Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 2

Flott, DNB har 20 nye scope i sin oppdatering og noen utskiftninger. Det DNB fokuserer pÄ er nedtrappingen av flexi scope som de mener er helt borte i Q4, det er derfor de har bare 110 mill i omsetning i Q3. Kan vi fÄ overraskelse pÄ mer bruk av de nye scopene og Þkt omsetning i Europa.

1 Like

Shit, nÄ er de hersens robottane som legger inn like store ordrer pÄ begge sider i gang igjen. Da fÄr man hÄpe de er programmert for oppgang for en gangs skyld :smirk:
Bots

1 Like

Og hva med fokus pÄ de to fase III studiene og dets verdi! Utrolig at det er vurdert til smÄrusk gjetter jeg pÄ

2 Likes

Dette er hva DNB skriver;
We have not included any value from
the Cevira project, out-licensed to
Asieris since 2019 (except some highprobability short-term milestones).

1 Like

Utrolig!

Hvis det gis en ordentlig oppdatering pÄ Q omkring disse studiene mÄ DNB med flere vurdere verdier. Kan ikke skjÞnne annet?

1 Like

ja det er noen som passer pÄ at vi ikke fÄr en fin oppgang, den 400 karen ligger der og passer pÄ.

2 Likes

Hvordan kan det vÊre seriÞs analyse og verdivurdering nÄr de ikke vurderer sÊrlig verdi pÄ to fase III studier med oppnÄdd endepunkter hvor partner sÞker markedstilgang med tilhÞrende avtaler om royalties av salg og milestones utbetalinger?

Stemmer det at de ikke gir sÊrlig verdi. Er ikke fase III og sÞknad markedstilgang the holy grale innen biotek? OgsÄ klarer ikke noen mene verdier her? SkjÞnner ikke dette jeg, men sÄ kan jeg ikke biotek sÊrlig godt! Men heie pÄ vitenskapen og stÞtte kreftforskning er en glede.

1 Like

Kanskje det er for lite kjennskap til det kinesiske markedet som er grunnen. At de fĂžler det er for usikkert til Ă„ regne med noe fĂžr man faktisk ser at det blir godkjent og butikk

1 Like

XBI opp 7% fra bunnen.

Global gevinstsikring i olje og shipping har begynt. Historisk sett roterer store penger inn i farma nĂ„r Ăžkonomien virkelig bremser opp, ettersom folk MÅ ha medisiner og medisinsk utstyr.

Hang in there, brethren and sistren.

1 Like

Utrolig i sÄ fall! Enormt marked og partner knyttet til Sinopharm (Fortune 500 selskap). De har mottatt cash i milestones. Og gitt fokus pÄ sannsynlighet for markedstilgang bÞr sterk knytninger til statsapparatet bety stikk motsatt (redusert risiko?), her meget lovende muligheter for godkjennelse (bukken og havresekken?). Snu pÄ det, det kan vÊre bedre set up her enn mye annet i den vestlige delen av verden.

Er vi her hjemme virkelig sÄ navlebeskuende?
Da tror jeg vesten vil gÄ glipp av mye samhandling og business om dette skulle vÊre fakta.

Jeg tipper og tror pÄ sunn fornuft og common sense gjelder i de fleste sammenheng.

Det er sÄ useriÞst Ä vurdere Cevira til null, og i tillegg ikke hensynta oppsiktsvekkende gode resultater for Hexvix fase 3, at det er vanskelig Ä ta analysen seriÞst pÄ andre omrÄder.

2 Likes

En konservativ analyse kanskje :grinning:

Det er nok sÄ enkelt som at DNB har dekning pÄ Pho, men de bruker minimalt med tid pÄ selskapet. Photocure henter verken penger eller har planer om en notering pÄ NYSE, sÄ vidt meg bekjent hvert fall. SÄ hva tjener DNB pÄ Ä dekke Photocure, antakeligvis ingenting.

Dersom Photocure omsider skulle fĂ„ et gjennombrudd og oppleve kraftig vekst, med potensiell notering over dammen, skal dere se at DNB hadde vist selskapet langt mer oppmerksomhet i hĂ„p om Ă„ vĂŠre tilrettelegger i den IPO’en.

Bare det at Patrik Ling brukte ukesvis pÄ en markedsoppdatering etter bÄde Hexvix og Cevira nyhetene, og allikevel ikke inkluderer disse i noen grad, sier alt jeg trenger Ä vite om hans dekning av Photocure.

2 Likes

Det er jo mange som bruker DNBs handelsplattform og det Ä dekke de hotte selskapene blant smÄsparere har helt klart en verdi. SÄ de burde legge litt i det. De har vel bare tatt en avgjÞrelse pÄ at det i Kina blir en «tror det ikke fÞr jeg fÄr se det» sak

Du fĂ„r kjĂžre pĂ„ Bingo, du hyper Photocure😅
Ole - Bull :laughing:

Kina har jo allerede slÄtt til Bingo. Utbetalt milestones fra partner. VÄkn opp, de har jo allerede sett det? Meldes og presenteres milestones i regnskapene

Partner er knyttet til giganten Sinopharm. I sÄ fall mÄ en late som at en ikke ser. Alt er kjent, ikke kom med bortforklarende synsing tenker nÄ jeg


Yep :slightly_smiling_face: men I pharma med solidt positivt cash flow. Der er vi ikke helt enno men det skal nok komme innen for de neste 12 mdr.

1 Like

Photocure kan vel strengt tatt ikke kalles et hot selskap blant smÄsparere?

Photocure har 2.600 Nordnet kunder som aksjonérer, til sammenligning har MPC Container Ships 21.000 Nordnet kunder som aksjonérer. Thor Medical har 6000


Vet at Photocure tidligere var en smÄsparerfavoritt, men det har endret seg de siste Ärene.

1 Like

5 dager til kvartalspresentasjon.
Ingen ser ut til Ä tro pÄ noe positivt.

Vel. La oss hÄpe vi kan rope BINGO!

Du mÄ gjerne grunngi hvordan du kan kalle det konservativt

Å verdsette et produkt:

  • som erstatter kirurgi
  • unngĂ„r Ă„ pĂ„virke damenes fertilitet
  • til en veldig akseptabel pris
  • der antall pasienter er stort
  • som er pĂ„ markedet om ett Ă„rs tid eller drĂžyt det

til null?
Det er pÄ grensen til villedende.
Tipper @Doktorinho er pÄ sporet om at de ikke har sÊrlig interesse for selskapet, og da bÞr man ikke lytte til deres andre tanker heller.

5 Likes

Ja sÄ vit jeg har forstÄtt er myndighetene i China veldig opptatt av dette med Ä fÄ opp damenes fertilitet og barnefÞdsler da China blir en befolkning av gamle gubber. Det mÄ vÊre en tilsvarende godkjennelses vei i China som tilsvarer den i US med FDA ;
An Emergency Use Authorization (EUA) is a mechanism to facilitate the availability and use of medical countermeasures, including vaccines, during public health emergencies, such as the current COVID-19 pandemic. Under an EUA, FDA may allow the use of unapproved medical products, or unapproved uses of approved medical products in an emergency to diagnose, treat, or prevent serious or life-threatening diseases or conditions when certain statutory criteria have been met, including that there are no adequate, approved, and available alternatives. Taking into consideration input from the FDA, manufacturers decide whether and when to submit an EUA request to FDA.

1 Like