Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 2

Dersom du mener aksjonærlistene er jeg enig, men shortregister skal oppdateres neste dag.

Når må jeg melde fra?

Det er posisjonene som eksisterer kl. 23:59, som skal rapporteres neste dag før kl. 15:30 CET den påfølgende handelsdagen. På grunn av behandlings- og verifiseringstid fra vår side, anbefaler vi sterkt at du rapporterer minst en time før dette.

2 Likes

Jeg tror mye av shortingen er kortsiktig nuller ut hver dag. Det ser en på handle mønsteret ligger tilsvarende poster på kjøp og salg, selger høyre og kjøper lavere. Det er hva jeg ville gjort hvis jeg var en shorter som jeg ikke er. Så driver de kursen nedover og ligger gjerne med en større kjøps post lenger nede som lokkemat.
Tar ut høyeste kjøps kurs systematisk med små poster, vi trenger sårt noen kjøpere.

Ingen tvil om det, senest i dag observerte jeg at 50% av top 5 ordredybde bestod av robotposter på 427 aksjer. Helt utrolig at det er lov til å holde på slikt.

Kan tenke meg at den dytt fra 75 til 68 kom pga tvangsalg / opprettholdet dekning o.l. .

En måned til Q1 og bare 25 dager til GM.

Aksjeroboter burde vært forbudt, ødelegger mye av aksjehandelen for oss vanlige dødelige.

I dag har en av dem som sagt kjørt poster på 427 aksjer hele dagen.
Slik så det ut for noen minutter siden.
Robot

2 Likes

Noen som ikke ville ha kursen over 70 kr… :thinking:

3 Likes

Neida, det er i dagens slutt oppgjør… mye rart som kommer da forbi.

For meg så det ut som en “sperrepost”, lagt ut for å hindre at gårsdagens sluttkurs skulle ende over 70 kr. Tenker da på en større aktør som kanskje kan ha interesse av å holde kursen nede, men det blir jo selvfølgelig bare spekulasjoner.

Ellers er jeg kjent med at sluttauksjonen kan bestå av større poster på kjøp/salg, som legges inn og fjernes like fort igjen, (robot) men når det er en post som er større enn halvparten av dagens totale volum, så blir jeg litt mistenksom :wink:

3 Likes

Jeg har alltid lurt på hvilken grunn som skulle gi “en større aktør interesse av å holde kursen nede”, uten at jeg har fått noen god forklaring på det.
Selvfølgelig vil lav selskapsverdi ha betydning ved et fiendtlig oppkjøp uten at vi har sett noen eksempler på denslags i denne sektoren? En short-aktør har også interesse av lavest mulig kurs, men han bør fortrinnsvis dumpe shortaksjene på høyere kurser om det skal være penger å tjene.

1 Like

Når man ønsker å akkumulere en større post over tid, og ikke får kjøpt utenfor børs, er det en forholdsvis vanlig strategi å forsøke styre kursen slik at man får billigst mulig inngang. Ovennevnte er bare et eksempel, kan jo være mange andre grunner, men en sperrepost er veldig vanlig. Dumping via robot noen øre av gangen burde jo ikke være ukjent for aksjonærer i PHO…gjerne i kombinasjon med et lokk på kursen.

2 Likes

A Randomized Trial of PHOTOdynamic Surgery in Non–Muscle-Invasive Bladder Cancer | NEJM Evidence

3 Likes

Hmm, her skriv dei blue Light ikkje var medisinsk eller økonomisk betre etter tre år. Det er jo eit lite skudd for baugen.

5 Likes

Må innrømme at jeg ble svært overrasket over å lese konklusjonen i undersøkelsen:
«PDD-guided TURBT did not reduce recurrence rates, nor was it cost-effective compared with WL at 3 years.»

Dette må vel være det stikk motsatte av hva Photocure har sagt i mange år basert på andre undersøkelser. Det er selvsagt ikke bra for selskapet hvis det såes tvil om hvor godt produktet er.

7 Likes

Ble publisert sept 22
Reimbursement ble økt for blue light.
Nye reports har kommet frem.
Salg av Cysview har økt og KS/PHO ble spurt for å downgrade instrumenter for flere bruk.

Primariry higher risk… vet ikke om det betyr 100-40-10% av markedet.

Et annet detalj, hvorfor skal Asieris jobbe med clinical resources for lansering av Hevix hvis alt skulle være så likt !!??

2 Likes

Og en metaanalyse fra 12/2022 viste bedre effekt av blc

Savepig postet et innlegg om denne studien den 22. oktober på insider tråden.

Det er jo sånn forskning er. Det er etterhvert god evidens for effekten av BLC, men det betyr ikke at 100% av alle studier vil komme til samme konklusjon.

3 Likes

Så undersøkelsen ble diskutert på Insider tråden, men ingen av deltagerne der syntes tydeligvis at dette kunne være interessant for ikke medlemmer også å lese. Hmm.

5 Likes

Du må huske på at selskapstråder er rene haussetråder for de fleste :slight_smile:

6 Likes

Glemte du med vilje at de som baisser også finner seg frem hit?

1 Like