Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 2

Nei.

Det jeg mener er at dette er rene haussetråder, alle som skriver ubegrunnet positivt tull blir hyllet og får applaus, og alle som er negative blir angrepet. Det er ingen balanse i selskapstrådene, de har funksjon for at folk som er investert skal ha ett trygt området hvor de kan rose selskapets framtidsutsikter opp i skyene og det store flertallet er overbevist om at alt blir strålende bra på sikt, uansett hvor mange faresignaler som lyser.

Gjelder alle selskapstråder. Ikke kun denne.

10 Likes

Det er jo ikkje vits med ein innsidertråd om alt som blir posta der blir reposta her. Heilt greitt at dei som betaler for ekstra får ekstra. Ingen skulder oss gjerrigknarkar noko.

Ser poenget med kjapp publisering blant innsiderne.
Men det betyr jo også at man i verste fall sitter og diskuterer utfra helt ulike premisser og virkeligheter nesten et halvt år senere.
De fleste skjønner at man skal ta info på åpne og anonyme fora med en klype salt eller to. Men dersom dette er vanlig praksis på andre selskapstråder også, bør nok døgndosen økes til noen tønner salt. Alternativt bli en innsider.

Det er helt greit at innsider holder til seg selv. Det er vel en valg en tar for seg selv.
Det blir tror jeg like mye gjetting, antakelser, håp, ønske og like mye at hver snakker antakelig med sin egn agenda. Så lykketil :slight_smile: !!

Gjennom mine år her kan jeg faktisk ikke huske en gang at jeg har postet noe på en insidertråd, i tilfelle kun en kommentar på noe.
Jeg tenker at ansvaret uansett hviler på hver og en av oss til å verifisere det som skrives uavhengig av hvilken tråd man følger.

13 Likes

Det kan vel knapt kalles en diskusjon, det som var på insidertråden.
Mht. studien så er vel ikke dette nmibc, og i øvrig en liten studie. Mener også å huske at DS kommenterte denne studien.

1 Like

Photocure har behandlet pasienter i mange år nå og sysview / hexvix ville vel vært avslørt for lenge siden dersom de ikke leverte.

Jeg ville ihvertfall ikke vært i tvil om hva jeg ville valgt mellom BLS og WLC og grunnen til det er at jeg liker tanken på at skal noen fremmede skjære meg opp innvendig for å fjerne kreften men ikke skade friskt vev så kan det være en fordel å se hva en gjør , eller spiller det ikke noen rolle?

4 Likes

Ser ut som det er en studie på nmibc? :grimacing: Og den er rcp… Er det noen av studiene sponset av pho, eller øvrige studier gjort på dette, som er randomiserte?

1 Like

Ja, det er gjort mange randomiserte studier som er oppsummert i metaanalyser. Lurer på hva diskusjonen angikk, noen som vet?

1 Like

Jeg vil anta at denne heated diskusjonen var mellom de fag miljøene som sverger til white light behandling og mener den er god nok og BLC fagmiljøet som mener den er overlegen. Nå har white Light tilhengerne fått en studie som støtter deres syn. BLC har dokumentert det motsatte i mange studier.
BLC har vært tilgjengelig i mange år og det er tydelig at den støter på motstand spesielt når og utstyret har vært dårlig med breakdown ofte. I tillegg har økonomien til sykehusene ikke støttet bruken av BLC.
Nå må PHO over de neste kvartalene bevise at BLC blir tatt mer i bruk med nytt utstyr og bedre økonomi for sykehusene. Det blir en spennene tid.

Hej Norge

Enig med myk her — er sikker på at det WLC Mafiaen der er på spil her
WLC bliver mere og mere overtaget at BLC.

Det kommer bare ganske ubelejligt og endda udbasuneret på større messe.

Håber vi får Dan på banen :thinking:

Dansken

Ja DS har gjort en god job med å dokumentere at BLC er overlegen WLC og nye studier kommer hele tiden.

Skjønner godt at det ble en heatet discussion når en trial viser noe annet enn en serie med andre forskningsrapporter.

Denne kompetanse striden har vel vært der lenge tror det er bra at den kommer frem i lyset.

er pho 's arbeidsområde innen diagnose eller behandling?

Et lignende fall har vi ikke sett siden A. Hansson dumpet sine aksjer ved utbruddet av pandemien?
Selskapet er nå priset til under 5 ganger årsomsetning.

1 Like

Bare å vente til aksjen står i 0 kroner om noen uker, og så gå all inn :cold_sweat:

3 Likes

Man kan jo dra paralleller til “transtudien” man kjørte i Norge for å se om tran (D-vitaminer) hadde noe effekt mot Covid. Konklusjonen ble at de fant ingen bevis for noe effekt. Noe som overrasket dem som kjørte studien.

Så kommer det en stor metastudie fra utlandet hvor dem har sammenfattet flere studier, hvor dem ser klare effekter ved bruk av D-vitaminer.

Sjekket man tallene viste det seg de utenlandske studiene kjørte mye høyere doser :man_shrugging:

Så ville ikke lagt altfor mye i en liten studie, når man har såpass data fra flere andre studier som er mer robuste i bakhånd. Forleøpig storm i vannglass.

“Alle” leter etter en “knagg” å henge nedturen på i etterkant.

Ser man på det fra et teknisk ståsted så har ikke den sinnsyke nedturen ifra covidutbruddet blitt skikkelig testet igjen før nå. Nå har vi lignende reaksjon til nedsiden. Panisk, kjapp og stor volatilitet. Men betraktelig mindre spread, mindre volum og higher low i det større bildet.
Så må vi bare se i etterkant om vi får en analog vi kan sammenligne med i etterkant også. Rally, volum, volatilitet, retest osv.

6 Likes

Mest idiotiske kursfallet jeg noensinne har sett på Oslo børs.

2 Likes

Jeg tror dette går på troverdigheten til BLC som diagnose verktøy derfor tror jeg det blir solgt litt i panikk sammen med resten av markedet.
Lurer på hva de store aksjonærene gjør nå?