Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 2

Det er ikke endelig godkjent og det er ikke på markedet enda. Markedet mener PHO er verdt ca 57 kr per aksje. Det er cysview det handler om foreløpig og der skuffer de stort kvartal etter kvartal. Hvis det snur ordentlig så kan vi se frem til oppgang igjen. Det som skjer i Kina er veldig spennende, men markedet er ikke villig til å prise det inn nå

1 Like

«Bare» oppnådd endepunkter i fase III studiene og søker markedstilgang

Sier du i fra når markedet plutselig skal prise det inn?. Kommer som «alltid» julekvelden på kjerringa. Store bevegelser kommer som regel når en minst venter det og helt plutselig. Det er vel ofte slik i er marked.

I februar i år priset markedet til 113kr….

1 Like

Tror DNB kommer med en oppdatering og oppgradering på PHO med verdi på Cevira men det må komme noen opplysninger fra phase III studien og om markeds adgang i China. Da legger de på 100 NOK til 200 NOK.

1 Like

Markedet er ofte uvitende, ikke interessert og går gjerne i saueflokk.

2 Likes

Folk jeg kjenner har kommet frem til at PHO ikke lykkes i konkurransen mot hvitt lys og er ikke lenger investorer. At vektingen vil ligge ca der den ligger nå og da kommer ikke det kvartalsresultatet mange håper på. Det som skjer i Kina kan selvfølgelig snu rundt på hele casen.

Oi, Bingo.

De jeg har pratet med er veldig positive og mener biotekselskap i fasen hvor det søkes markedstilgang i et unmet need for et stort pasientgrunnlag både er svært viktig og verdt mye.

Årsaken til det er at sannsynligheten for å lykkes med et produkt/tjeneste i forskning biotek har økt betydelig fra in vivo / vitro, fase 1, fase 2 og oppnådd endepunkter i fase III. Få forunt.

Håper og tror dette blir helt BINGO
Og jeg vet godt at du ikke tror på Photocure. Vanskeligere er det ikke:). Og vi snakker om det samme om du legger god-viljen til.

Jeg legger diskusjonen død med deg Bingo. Helt fair at du ikke tror på PHO. Kanskje du får rett, kanskje flere andre her får rett. Hvem vet?

Vi snakker om to forskjellige ting.

Skulle ønske Asieris kom med en oppdatering på veien videre for Cevira, når de vil publisere phase III resultatet og godkjennelses løpet og markeds adgang. Vil sette fart i kursen hvis de og kom med en vurdering på markedet. tror de hadde noe i sin IPO.

2 Likes

Tipper du får mye gode svar på det du lurer på ved kvartalspresentasjon om 5 dager.

På tråden her høres det ut som det er Photocure som kjører løpet med Cevira i Kina.
Cevira tilhører vel nå forøvrig Asieris mens photocure får milestones og royalties…
For min egen del så er det driften til photocure som er viktig og kanskje derfor kursen ikke er høyere enn den er…

Ja, takk begge deler!

Alle gode ting er tre og kanskje mer enn det?

-ordinær drift
-to fase III studier med oppnådde endepunkter med søknad om markedstilgang og eksisterende avtale om milestones og royalties av salg. Partner knyttet til Fortune 500 pharmagigant.
-250 millioner i kontanter

Og er det ikke stort sett slik at biotekselskap inngår partneravtaler for å nå ut til markedet world wide? Helt ordinært! Merkelig hvis dette ikke skal kunne ha stor verdi også for Photocure?

1 Like

The EUA in China is similar to the EUA in the United States, but it is not the same. The Chinese EUA is issued by the National Medical Products Administration (NMPA) and is used to expedite the approval of medical products that are not yet approved for general use but are needed during public health emergencies 2
Skulle tro Asieris prøver den veien.

