Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 2

Takk. Og det søkes Fast track ved FDA?

Jeg leser i fora og vil det da bety hvis FDA sier go til fast track godkjenning midt i okt?

«60 dager fra august gir godkjenning midt i oktober «

Takk for gode bidrag.
Det du skriver bryter iallfall ikke med etablerte fakta, fordi dagens blc behandling har også en viss recurrence.
Får de nå ,med 4k,rensket tilnærmet 100%, så er det dynamitt.

4 Likes

Bare for å presisere en ting hva gjelder godkjennelse av Hexvix i Kina.

I 2021 inngikk Asieries et samarbeid med Sinopharm med hensikt å kommersialisere Asieries sine produkter i Kina, og først ut er Hexvix.

Shanghai, China, May 20, 2021 – Asieris Pharmaceuticals (Asieris) announced today that it has signed a strategic collaboration agreement with Sinopharm. The two companies will jointly advance commercialization, logistics and supply chain services for the innovative products of Asieris. The first project under the partnerhsip will be the commercialization of Hexvix®, which comes on the heels of the collaboration with Lecheng Sinopharm.

Sinopharm Group er eid av Sinopharm Industrial Investment, som igjen er 51% eid av staten Kina gjennom China National Pharmaceutical Group.

NMPA, Kinas svar på FDA, vil godkjenne Hexvix fortere en svint.

9 Likes

10ende august, dagen etter Q2, kom DNB med en “oppdatert” analyse. Siden da har det skjedd veldig mye i Photocure, men verken DNB, ABG, Norne eller Handelsbanken har kommet med en oppdatering. Er du analytiker og dekker en aksje, så får du se å sende ut oppdateringer når betydelige selskapshendelser forekommer.

I morgen blir det dør til dør med Photocure flagg, for å vekke liv i disse analytikerne, etterfulgt av bar til bar.

God aften, amigos y amigas!

5 Likes

Jeg begynte å tenke på avtalen med Asieris…

Hvis PHO, altså alle oss pluss noen tusen aksjonærer til, får 20% av sales revenue så må jo det bety at vi kommer til å tjene like bra på utlisensieringen som vi solgte dette produktet selv.

Hvorfor? Jo, fordi hvis man sitter igjen med 20% fortjeneste ved salg av et produkt (Net Profit Margin) blir det jo sett på som en god avkastning :grinning:

Mulig jeg tar feil? Mulig vi «bare» får 20% av fortjenesten til Asieris?

What Is Net Profit Margin?

The net profit margin, or simply net margin, measures how much [net income] or profit is generated as a percentage of revenue. It is the ratio of net profits to [revenues].

1 Like

Slapp nå av litt da, alle vet jo at de må orientere kundene sine først, så de kommer nok etterhvert

1 Like

10-20% av salgspris (for Cevira)

Hexvix tror jeg er en litt annen brøk.

Mulig det er basert på wholesale priser og de er en del billigere enn retail priser. Vel, vel, dette finner vi vel ut etter hvert :+1:

Kinesere er like positivt ?. Så langt. + 0,87%

Screenshot 2023-10-13 at 06.12.52

Jeg tenker at årsak er allerede store verdier i Asieris. Og kun en brøkdel av milestones (og så kommer royalties til PHO) er betalt til Photocure.

«…. 2 stykk Photocure-produkter fort 90% av verdien til Asieris, som altså pt er verdt ca 10 mrd (6,3 mrd yuan).»

Fikk akkurat en veldig interessant melding fra en god venn, og PHO-aksjonære, som har jobbet i Asia i flere 10-år, snakker flere asiatiske språk, kan også noe kinesisk:

«Hoi, gode nyheter i PHO/Asieris,
og min kinesiske venninne rapporterer at «big money» kjøper seg opp Asieris nå !

Den kinesiske børsen er slik at om du vil kjøpe aksjer i den kategorien (high risk) så må du ha 500 000 RMB på konto. Altså 750 kNOK.»

23 Likes

Hej Norge

Spørgsmål til de som har indsigt: Hvad er det der er søgt Fast Track på hos FDA 11. August 2023.

Er nok den eneste der sidder og føler sig lidt dum :rofl:

Fin info fra Snoeffelen :+1:

Dansken

2 Likes

Høy omsetning så langt. Bryter den opp i dag?

4 Likes

Heia heia!

6 Likes

Og Dylan Hallerberg har allerede gjort 6 mill. til 9 mill. På bare en og en halv måned.
Det er hva man kaller god teft. (Eller innsidekunnskap?)

3 Likes
6 Likes

Ikke så ofte jeg ser dette!

7 Likes

En liten reprising er i gang… blir veien tilbake til 100 kort?

5 Likes

Fallet fra 115 til 50 kom på ganske stusselig volum, og det skjedde fort. Med alt som skjer i Photocure nå, er det virkelig ingen grunn til at vi ikke skal tilbake over hundrelappen rimelig kvikt. Volumene støtter også dette.

4 Likes

Støtter den . Vi møter nå MA200 og er i ferd med å forlate et volumtungt område. Det kan gå veldig fort herfra om vi bryter opp fra 63-65 på overbevisende volum. Mye ligger til rette på fundamentalt og teknisk her nå :rocket:

EDIT: Daily Chart

9 Likes