Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 2

Nei, dessverre.
Vanskelig å forklare dette, men lignende har man sett i et betydelig antall aksjer de seneste månedene, håpløst når det står på og selvsagt uten tvil ekstremt frustrerende og plagsomt.
Men, for Photocure aksjen sin del så vil det snu, det er jeg overbevist om.

Som i mange andre selskap tar ting mye lenger tid enn man trodde og ønsket, men er det fundamentale på plass snur det på et tidspunkt og når det først snur kan det gå veldig fort oppover igjen.

2 Likes

Og da spørs det om langsiktighet har vist seg å lønne seg? For vi tålmodig langsiktige må se en opptur på kanskje over 100% før vi i det hele tatt er break even. mens de som kommer inn nå, kan le hele veien til banken lenge før den tid.

2 Likes

Ja, sånn er det, kjenner på den selv, men “part of the game”, dessverre

Det du kan gjøre er å kjøpe mer, selg alt som er omsettelig og kjøp PHO.

Den nedklassifiseringen av scope i US er vel en likså stor trigger som Cevira. Da får PHO løst problemet med flex scope og det store surveillance markedet. Siden det har vært hoved årsaken til ned turen i henhold til PHO.

Bebinvest;

Jeg tror det er like rundt hjørnet. KS startet jo en kampanje i juli? De sitter med mer info rundt nedklassifisering, og jeg ser på det som et tegn at ddt må nærme seg

Ikke så mye mer å kjøpe for. Har tapt ca halve aksjeformuen siste året, selvom det framdeles er solid i pluss totalt sett. Har riktignok nylig kjøpt ett par tusen aksjer rundt 45, men det monner lite på snittet. Jeg er hovedsaklig investert i PHO når det gjelder enkeltaksjer. Har flyttet det jeg har solgt i andre aksjer over i fond. PHO gir jeg ett år til.

1 Like

Skjønner, men jeg tror ikke det er nødvendig med et år, nå må vi få Cevira, Hexvix i China og nedklassifisering i US i løpet av dette året.

Har vi fått en forandret handlemønster i dag, volum på opptic, lavt volum på nedtick?

Synes det rart at ikke Egberts timet sin avgang med at ny arvtager allerede var klar?

Når en toppleder trekker seg med begrunnelsen å få mer tid til whatever, betyr det normalt at de har fått sparken.

5 Likes

Ja han er blitt sparket eller bedt om å trekke seg. Nå er det Robert Blatt som styrer men han må få på plassen en som har flertallet av aksjonærene sin støtte. Svenskene har 24+% mulig de er vanskelige. Er det en sannsynlighet for at Rober Blatt må ta jobben selv?

Handlemønsteret er dessverre det samme.

Slutt med all denne substansløse spekulasjonen!
Hver dag en ny “teori”. Den ene mer konspiratorisk enn den andre.

Minner deg på at dette er småprat.

Det hadde faktisk vært ønskelig at han fikk sparken og ikke frivillig sa opp selv. Dette fordi det ville signalisert at noen med makt og innflytelse ønsket en ny kurs for selskapet.
Men det virker uansett relativt dramatisk om de hadde slikt hastverk at de ikke først kunne tatt seg tid til å ha klar en ny styreformann?

Nei, det er helt normalt. Når beslutningen er tatt er det ingen grunn til å drøye det.

Kan jeg spørre om hvilke bakgrunn du har som vet hva normalt er i denne sammenheng?

Ja, vi trenger en opptur på langt over 100% for å komme tilbake der vi var før kollapsen i februar.

110/42,5 = 2,59

Det sagt så har jeg snittet ned så mye at jeg trenger “bare” en opptur til 75 for å gå break even på denne langsiktige inngangen. Har en del gevinster fra tidligere kortsiktige investeringer så trenger egentlig en kurs på ca. 60 for å komme ut i null totalt sett.

Etter kursen forhåpentligvis passerer 60 kommer neste problem. Da er det sikkert mange som begynner å cashe inn sine opsjoner og da kommer det mange nye aksjer som skal ut på markedet, noe som også betyr stadig mer utvanning.

Mange sier at det spiller ingen rolle. Jeg er uenig i det, for hver ny aksje som utstedes blir det mindre fremtidig utbytte per aksje.

Om du i tilfelle frykter at det skulle skyldes noe negativt for selskapet, tror jeg du skal slappe helt av! Dylan Hallerberg hadde neppe kjøpt 150 000 aksjer til kurs 43,33 i slutten av august, om det var noe negativt i gjære. Som styremedlem er vel han minst like godt orientert som Egberts?

6 Likes

Det er på sin plass å minne om de ulike analysene som foreligger, med TP på 90 i snitt.
De baserer seg primært på det DS selv sier om forventet vekst på minst 20% etc…og i liten eller ingen grad det som måtte handle om bonustriggere som Asieris/Cysview/oppkjøp m.m. ( som mer og mer virker å skulle være redningsplanken her på TI.)

Dette må jo bety at vi skal se et svært sterkt q3 bli presentert i november, og senere for q4 i feb., noe som neppe er indiskontert i kurser på 40-tallet ?

Men; om DS ikke innfrir, er det vanskelig å se at han kan eller bør fortsette i PHO.

2 Likes

Snart noen milestones-utbetalinger fra hexvix kina ?
Det blir spennende å se hvorledes asieris navigerer gjennom det kommende landskapet.
Hva om deres resultater blir skyhøye sammenlignet med PHO?
Det ville ikke forundre meg i det hele tatt og vil jo sette PHO i forlegenhet.
Hexvix kina alene har jo samme muligheter for pasienter som PHO så royality til PHO vil jo milt sagt være merkbar.

Og dette er allerede så godt som i box…så jeg forstår ærlig talt ikke denne voldsomme pesimismen.

Det er vel en stor fordel at CEO og styreformann er enig om hvorledes de skal samarbeide for å få PHO til å bli en lønnsom bedrift for eierene og en god tid for å vudere metode og kursretning.
DS er ihvertfall ikke snaue med å beskrive fremtiden for selskapet der han “garanterer” at vi blir imponerte av resultater frem mot årsskifte.

Og dale kunne kanskje begynt å drive litt mere med overskudd noe som han ikke gir inntrykk av å bry seg med.
Kvitte seg med store kostnadsposter uten inntekter ville kanskje vært verdt å se på.

1 Like

Tikk Takk Tikk Takk. :alarm_clock: :mantelpiece_clock:

On August 9, 2022, Asieris Pharmaceuticals, a global biopharmaceutical company specializing in the discovery and development of innovative drugs for the treatment of genitourinary tumors and other major diseases, announced that the multinational Phase III Clinical Trial of APL-1702 (Cevira®) a novel non-surgical treatment of cervical high-grade squamous intraepithelial lesions (HSIL), has successfully enrolled 402 patients in the study two months ahead of schedule. Additionally, Photocure received a $1 million milestone payment from Asieris related to the ongoing clinical development of Cevira.

1 Like

BCa fremtid…