1 Like

Dersom heller ikke suksess i Fase III skal ha noen verdi, hva er poenget med å investere i biotek? Hvilken verdi dette skal ha, herunder vurdering av risiko/størrelse på inntjeningspotensiale, er en helt annen sak - men det blir direkte useriøst når DnB i analysen verdsetter dette til null. Når det i tillegg knapt skrives noe om det som skjer i Kina relatert til “produkter” PHO har utlisensiert til Aseris, herunder potensialet dette vil få for PHO - og kursen fortsatt ligger på 50-tallet - gjør etter mitt syn det attraktivt å investere i PHO. Som du skriver, her virker det som markedet sover i timen.

3 Likes

F… omsetning viser på… :frowning: … når kommer PHO virkelig på banen?

DnB har levert et relativt verdiløst og ufullstendig venstrehåndsarbeide. Men i “analysen” sies det ikke at Cevira og Hexvix verdsettes til null. De sier det er overhode ikke vurdert. De konsentrerer seg kun om “gamle” pho.

“We have not included any value from
the Cevira project, out-licensed to
Asieris since 2019 (except some highprobability short-term milestones).”

Det blir omtrent som å verdivurdere Equinor uten å inkludere fremtidige gassinntekter eller fornybarengasjementet. Mao. en analyse for bøtta.

9 Likes

Jeg er dessverre i en posisjon hvor jeg hverken har ubegrenset med kapital og at jeg sitter litt fast(med vilje sånn sett/egenvalgt strategi) i andre papirer for tiden.

Men, mitt inntrykk gjennom mitt nettverk @Jubel er også at flere “gamle” travere er på vei inn igjen i Photocure aksjen.
Lenge siden entusiasmen for selskapet har vært på dagens nivå etter hvordan jeg leser det hvertfall.
Blir spennende å se om selskapet leverer solid nå på q3.

10 Likes

Største spenningen ligger kanskje i 2 stk vellykkede fase 3 studier somav ubegripelige årsaker (for meg ihvertfall) ikke får uttelling kursmessig for dette forholdet.
Det er svært skjeldent en ser et selskap satser slike summer som det her er snakk om (ja, hva har det kostet å fullføre disse 2 studiene cevira og hexvix kina?) for asieris?
Så går vi inn i Q3 rapporten med skrekk i blikket for hva denne måtte komme med.

DET E SÅ GALE

Samarbeidet mellom Photocure og Asieris har vært en gedigen suksess hvor blockbustere har fått nærmest “go” mens kvartalsrapporten Q3 skal være drivende for hvorledes vi kommer ut av dette herane.

Det er nesten så en ikke tror det en ser og at det er lovlig å se bort fra (velger meg 50%) av verdien i selskapet og dette uten å gi info til markedet.

Man forlater ikke sin investering i PHO med 2 stk fase3 studier med mulig blockbuster-potensiale .
Det går jo ikke ann…dum.

Så , skulle denne gjengen som til tider klare å skape så mye negative vibber som de ved flere anledninger har klart før så glem ikke fase 3 studiene ligger klarog kan bli godkjent for markedet når som helst.

Lykke til alle PHO-AKSJONÆRER.

7 Likes

Asieris 14/4 i år 17,65 CNY

Nå? Stadig lavere kurs, og ned 32% på litt over et halvt år.

Fallende kurs siste dager og kurs 10,95 fra 11,57 for 3 dager siden. Hva skjer egentlig i Asieris?

Er det noen som har en liste over STORE PHO triggers for 2023 og 2024 og når det er forventet at de kommer?

1 Like

Siste dager? Kurs pluss 4,78%

Hva skjer? Er ikke selskapet verdsatt til 8-10 mrd kr i dag? Er uansett ikke småpenger. Kanskje spekuleres det i hva de må betale til Photocure i milestones og eventuell royalties. Det kan spekuleres om de kanskje vil kjøpe Photocure? Og et hav av andre årsaker. Jeg vet ikke.

Biotek har generelt fått en hit etter økte renter og risiko?

Men prises fortsatt mange 100% mer enn PHO.

1 Like