Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 2

Asieris har benyttet Richard Wolf cystoscoper med 4K hÞyopplÞsning og har jo uttalt at det har gitt veldig presise og avklarende resultater. Jeg hÄper BLC virkelig viser sin berettigelse for Asieris!

Se resultatene fra denne undersĂžkelsen fra apr. 2023. 14 mndr lenger gjennomsnittstid fĂžr tilbakefall, samt betydelig lavere tilbakefallsrisk.

Results: Of 378 patients with complete data, 43 (11%) were Black and 300 (79%) White. Median follow-up was 40.7 months from bladder cancer diagnosis. Median time to first recurrence following BLC was longer vs. WLC alone (40 [33-NE] vs. 26 [17-39] months). Recurrence risk was significantly lower following BLC (Hazard Ratio [HR] 0.70; 95% Confidence Interval [CI], 0.54-0.90). There was no significant difference in recurrence (HR 0.69; 95% CI, 0.39-1.20), progression (HR 1.13; 95% CI, 0.32-3.96), and overall survival (HR 0.74; 95% CI, 0.31-1.77) following BLC by Black vs. White race. The Impact of Blue Light Cystoscopy Use Among Nonmuscle Invasive Bladder Cancer Patients in an Equal Access Setting: Implications on Recurrence and Time to Recurrence - PubMed. The Impact of Blue Light Cystoscopy Use Among Nonmuscle Invasive Bladder Cancer Patients in an Equal Access Setting: Implications on Recurrence and Time to Recurrence - PubMed.

6 Likes

Hvorfor har salg i EU ikke reflektert at slik ny teknologi skulle bidra positivt? Det blitt heller ikke i studie av Frankrikie fremheved. Fremtiden (imorgen) vises

1 Like

Wolf kom med hĂžy opplĂžsning for relativt kort tid siden.( Olympus lanserer blc med hĂžy opplĂžsning rundt medio 2024)

Mulig det er relevant @TheLion

1 Like

Det er ikke det resultatet i morgen vil vise som du gir her men fĂžlgende;

The primary endpoint in the
trial is the rate of additional detection of one or more lesions including
tumors with stages of carcinoma in situ (CIS), Ta, and T1 by APL-1706 BLC
compared to WLC

SĂ„ hvordan vil et godt resultat se ut?

Kunne vi ogsÄ fÄ senere OS overall survival data sammenlignet med WLC som viser HR<0.7 har vi en blockbuster.

4 Likes

10 % flere detektede tumorer vil nok vĂŠre bra – mĂ„let er jo Ă„ oppdage/kartlegge alle tumorer og noen overses ved kun bruk av hvitt lys - det er dem som er mĂ„let Ă„ greie Ă„ fange opp med blc.

4 Likes

Mener at jeg har sett tidligere at blÄlyset til PHO fanger opp 30% flere tumors etter bruk av hvitt lys, men mulig jeg tar feil

Men finner ikke noe dokumentasjon pÄ det sÄ ta det med 1 tonn salt :joy:

Det stemmer omtrent, uten at jeg husker nÞyaktige prosenttall. Det har vÊrt gjort massevis av forskning som viser at man finner vesentlig mer kreftvev med vÄrt BLC, enn med hvitt lys.

Jeg har ikke sÄ store forventninger til morgendagen, men tar gjerne feil :grinning:

1 Like

Det som regel skjer er at enten gÄr det til hÊlvete eller sÄ kommer det kjempenyheter men markedet skjÞnner ingenting.

I tillegg er det alltid greit Ä tenke at noen fÞlger regelen «sell on News».

