umiddelbart.