Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 2

Eller ytterligerer data som bekrefter blc sin overlegenhet vs white light only og evnt det at data/undersÞkelser viser at det ogsÄ Þkonomisk er Ä anbefale Blc.

3 Likes

Alt ligger nĂ„ til rette for at Aseris, gjennom suksess i fase III med Hexvix og Cevira, til Ă„ fĂ„ ut begge disse produktene ut i markedet. For ÅHO innebĂŠrer det ar en vil fĂ„ mer enn doblet sitt markedet ift Hexvix - samt ha enda et bein Ă„ stĂ„ pĂ„ gjennom Cevira (som ble betegnet som en blockbuster) - og fĂ„r store engangsutbetalinger og royalty (uten pĂ„ta seg egne kostnader). Ja - jeg er kjent med at det fortsatt er en risiko ved at Aseris skal gjennom sĂžknadsrunde (NDA) - samtidig er det ingen tvil om at risikoen har blitt kraftig redusert gjennom hĂžstens fase III resultater.

Til tross for dette, ligger kursen pÄ akkurat samme nivÄ som for 4 Är siden (fÞr avtalene med Aseris)


5 Likes

Det var bedre

3 Likes


Var i ferd med Ă„ poste dette chartet og si at selgerne er fravĂŠrende, og folk kommer til Ă„ bli lĂžpende etter.

3 Likes

Brudd over 200 dagers snitt hadde vĂŠrt nydelig. SpĂžrs vel litt om det blir sell the news i morgen

3 Likes

Sjekket noe jeg sjeldent gjÞr, Ärlig glidende. 20 Ärs glidende snitt er pÄ 61.9, 50 ukers snitt er pÄ 64.7 og 200 dagers er pÄ 61.4.

NÄr vi pÄ gode nyheter tar ut disse nivÄene pÄ volum, blir veien kort til kroner 100.

#HODL

5 Likes

Hva er et godt resultat i morgen som kan sette fart i denne mot 100?
Er det sÄ at det er oppdaget ekstra kreftceller i hver pasient som er undersÞkt med BLC sammenlignet med WLC eller er det en hvis %? Hvis presentasjonen i morgen gir et resultat pÄ 20% hvordan vil markedet reagere?
Er det noen som har kunnskap og kan utdype dette. Hadde satt stor pris pÄ tilbakemelding.
Fant denne men hva betyr det ?
The primary endpoint in the
trial is the rate of additional detection of one or more lesions including
tumors with stages of carcinoma in situ (CIS), Ta, and T1 by APL-1706 BLC
compared to WLC

1 Like

Det er vel en misforstÄelse Ä tro at det kommer noe sensasjonelt imorgen?

Det vi kan forvente er at BLC viser mye bedre deteksjon av kreftceller enn WLC pÄ en overbevisende mÄte. Jeg har lyst Ä fÄ avklart hva er et overbevisende resultat i morgen.

1 Like

The analysis, led by Dr. Jonathan Belsey, [Health Economist & Managing Director of JB Medical Ltd), details that clinical evidence, such as published in the recent Cochrane review, supports the benefits of BLC over White Light Cystoscopies (WLC) alone on the detection of bladder tumors and time to first recurrence as well as an extended time to disease progression in patients managed with BLC-assisted TURBT*.

The most recent ccAFU (ComitĂ© de cancĂ©rologie de l’Association française d’urologie) guidelines recommend the use of BLC in a number of different positions in the care pathway for NMIBC. The study authors explain: “The health economic impact of this strategy has been evaluated using a cost-utility analysis, from the perspective of the French healthcare system, and was found to be dominant over WLC - meaning that its use results in better outcomes and lower costs overall. Despite the existence of a clear clinical and economic evidence base, however, concerns around the potential budgetary impact of the widespread adoption of BLC have led to a degree of reluctance to adopt the technology.”

2 Likes

Kommer det et resultat i morgen som fĂ„r slutt pĂ„ denne “reluktance to adopt the technology” og hvordan vil det se ut?

1 Like

HĂ„per selvsagt det!

2 Likes

Jeg venter pĂ„ at Cevira skal bli godkjent for salg. For her blir det ikke noe “reluktance to adopt the technology”. :wink:

4 Likes

Asieris har benyttet Richard Wolf cystoscoper med 4K hÞyopplÞsning og har jo uttalt at det har gitt veldig presise og avklarende resultater. Jeg hÄper BLC virkelig viser sin berettigelse for Asieris!

Se resultatene fra denne undersĂžkelsen fra apr. 2023. 14 mndr lenger gjennomsnittstid fĂžr tilbakefall, samt betydelig lavere tilbakefallsrisk.

Results: Of 378 patients with complete data, 43 (11%) were Black and 300 (79%) White. Median follow-up was 40.7 months from bladder cancer diagnosis. Median time to first recurrence following BLC was longer vs. WLC alone (40 [33-NE] vs. 26 [17-39] months). Recurrence risk was significantly lower following BLC (Hazard Ratio [HR] 0.70; 95% Confidence Interval [CI], 0.54-0.90). There was no significant difference in recurrence (HR 0.69; 95% CI, 0.39-1.20), progression (HR 1.13; 95% CI, 0.32-3.96), and overall survival (HR 0.74; 95% CI, 0.31-1.77) following BLC by Black vs. White race. The Impact of Blue Light Cystoscopy Use Among Nonmuscle Invasive Bladder Cancer Patients in an Equal Access Setting: Implications on Recurrence and Time to Recurrence - PubMed. The Impact of Blue Light Cystoscopy Use Among Nonmuscle Invasive Bladder Cancer Patients in an Equal Access Setting: Implications on Recurrence and Time to Recurrence - PubMed.

6 Likes

Hvorfor har salg i EU ikke reflektert at slik ny teknologi skulle bidra positivt? Det blitt heller ikke i studie av Frankrikie fremheved. Fremtiden (imorgen) vises


1 Like

Wolf kom med hĂžy opplĂžsning for relativt kort tid siden.( Olympus lanserer blc med hĂžy opplĂžsning rundt medio 2024)

Mulig det er relevant @TheLion

1 Like

Det er ikke det resultatet i morgen vil vise som du gir her men fĂžlgende;

The primary endpoint in the
trial is the rate of additional detection of one or more lesions including
tumors with stages of carcinoma in situ (CIS), Ta, and T1 by APL-1706 BLC
compared to WLC

SĂ„ hvordan vil et godt resultat se ut?

Kunne vi ogsÄ fÄ senere OS overall survival data sammenlignet med WLC som viser HR<0.7 har vi en blockbuster.

4 Likes

10 % flere detektede tumorer vil nok vĂŠre bra – mĂ„let er jo Ă„ oppdage/kartlegge alle tumorer og noen overses ved kun bruk av hvitt lys - det er dem som er mĂ„let Ă„ greie Ă„ fange opp med blc.

4 Likes

Mener at jeg har sett tidligere at blÄlyset til PHO fanger opp 30% flere tumors etter bruk av hvitt lys, men mulig jeg tar feil


Men finner ikke noe dokumentasjon pÄ det sÄ ta det med 1 tonn salt :joy:

Det stemmer omtrent, uten at jeg husker nÞyaktige prosenttall. Det har vÊrt gjort massevis av forskning som viser at man finner vesentlig mer kreftvev med vÄrt BLC, enn med hvitt lys.

Jeg har ikke sÄ store forventninger til morgendagen, men tar gjerne feil :grinning:

1 Like