Bra!
Hvis noen lurer pĂ„ om Photocure ogsĂ„ shortesâŠ
Fant fluss av eksempler pÄ det samme vi ser i skjermbilde under, fra Verdipapirfondet Storebrand Indeks
Fondet har 132 792 aksjer. Reduserer, Ăžker, reduserer, men kommer alltid tilbake til 132 792.
Det kan spekuleres i om at short eller andre herjer nÄr det er lavt volum. Synes nesten alltid mye merkelig nÄr kurs faller pÄ lavt volum. Er det et poeng Ä fÄ kurs lavt pÄ slike dager med lavt volum? Tydelig vanskelig pÄ hÞyt volum (for da har kurs siste tid steget). Siste tid er min synsing og ikke gjort stats at pÄ hÞyt volum stiger kursen.
En likvid aksje er fordel for de som gÄr long, en illikvid aksje er fordel for de som er short.
SĂ„ det gir mening!
Asieris stiger
JIANGSU YAHONG MEDITECH
688176SSE
Market closed
11.60CNYD
+0.65+5.94%
Last update at Nov 6 at 16:49 GMT+8
Ned et par % igjen, men not to worry, det ordner seg pÄ onsdag
Schneider har jo lovet veldig gode tall utover hÞsten, som i stort sett er over nÄ. Da forventer jeg at disse gledende tallene legges frem pÄ Q3 presentasjonen
Schneider sa at det var veldig mange forespĂžrsler etter Saphira cystoskopet i juli pga rabatt kampanjen til Karl Storz. Det blir spennende Ă„ se om dette stemmer. Jeg synes ikke at det har vĂŠrt sĂŠrlig mange nye installasjoner som er blitt rapportert her av Rodjer i 3. kvartal. Han har jo full oversikt over dette.
Husk at det tar lang tid fra fĂžrste kontakt mellom KS/Pho og klinikk til scope er installert
De hadde 12 POer ved Q2 presentasjonen tidlig august og i tillegg 40 tilbud ute. Derfor min 12 installasjoner og hvor mange av de resterende 28 som gikk inn er det ukjente. DNB har estimert 20.
Jeg har ingen tro pÄ at noe Schneider sier pÄ onsdag vil booste aksjen.
Stiller han personlig i Oslo, eller sitter han fortsatt pÄ hjemmekontor og bokfÞrer 700 kroner timen, natt og dag, hverdag som helligdag, 365 dager i Äret?
Tror man veldig trygt kan regne med de 12+ 7 som kom nylig. Minst 19 mao
Har sett litt pÄ Q3 resultater tilbake til 2019 og det viser seg at Q3 har vÊrt gode med god vekst. NÄ har vi nedbygging av Flexi scope samtidig oppbygging av nye scope. I Q2 oppveide bruk av nye scope mer enn nedgangen i flex scope. I Europa sier DS han forventer " Growth acceleration in Europe" Det er derfor Ä vente at Q3 blir bedre enn de 4% som var i Q2 over Q1.
I DnB sitt kursmĂ„l pĂ„ kr 100 legges til grunn en omsetning i Q3 pĂ„ 110 mill - som er en nedgang fra Q2 (115 mill)âŠ
Ja det DNB legger vekt pÄ er avvikling av Flex scope og ingen Þkning i bruken av de nye scopene.
De har heller ikke lagt inn noen acceleration in Europe.
Har ikke Europa helt klar her og nÄ, men for USA er utviklingen i omsetningen fra Q2 til q3 historisk sett svak ( lav, flat eller til og med negativ)
Ser ut som markedet ikke har sĂŠrlig store forventninger til morgendagenâŠ
Nedgangen i Q3 sammenlignet med Q2 i 2022 er i henhold til DS;
European unit sales in Q3 2022 were impacted by the sell-through of German hospital inventories, which rose in Q2 2022 ahead of a previously announced price increase for Hexvix. European unit sales are estimated to have increased 6% without the inventory impact
Jeg snakker om fra Q2 til q3 over tid, helt tilbake til 2016
Fra Q3 raporten 2022;
Photocure achieved the highest quarterly U.S. unit sales in its history and reported 34% revenue growth in North America in Q3 2022.
Ja, ogsÄ ble det avlÞst av et svakt q4.
Du mÄ se trender over tid. Salg kan fordele seg ujevnt.