Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 2

Marketcap 1,9 milliarder. Ikke akkurat skremmende dyrt.

Hvordan mener du? Aksjen har jo falt lavt pÄ veldig kort tid pÄ temmelig lav omsetning

1 Like

Hele tiden har her noen klaget om at omsetning var ikke god nok
 vel det er vel tatt seg opp.
Mente ikke sÄ mye med det enn bare det. :+1:

1 Like

Valgte Ä plukke litt her nede ved 70kr (ideelt sett ville jeg ha ned mot 60-65). Kan vÊre en fallende kniv men nÄ er alle indikatorer sÄpass presset at det fremstÄr som god R/R. NB! Har ikke satt meg inn i det fundamentale.

1 Like

Fjernet til jeg fÄr sjekket noen tall.

8 Likes

Bra!
Anbefaler deg Ä konvertere til USD ved Ä bruke mÄnedlig valutakurs som du finner pÄ norgesbank.no Valutaeffekten er betydelig.

(For þvrig
jeg har et excelark selv med rundt hundre kolonner. Endel er ikke i bruk lenger)

1 Like

Jeg tror det er tiden at KS betaler DS sin lĂžnn. :slight_smile:

Er pÄ saken :+1: Har allerede en kolonne klar, er bare legge inn verdiene.

2 Likes

Hvem er KS?

https://www.karlstorz.com/no/en/index.htm?target=

Hvordan kom du frem til disse tallene? Har regna litt pÄ det selv, men kom frem til fÞlgende:
image

ForĂžvrig:

Jeg er ogsÄ spent pÄ Ä se:

  1. Salgsfordelingen pÄ landsbasis i EU.
  2. Antall US & EU commercially employed. HĂ„per antallet har Ăžkt betydelig for EU fra de 30 som stod i forrige Ă„rsrapport, hvis ikke forventer jeg at vi fortsatt har en del kostnadsĂžkninger i vente.
4 Likes

Jeg mÄ dobbelsjekke litt tall :slight_smile: Ble gjort klokka 1 i natt.

1 Like
3 Likes

Var sneket seg inn en tastefeil pÄ ene kvartalstallet. Takk for heads up :+1:

Men ser en forskjell vi har. Du har kurver pÄ kroner, mens jeg kjÞrer dollar. Konverterer jeg over til dollar med snittkurs for kvartalet, for sÄ Ä se pÄ revenue per skop, sÄ kan man se at covid og nedsgtengninger har herjet godt med bruken.

Stigende dollarkurs har skjult litt av utfordringen. Ergo ser det ut til at man har “vekst” siden revenue har lagt flatt pĂ„ NOK, nĂ„r man i realiteten ikke har hatt skikkelig tilgang, og revenue per skop faktisk har vĂŠrt i en nedadgĂ„ende trend. Noe som og kan fĂ„ folk til Ă„ tro at man har hatt bedre tilgang en det har vĂŠrt i virkeligheten, og man da tenker at det var dĂ„rlig vekst.

FĂžr covid hadde man circa 14 000-15 000 dollar revenue per skop i snitt. I de siste 4 kvartalene hadde man 10 000 - 12 000 dollar.

Bare Ä havnet pÄ samme bruksfrekvens som pre-covid (14000 per skop) hadde gitt en revenue i USA pÄ ca rett over 52 mil. Som ville vÊrt 34% over det vi fikk nÄ, og ca 50% Þkning fra Q4 21.

7 Likes

Ny klinikk oppfÞrt pÄ Cysiew ikveld.

Richard L. Roudebush VA Medical Center
1481 West Tenth Street Indianapolis, IN 46202-2884

16 Likes

Veldig positivt. Denne har nok vĂŠrt i pipeline en stund, men tror det kommer mer VA fremover.

Ref: The Bladder
Cancer Company, announces the presentation of clinical data from the Veterans
Affairs (VA) BRAVO study at the ASCO Genitourinary Cancers Symposium (ASCO GU)

https://newsweb.oslobors.no/message/582923

5 Likes
3 Likes

JP Morgan sin short posisjon har ikke endret seg siden 3. mars og det er smÄ endringer pÄ topp 50 listen. Merkelig kursfall dette her i den siste uken.

Vil tro det er et potensielt etterslep pÄ registrering av shortposisjon.

Public disclosure of significant net short positions in shares

The table below displays the sum of current open short positions that are larger or equal to 0,5%. Any short position that are below this threshold is not included in any of the numbers presented here. Positions are updated every business day at 15:30 CET

oppdatert ja, men mener fortsatt de har ca 3 dager etterslep.