Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 2

Ja, med 5,5% avkastning pÄ 5 Är kan man jo bare glede seg :thinking:

1 Like

Har ikke Merlin et poeng her? Denne vaksinen vil jo bli lagt merke til i Kina ogsÄ?

Hvordan skal denne vaksinen hjelpe de hundrevis av millioner kvinner, som ikke har tatt den?

1 Like

Kom HPV 2009 vaksinert med noe tall? Hvor mange ble vaksinert, hvor mange fikk HPV vanligivs? Hvor mange ble ikke vaksinert? Bare Ä rope at ingen tilfelle fantes, hvor signifikant var det? Er det da med sagt nÄringen tilfellet fantes at man ikke kan fÄ det likevel i deÄr som kommer? Noen som har svar?

Begynner jo bra denne uka, full fart ned mot 40-tallet igjen :frowning_face:

Du har sittet hele veien ned, tÄlmodig som bare det. NÄ trenger du bare Ä smÞre deg med mer tÄlmodighet, sÄ blir du med opp ogsÄ. Det fundamentale lyver ikke!

1 Like

Jeg kan forstÄ at noen Þnsker Ä selge en aksje. Men at de nesten hver dag dumper flere prosenter under foregÄende sluttkurser synes jeg virker besynderlig. Det er forholdsvis smÄ volumer som sikkert kunne vÊrt solgt 10 kroner hÞyere da volumet var mye stÞrre.

1 Like

Jeg har i grunn ikke noe valg. Sitter med sÄ stort tap at jeg tÞr ikke selge meg ut pÄ grunn av redsel for Ä gÄ glipp av en eventuell oppgang.

Nettopp, og de aller fleste med litt bĂžrserfaring ved hvorfor dette skjer, men jeg tĂžr ikke nevne det med ord, for da blir man hudflettet som konspiratorisk her inne.

1 Like

Kanskje du istedenfor Ă„ slenge ut “furtende” kommentater som ikke bidrar til annet enn negativitet, skal legge frem noen grunner til hvorfor caset er en god investering? Du bĂžr jo sitte med en hel den kunnskap etter Ă„ ha fulgt selskapet i noen Ă„r?

[

SpÞrs hva du mener med det? Jeg har investert i aksjer i 30 Är. Men aldri sÄkalt trading, og kjenner lite til alt lurendreieriet som foregÄr i aksjemarkedet nÄ.
I likhet med Rollep og andre langsiktige har PHO for meg vĂŠrt et mareritt det siste Ă„ret, men jeg biter meg forelĂžpig fast.

2 Likes

Jeg tror aksjen er shortet. Kun posisjoner over 135 tusen aksjer vil bli synlig for oss via SSR. Om 2-3 aktÞrer er short 100K aksjer hver, kan de lett gjÞre den skaden vi ser. Selv en aktÞr alene med 100K aksjer kan fÄ til mye, ordreboken er jo helt fryktelig.

3 Likes

Den eneste kunnskap jeg sitter med etter 5 Är er at kursen gÄr voldsomt opp og ned uten mÄl og mening.

Det fatale mistaket jeg gjorde for 2 Är siden nÄr kursen lÄ pÄ 110 var Ä bli langsiktig. Jeg ble rett og slett revet med av den store optimismen over forventede gode nyheter fra Kina.

Vel, nÄ har de gode nyhetene kommet og man sitter for tiden med en aksjekurs som har halvert seg og vel sÄ det :smirk:

Jeg kjĂžpte dog en god del aksjer nede pĂ„ 43 for Ă„ vĂŠre litt bedre posisjonert, sĂ„ fĂ„r tiden vise om det var smart eller det bare var “throwing good money after bad”

1 Like

Ikke godt Ä vite. Det hjelper jo heller ikke at EU har fjernet muligheten for oss smÄinvestorer Ä se hvilke aktÞrer som stÄr bak hvert kjÞp/salg.

2 Likes

Citibank pÄ 12 plass har Þkt med 136% siste 1 uke

Equinor verdipapirfond pÄ 15 plass Þkt med ca 38% siste 1 uke

Danske bank pÄ 16 plass Þkt med ca 24% siste 1 uke

1 Like

Ja jeg har at de 20 stĂžrste har Ăžkt til 55,12%
Shorterne har greidd Ä sÄ tvil om resultatet av phase II studien til ULTI og det har de greidd Ä utnytte.
Det er ikke mulig i PHO, phase III studiene for Cevira og Hexvix var over forventning og ingen tvil er sÄdd om det, greier vi Ä ende i pluss i dag?

2 Likes

IfÞlge listene til E24 ligger Citi ligger pÄ 8. plass, verdipapirfondet Equinor pÄ 12., og DB pÄ 13 plass. Verdipapirfondet Equinor Þkte som du skriver med 38%, men selv om bÄde Citi og DB har netto Þkt beholdningene sine som du nevner har de svingt sÄ mye de siste 3 mnd at det ikke er helt greit Ä vite hva man skal legge i det eller hvem som skjuler seg bak. Bare forrige uke svingte Citi f. eks. mellom 286 155 og 733 955 aksjer fÞr de endte uken pÄ 451 939. Siste 3 mnd har de kjÞpt seg opp til 720-730k flere ganger for sÄ Ä selge seg ned til 350-285k igjen. DB har lignende bevegelser.

3 Likes

Er jo generelt surt pÄ bÞrs for tiden, men rent teknisk tettet PHO en ubalanse pÄ 4H i dag sÄ har et hÄp om at den skal snu opp igjen her nÄ.

2 Likes

ForhÄpentlighvis slutter denne kontoen Ä selge en gang.

https://photocure.com/investors-hub/investors-shareholder-information

2 Likes