Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 2

Helt klart. Jeg ville bare rette opp mine egne feilaktive antagelser. Alt er egentlig ihht. avtalen dem imellom og hva som tidligere er kommunsert. Fokuset har alltid vært Kina, og så får vi se hva Asieris planlegger fremover.

3 Likes

Jeg er selvsagt enig i det. Det som er merkelig er at det kom inn $2,5 mill i Q2 og det er alt som skal komme inn for phase III oppnådd. Avtalen er totalt på $250 mill til nå er det bare små penger som har kommet inn. Er det ikke på tide at PHO gjør rede for disse $250 mill når de skal komme inn? Det må ligge noe saftige salgs milepæler skal de komme opp i $250 mill totalt.

3 Likes

Er en del som glipper på dette, at de tror charts bare er tegninger og streker, mens det det faktisk er er at man modellerer atferden til alle aktørene i markedet for et papir

2 Likes

En, etter mitt skjønn, vurdering av selskapet er:

  • Penger i kassa, mer enn nok til å holde emisjons spøkelset unna frem til positiv bunnlinje.

  • En betydelig forbedring av risk/reward ved at 2 fase III (Hexvix/Cevira) går videre til markeds godkjenning i Kina og sannsynligvis, med tiden, markedsadgang for Cevira i EU og USA.

  • Mulig (jeg sier mulig) omorganisering, kutt (i)av salgskorpset. Scope produsentene selger scope, Photocure selger Cysview/Hexvix. Skille drug og device. Bare dette ville føre til betydelig overskudd i regnskapet.

Jeg vet det er forskjellige meninger om nettopp dette da Coy og gutta egentlig ikke har hatt det gjennomslaget i scope salg som vi hadde forventet. Så utgiftene per scope salg er jo skyhøyt. Gjennom hele pandemien holdt man oppe salgskorpset samtidig med at adgangen til sykehusene var svært begrenset.
Interessant å se om de nye i styret vil gjøre noe med dette…

3 Likes

Hadde egentlig tenkt ikke å skrive om dette her da jeg ikke ønsket at det skulle bidra negativt men ift Kreinh sitt punkt 3 tror jeg det er alfa omega for å lykkes i USA med BLC at de har et sterkt, koordinert, planlagt og strategisk salgsteam som kan bistå scope leverandørene.

I Norge vet man at det ikke er utstrakt bruk av BLC, men det brukes ved de fleste større sykehus.
Mens jeg lå på benken og ble operert med lokalbedøvelse for snart 2 uker siden passet det å prate med urologen underveis så hjalp det om ikke annet til å få tenke på noe annet for min del. Han hadde brukt mye blålys, men han foretrakk uten tvil NBI. Hovedårsaken til at han og flere heller brukte NBI hadde sammenheng med prosedyrene på pasienten før de skulle igang med BLC.
Det kjenner vi til at man bruker cirka 1 time i forkant for å klargjøre paienten til BLC prosedyren.

Så man kan nok gjerne kutte ned på salgskorpset, men jeg tror at skal man få overtalt klinikker og urologer så kreves det 100% fokus og innsats.
Og det har DS uttalt mang en gang, Cysview selger ikke seg selv, det krever en ekstrem innsats helt fra starten, men nesten like viktig er kontinuerlig oppfølging underveis og i tiden etterpå.

Urologen som opererte meg har jobbet på både Rikshospitalet samt Drammen sykehus.

13 Likes

Så da mener han forskjellen ikke er stor nok til at det kan forsvares å brukes tid på prosedyren ?

Jeg fikk ikke spurt om alt jeg ønsket og derav heller ikke svar på alt.

Men, slik jeg skjønte der jeg var i “tåkeheimen” så har det mest med den timen før som er avgjørende for mange og det er ikke noe nytt.
Vi vet at det har vært et ankepunkt for mange også i det store utland.
Pho kjører nok på med fakta som viser at det faktisk er dødsfarlig å ikke gå for blc, økonomiske insentiver som gjør blc attraktivt etc.
Jeg vet heller ikke om hva man får betalt i Norge ved å bruke NBI vs BLC.

3 Likes

Hei Rodjer, takk for reflektert innlegg. Det virker strevsomt både å selge og å få til prioritert bruk av BLC. Håper denne prosedyren vil utradere NBI ved å bli SOC.
Men samtidig mener jeg at en balanse mellom størrelse på salgskorpset kontra fortjeneste kan bidra til positiv bunnlinje. Noe som vil komme oss små aksjonærer til gode og tiltrekke litt tyngre investorer som vil få en positiv betydning for kursutviklingen

2 Likes

Hvis det er gjengs og generelt ikke sykehusene synes det er verdt det helt så vil det kanskje aldri bli breakthrough. I så fall er det helt riktig å se mot Kina med håpefulle øyne. Klart hadde det vært mer soleklart og livreddende så ville vi sett en helt annen vekst. Kanskje bare å innse

Å gi kurssensitiv info til KUN DELER deler av markedet og anntyde store kommende negative (mulige) nye fase III studier…
Så uprofesjonelle tror jeg det ikke er mulig å være.
Dette er meldepliktig .