Jeg forventer ingenting i morgen i forhold til hÞyere kurs, men hÄper bare det er gode resultater slik at enda mer av grunnmuren vÄr bygges sakte men sikkert :muscle:

«Sell the news» gjelder vel for de kortsiktige, de som trader eller de som leter etter en exit. Har man troen pÄ caset og ikke vil risikere Ä sitte pÄ utsiden nÄr det plutselig smeller som det ofte kan gjÞre i denne bransjen, sÄ er min vurdering at Ä selge pÄ kurser under 150 (egentlig mye hÞyere) er mindre fornuftig :chart_with_upwards_trend:

5 Likes

Riktig, vi som har blitt langsiktige etter Ä fÄtt troen pÄ dette sitter stÞdige. SÄ fÄr tradere og andre som ikke tÞr Ä sitte med aksjene over natta bare holde pÄ. HÄper inderlig de blir stÄende igjen pÄ perrongen nÄr toget virkelig tar av.

5 Likes

Ingen nyheter fra Asieris sÄ langt, kommer det noe skriftlig sammen med presentasjonen?
in the form of an Oral ePoster.

1 Like

Er det ikke slik at dataene “breakes” under presentasjonen, og en bĂžrsmelding vil komme like etterpĂ„?

1 Like

PÄ twitteren til asieris i gÄr

https://twitter.com/asierispharma/status/1712204763620614549

Cevira tidligere
https://twitter.com/asierispharma/status/1706278187691323667

1 Like

SAT, OCT 07, 2023 08:00 CETReport this content

Press Release – Oslo, Norway, October 7, 2023: Photocure ASA (OSE: PHO), the Bladder Cancer Company, announces that its partner Asieris Pharmaceuticals (SSE: 688176) has communicated its plan today to unveil the first results of its Hexvix ¼ (APL-1706) Phase III clinical trial in China.

The pivotal clinical trial results have been selected as a “late-breaking abstract” for the 43rd Congress of the SociĂ©tĂ© Internationale d’Urologie (SIU) in Istanbul, Turkey, this month. The clinical study results will be presented for the first time in the form of an Oral ePoster on Thursday, October 12, 2023, at 1:45pm local time.

The study is a prospective, self-controlled, multicenter Phase ⅱ study intended to confirm results from prior clinical trials regarding the safety and detection benefits of blue light cystoscopy (BLC¼) 4K high definition with Hexvix compared to white light cystoscopy (WLC) in the diagnosis of non-muscle invasive bladder cancer (NMIBC) in a Chinese population. The primary endpoint in the trial is the rate of additional detection of one or more lesions including tumors with stages of carcinoma in situ (CIS), Ta, and T1 by APL-1706 BLC compared to WLC. As previously communicated, the study reached its primary research endpoint in August 2023 and the full results are expected to be submitted to Chinese regulators in support of a new drug application (NDA) in the coming months.

Asieris Pharmaceuticals is a global biopharma company specializing in discovering, developing and commercializing innovative drugs for the treatment of genitourinary tumors and other related diseases.

In January 2021, Asieris entered into a license agreement with Photocure ASA to obtain the exclusive registration and commercialization rights of Hexvix in mainland China and Taiwan.

Rimelig bull statement fra de:

«Asieris to unveil Phase III clinical study results of APL-1706 (HexvixŸ) at 2023 SIU Annual Meeting, with the potential to revolutionize bladder cancer diagnosis & surgery. Get the latest breakthroughs in our presentation #SIU2023Istanbul #SIU2023 #SIU23 @SIU_urology»

Ikke sikker, men en bĂžrsmelding en gang etter presentasjon er naturlig:
The clinical study results will be presented for the first time in the form of an Oral ePoster on Thursday, October 12, 2023, at 1:45pm local time.

Mao kanskje fÞr bÞrsen stenger i dag eller om det kommer informasjon fÞr bÞrsÄpning neste dag.

3 Likes

Hvorfor bĂžrsmelding?

NÄr de gÄr ut og forteller i forkant - i en bÞrsmelding - at Asieris skal fortelle om resultater pÄ SIU. SÄ er det rimelig opplagt at det kommer en bÞrsmelding i etterkant som nettopp reflekterer over resultatene.

2 Likes

Hvorfor skal det ikke meldes resultater i en fase III studie i biotek? Og med ovennevnte beskrivelse er det Ă„penbart meldeplikt mener jeg. Betydelig asset og informasjonsplikt i mine Ăžyne.

1 Like

Pressemelding

Begge deler:

image

1 Like