Virker heller som om noen er ute etter billige aksjer.

1 Like

Da ligger jeg godt an, jeg kom jo inn allerede på 108 :rofl:

Ellers må jeg nok si at det som kom frem her i dag skuffet meg. Trodde det ville komme rimelig store milepæl utbetalinger innen kort tid. Nå ser det ut som man får sette sin lit til kjernevirksomheten og den har jo ikke vært annet enn skuffende de 5 årene jeg har vært med.

Eneste håpet på kort sikt er vel at DS evner å presentere positiv bunnlinje for Q3. Men akkurat det har jeg ingen stor tro på selv om han har lovet meget gode tall utover høsten.

1 Like

En venn av meg har opplevd noe lignende men det gikk ut på at urologen ville bruke det han var vant med og kunne. Du kan ikke lære en gammel hund nye triks.

1 Like

Riktig og det har nok betydd mye da snittalderen for urologer hvertfall for noen år siden var relativt høy.

Asieris plans to launch a global clinical development program with an initial focus on the China market based on Photocure’s Phase 2b data and the Phase 3 study design elements agreed with the US FDA.

The development for U.S. and the EU markets will follow when clinical data from the China focused Phase 3 study confirm the safety and efficacy, estimated to be finished in 2022.

Milestones er satt opp til ihht. en studie for Kina og en for US/EU.

1 Like

Så vi må gi PHO masse tid fortsatt så nye generasjoner kan komme skikkelig i gang :sweat_smile:

haha, de skiftes gradvis ut, men vet det var et moment i 2018/19.

Og de lærer vel av mentorene som er de gamle

Merck

NEWS

Cervical dysplasia treatment device approved for global Phase III trial

The cervical dysplasia drug-device product, APL-1702 (Cevira®), offers an alternative to surgery and has been approved to start a clinical trial in China and several other countries.

woman covering lower stomach with hands, with anatomic diagram of reproductive system overlaid

Asieris Pharmaceuticals announced it has received Clinical Trial Approval (CTA) from China’s National Medical Products Administration (NMPA) for a global, multi-centered Phase III clinical trial of its photodynamic drug-device combination product, APL-1702 (Cevira®), which is being developed for the non-surgical treatment of high-grade cervical squamous intraepithelial lesion (HSIL).

“Receiving the CTA from NMPA for APL-1702 is a significant milestone for the company as it builds and expands its capabilities in the genitourinary disease area,” commented Dr John Zhuang, Asieris’ Chief Operation Officer and the APL-1702 project leader. “APL-1702 has the potential to be the first non-surgical treatment product for cervical precancerous lesions in the world. Female patients of childbearing age have strong desires for a non-surgical treatment that preserves the cervical function, and APL-1702 holds the potential of fulfilling this significant unmet medical need, thereby bringing substantial relief to these patients.”

In addition to China, Asieris has concurrently initiated this global multi-centered Phase III clinical trial in the US, Germany, Romania, Hungary, Russia and Ukraine. The company hopes to use data from this trial will support the market approval applications in China, the US, the European Union and other countries.

3 Likes

9 July 2020. (gammel nytt)

1 Like

Og her ligger kjernen i utfordringen, iallafall i Norge. Her til lands er vel vi ikke akkurat kjent for å være førstemann ut i nye medisiner. Mulig jeg tar feil.

Det at det er foraktiviteten som bestemmer, og ikke selve utførelsen eller resultatet bekrefter vel bare at det blir bestemt på bakgrunn av kapasitet på klinikk/sykehus. Mindre prepping i forkant = mindre behov for oppfølging av pasient i forkant = mindre behov for personell.

I USA er det mye mer privatisert, ergo kan kunden “kreve” mer en hva man kan når man går via offentlig.

Og her kommer vel og strategien til DS frem, med tanke på å få så robust og udiskuterbar dokumentasjon på fordelene ved BLC kontra andre metoder.

Men er ganske komisk å lese dette forumet :joy: :joy:

Det er klaging og sutring over en lav fjøl pga. lav kurs. Men det fundamentale er på rett spor. Plutselig smeller det inn 2 stk Fase 3 studier som har nådd kriteriene sine. Kursen går 40% og det er hallelujastemning i ca 1 uke.

Noen begynner så å bekymre seg over når disse milepælsutbetalingene skal komme. Som om det er dette som skal løfte kursen :joy:.

Når det så er sådd litt usikkerhet så er det rett i kjelleren igjen med svartmaling av hele casen.
Tror enkelte her hadde fått det mye bedre med å bare selge seg helt ut.

11 Likes